Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
hmm, ik ben heel erg aan het twijfelen of ik nou de traxxas rustler of de slash 1:10 zou nemen... de man van de hobbywinkel zij dat de verschillen waren dat de rustler iets beter zou sturen, maar het leuke aan de slash is dat hij wel groot is en dat is wel vet:cool: welke raden jullie aan?

geen twijfel mogelijk.

de slash.
beter sturen
beter offoad
leuker om te zien
ik heb bijde maar de slash is mijn faforiet

neil9: Licht eraan welke snellader je dan hebt. ik heb zelf de YES i-peak 4500 en dan kun je aan het begin gewoon op een knopje drukken.

groeten joeri

@ RC Pim, het is wat je zelf graag wilt. De wegligging van de Rustler is gewoon vele malen beter waardoor je lekkerder kunt racen imho. De Slash valt redelijk snel om en is niet zo geschikt voor hogere snelheden.

@ Patrick, heb de transcase nu al 2x uit elkaar gehaald. Heb het probleem gevonden. Het was de pin die de top gear aan de shaft vasthoud. Die is gewoon 'vernietigd'. PN 3793, misschien 2754 ook, dat moet ik nog even checken.

EDIT : de 2de vid, hier zie je de hexed en de slipperclutch.

Draadje op officiele Traxxas forum!

Laatst bewerkt door een moderator:
@ RC Pim, het is wat je zelf graag wilt. De wegligging van de Rustler is gewoon vele malen beter waardoor je lekkerder kunt racen imho. De Slash valt redelijk snel om en is niet zo geschikt voor hogere snelheden.

oke bedankt, en zijn de offroad skills van de rustler ook vergelijkbaar met de slash?

Zoals gezegd zal hij minder snel omvallen. Rijhoogte van de Slash is volgens mij tikkie hoger, maar je kunt de Rustler verhogen voor de spacers te gebruiken zou je hem hoger willen hebben. Jumpen e.d. gaat allemaal heel erg goed met deze wagen.

Ik heb destijds voor de Rustler gekozen vanwege de betere looks (maar dat is persoonlijk) en betere rij eigenschappen. De Slash rijd meer als een 'echte' wagen, en met een echt wagen kun je zo niet scheuren als met een Rustler.

ik heb sinds kort dus een rustler gekocht. maar nu zit ik te denken om lipo batterijen te kopen.
kan de lipo batterij op de standaard rustler zonder dat de kabels smelten?
als ik er een brushless motor bij koop met brushless esc. kan hij dan gewoon met lipo rijden zonder kabels te hoeven vervangen?

De kabels zijn het probleem niet.
Want er zitten gewoon traxxas connectors aan en die zijn goed voor lipos.
Er zit een brushed motor in en een esc zonder lipo cutoff dus dat is nix voor lipos.
Als je een brushless setje haalt, soldeer je gewoon traxxas,bullet,of dean connectors aan zowel de lipo als regelaar en klaar ben je.

Er zit een brushed motor in en een esc zonder lipo cutoff dus dat is nix voor lipos.
Als je een brushless setje haalt, soldeer je gewoon traxxas,bullet,of dean connectors aan zowel de lipo als regelaar en klaar ben je.
wat is een lipo cutoff?

en ik moet tog ook aan de lader dan traxxas dingen solderen of niet?
(kzou niet weten hoe een lipo accu eruit ziet)

Idd aan je laadkabel moet dan ook een traxxas connector zitten.
ok bedant voor je info.
maar kan ik dan wel nu eerst die lipo spullen halen. en daar eerst maand mee rijden en dan pas brushless halen of moet ik het allebij tegelijk halen?

Np
Ik zou meteen de lipos met het brushless setje tegelijk halen.
Want een lipo mag niet onder een bepaalde volt komen,dus je moet een esc hebben die een lipo-cutoff heeft.
Heb je dat niet dan heb je kans dat je je lipos kapot maakt.

probleem om de pinion gear los te krijgen

hoihoi ik heb sinds enkele dagen mijn rustler VXL

alles is nog stock voor de moment behalve wat spacers voor en achter om wat beter hanteerbaar te zijn offroad. (voor mijn rijstijl altans)

ik rijd nu al enkele runs op een yuntong 2 cellige lipo van 4000mAh (waar ik zeeeer tevreden over ben qua prestatie... lader is een LogicRC ELYSIUM LX60B Pro (en die is eenvoudig en degelijk gebouwd)

met de stock pinion en spur en ik trek em te makkelijk op zijn achterwielen...

mijn idee vandaag was de pinion gear te gebruiken met 28 tanden ipv de stock met 25 tanden om zodoende de acceleratie kracht iets te minderen om mijn "probleem" van te veel wheelies te proberen verhelpen of te verminderen...

bij het openen van de gearcase (die zwarte kap) heb ik wat stof gevonden en dit met een borsteltje weggeveegd.

dan geprobeerd om die stelschroef van de pinion gear los te draaien met een nieuwe imbus sleutel van het merk FACOM (zeer degelijke kwaliteit dus) en wat blijkt er...

de imbussleutel draait gek in de stelschroef... resultaat niet meer los te krijgen want de stelschroef is naar de kl*t*n...

iemand enig idee om dit probleem op te lossen zonder de as van de motor te beschadigen...????

met WD 40 losweken zal niet helpen want dat heb ik al geprobeerd en dat gaat niet (de stelschroef is al te veel beschadigd...)

Ik denk zelfs dat dat vijsje van de fabriek uit al wat beschadigd was want de imbus sleutel draaide te snel "loos" in de stelschroef

HELP AUB......

dat helpt echt niet tis die vijs die naar de kl*t*n is spijtig genoeg... aan die imbus is niks van beschadeging te zien... (de standaard bijgeleverde imbus is 0,07mm dunner dan die FACOM dus die zou nog eerder de stelschroef naar de kl*t*en hebben geholpen)

en de standaard imbus draait helemaal loos in de stelschroef....

ik begin te denken aan uitboren maar daar ben ik niet op voorzien op vlak van materiaal...

enige andere ideekes...???

heel erg bedankt voor de info ik weet nu genoeg en ik zal meteen door gaan sparen voor het borstelloze setje en de lipo

dat helpt echt niet tis die vijs die naar de kl*t*n is spijtig genoeg... aan die imbus is niks van beschadeging te zien... (de standaard bijgeleverde imbus is 0,07mm dunner dan die FACOM dus die zou nog eerder de stelschroef naar de kl*t*en hebben geholpen)

en de standaard imbus draait helemaal loos in de stelschroef....

ik begin te denken aan uitboren maar daar ben ik niet op voorzien op vlak van materiaal...

enige andere ideekes...???

Misschien proberen het asje met het tandwiel even in het vuur te houden (aansteker o.i.d.). Ik had er namelijk locktite op gedaan en kreeg hem ook niet meer los. Toen met de aansteker hem verwarmt en hij gleed er bijna af.

Ps. Iemand nog antwoordt op deze vraag:

Welke motor is eigenlijk aan te raden? Ik heb mijn ezrun motortje stuk gereden:( en wil nu iets van betere kwaliteit. Is de traxxas velineon aan te raden of een Mamba Max? Zou graag willen weten welke motor jullie zouden nemen.

@ alucard, je kunt het proberen met een schroevendraaier (eventueel gleufje in maken als je dat lukt). Ik denk dat je toch aan het boren komt. Succes iig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back