Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ riko ik had dit probleem ook in het begin , toen heb ik de 2 tandwielen aangepast naar 45mp/h, zoals voorgeschreven, sindsdien heb ik niets problemen meer.
Voor de slipper is het bij mij voor op asfalt vast en dan 1/4 toer terug lossen en op losse ondergrond is het bij vast en dan 1/2 toer lossen. Heb ik onder vonden hé . Verder is het aan het manneke.

@ Riko, ik zou geen extreme pakken dus probeer eens een midden weg, volgens mij zoiets als 20/80 of zo.

thx for the tips! :)

allé dat worden weer minieme kostjes dan :p
 
Een update over de race tegen een 1/8 buggy.
Het was heel interessant :) maar spijtig genoeg was de batterij van de cam al leeg voor ik er aan kon beginnen..
Maar we zullen elkaar nog wel bekampen!!

Er is ook een crashke geweest van mijn kant uit :) met als resultaat een gebroken FLM onderdeel zowaar
kapot%20stukje.JPG

kapot%20stukje1.JPG


dit stuk tss tranny en chassis zorgt voor ongelijke rear toe in op 1 van de achterwielen, dus ik mail FLM om te vragen dat ze een reserve stukje sturen, want die hadden toch levenslange garantie.

Als het stukje is verzonden zal ik ook direct wat kleinere pinions en grotere spur gears kopen want mijn batterij was relatief snel leeg + de esc was even snel op temp.

Positief, zolang het rechtdoor bleef kon ik hem inhalen :) voor de rest, hands down voor de 1/8 4WD buggy.

Maar dit is zeker nog niet het einde van het verhaal, en dus: to be continued...!
 
@ Riko, jammer om te horen van je gebroken onderdeel, erg vervelend. Het resultaat van je race is niet erg verrassend :)

@ tommy, heb je een XL-5 of die nieuwe VXL waterproof ?
 
idd :) volgende keer (hopelijk binnen 2 weken) zullen we proberen om zelf een parcourtje op te stellen op het asfalt én om het met volgeladen camera batterij te filmen :p

Het was toch nog leuk en leerrijk qua rijden, want ik ga nu wel over tot aanschaffen van een kleinere pinion en grotere spur (zal er verschillende kopen om te zien welke combo de beste is)

Ondertss FLM al op de hoogte gebracht van het kapotte onderdeeltje, ik ben benieuwd hoe lang het zal duren, zoals gezegd hopelijk binnen 2 weken, want de blok + examens naderen. :o
 
ja ben binnen kort jarig dan kan ik wel weer wat spullen kopen (hoop ik dan). ik wil zeker over naar brushless, maar ik kan het beste hem langzaam klaar gaan maken om de over stap zo te kunnen doen, lijkt mij toch?
 
Ik heb hier uit noodzaak een proefje gedaan, de vxl was door zijn rechtershock gegaan vooraan, nu ben ik die rubber afsluiting kwijt, dat rond ringetje die je op de olie legt eigenlijk. Ik kan natuurlijk weer niet wachten tot ik deze binnen heb, nu heb ik niet beter gevonden om beide vering vooraan lichtjes aan te passen. Ik heb de olie eruit gehaald (andere vering) heel de boel proper gemaakt en in de plaats van olie heb ik aan de binnenkant rond dat stangetje een veer gemonteerd. Dus eigenlijk heb ik er 2 veren opzitten.
Tot op heden ging de eerste run zeer goed, de vering is wel een heel klein beetje straffer nu, ( miniem). Maar zou dit voor extra slijtage kunnen zorgen op de onderdeeltjes van de vering??

Heeft hier al iemand met gespeeld:-D
 
Omdat hier laatst toch wat vragen over werden gesteld:

[URL="
How To - Set your Slipper Clutch[/URL]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
FLM heeft 2 stuks verzonden van het gebroken exemplaar.
1 dezer dagen dan eens wat kleinere pinions en een grotere spur kopen se
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top