Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als het nodig is is het nodig, als het niet nodig is is het niet nodig. Er is geen regel dat je elke 3 maanden de vloeistof moet vervangen.

Gebruik 100% silicone olie, de dikte hangt af van jou voorkeur. Dunne olie zorgt voor gevoeligere vering en is beter voor veel onroad rijden terwijl zwaardere olie kan helpen met het absorberen van de impact bij het bashen.

Even een vraagje:

Staat er ergens een manual om schokdempers te vullen? Ik heb hem nu een maandje of 3 en vond het wel is tijd worden. Of is het nog niet echt nodig? En welke olie is er goed voor?

Ik kan het je zo zeggen, is niet al te moeilijk.
1. Shock cap eraf draaien
2. Vloeistof eruit laten lopen en helemaal schoon maken met een of ander afwasmiddeltje
3. Nieuwe vloeistof er in, en de shock cap er weer op draaien

Ik vervang mijn shocks alleen als er vloeistof is uitgelopen ofzo. Als ze gewoon hun werk doen laat ik ze fijn zitten :)

Als je de shocks hebt gevult ku je het beste een paar keer heel rustig de pistons op en neer bewegen om er voor te zorgen dat alle lucht uit de shocks zijn. Als je even de moeite neemt om te Googlen heb je binnen een paar seconden een goede handleiding gevonden.

in deze dempers zit geen lucht voor de werking, puur die olie.

lol, dat vroeg hij niet, zijn vraag heeft betrekking op de hervulling van de shocks...en daar is er altijd lucht bij, en je moet daar ook een bepaald ehandeling bij stellen om die lucht weg te krijgen.

want als je dat niet doet, dan zit je wel met lucht in dempers

zie naar deze pdf op de Traxxas Rustler website:
http://www.traxxas.com/PDF-Library/3708_giftbox.pdf
1e, 3e en 6e pagina:

7-Cell Battery Pack Included!
With FREE AC Charger 8.4 Volts of Power!

Kan iemand bevestigen of dit in de realiteit effectief zo word verkocht? Iemand die dus heel recent een Rustler gekocht heeft eventueel..
Ik vermoed dat dit nu nog niet zo is, aangezien een paar Engelse websites aankondigen dat hun Rustlers maar op 4 september zou binnenkomen...

Zou wel leuk zijn, een 7 cell 8.4V batterij én AC lader.

kan iemand mij hier helpen?
Ik heb vorige week een bandit xl-5 gekocht en mijn motor is nu al kapot doordat hij veel te warm werd. Nu is mijn vraag welke motor te kopen? een brushles met een regelaar of een nieuwe brushed motor(beter dan stock)te kopen die langer mee gaat?

ps bestaan er temperatuur meters met alarm voor rc motors?

Volgensmij hebben de 12t titan motoren van traxxas een kwaaltje ofzo. Mijn zus heeft namelijk een rustler xl-5, en ook zij had haar motor binnen een week naar de haaien.
Wat ik nu gedaan heb is via ebay een 9t ezrun brushless set besteld. 58 euro incl. verzendkosten :)

Heel leuk Lochii maar houd er rekening mee dat er nog andere verschillen zijn tussen de XL-5 en VXL kwa aandrijving he. De XL-5 versie is niet zo heel BL proof.

@ giganielsie, staat er niets in een Traxxas PDFje welke fluid er standaard wordt gebruikt? Ik heb er nu volgens mij 30 oid in zitten.

Heren, ik hoor er nu officieel ook bij: ik heb zojuist mijn Rustler VXL opgehaald! !#@$%!#$@#$! wat een power! Om bang van te worden.
Heb nog maar gereden op 50% met een 3s Lipo. Nu mijn 2s aan het opladen en dan weer op 50%.
Wat onvoorstelbaar snel!

Groeten,
El Rey

Heren, ik hoor er nu officieel ook bij: ik heb zojuist mijn Rustler VXL opgehaald! !#@$%!#$@#$! wat een power! Om bang van te worden.
Heb nog maar gereden op 50% met een 3s Lipo. Nu mijn 2s aan het opladen en dan weer op 50%.
Wat onvoorstelbaar snel!

Groeten,
El Rey

Het is idd best wel ongelooflijk wat er uit zo'n standaard autotje voor power komt. Ik zou eerst een paar keer op 2S LiPo gaan rijden, en dan op 3S :)

lol, dat vroeg hij niet, zijn vraag heeft betrekking op de hervulling van de shocks...en daar is er altijd lucht bij, en je moet daar ook een bepaald ehandeling bij stellen om die lucht weg te krijgen.

want als je dat niet doet, dan zit je wel met lucht in dempers

ok sorry, verkeerd begrepen;)

CRAP, mail van wheelspinmodels:

Hi Erik,

Sorry but that offer is not available within the European market.

Best Regards,

Wheelspin Models

Wat onvoorstelbaar snel!

Groeten,
El Rey

proficiat kerel!

en waar heb je de auto weest gaan halen?

Als beginner (neem aan dat je beginnende rijder bent) lijkt me beginnen op 3S ook niet heel erg verstandig. 2S is al best veel dus 2S 50% lijkt me een mooie start optie.

Auto was 2 keer gebruikt en ziet er als nieuw uit. Goede deal gedaan voor Auto, Lipo 3s 3600mAh, veel reserveonderdelen (11 zakjes van traxxas, heb al wel RPM in de bestelling, maar nog niet binnen), 8 oplaadbare graunpner batterijen voor zender. Simpele 0,8 A lader.

Batterijen,2 , had ik zelf ook al besteld in HK (2S 5000 mAh) en zijn langs de douane gekomen.

El Rey

Kent er hier iemand on-road bandjes voor de VXL, die ontzettend veel grip hebben? Foam bandjes ofzo? Als ze maar zoveel mogelijk grip hebben op straat. (Die wel op de standaard meenemer passen)

Misschien wel leuk om hier te vermelden:
Ik ben vandaag bij hobma geweest, en heb daar doorgegeven dat het motortje van mijn zus haar rustler XL-5 binnen een week al kapot was.
Ik heb hierover op internet gezocht, en het schijnt meer voor te komen met deze 12 turns titan motoren.

Nu werd me verteld dat jongeren het vaak leuk vinden om eerst achteruit te gaan, en vervolgens meteen overgaan op vooruit; omdat de auto dan wheelies gaat maken.
Als je dit doet schijnen de koolborstels heel snel te slijten of de verbrokkelen, resulterend in een defecte motor.
Naar wat ze zeiden is de VXL hiertegen beveiligd, maar de XL-5 niet.

Dit klopt echter wel precies, want mijn zus deed dit ook regelmatig.
Dus mocht je een 12 turns titan motor hebben in je traxxas auto; let hierop! :p

@APPELBOOM:
De anaconda banden van traxxas zijn niet goed genoeg?
Ik heb zelf het idee als je banden met nog meer grip gaat gebruiken dat je totaal onbestuurbaar bent (kleine acceleratie zou dan al een wheelie veroorzaken).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back