@dennisemaar
Over die 100km/h moet je met een korreltje zout nemen, dit kan niet met de standaard vxl, dan moet je spur en pinion aanpassen.
Maar ik heb echter geen spijt moet ik zeggen.
Ik heb wel veel losse onderdelen gekocht (denk wel voor een 400€) maar dit is mijn keuze.
²
laat je niet (ver)leiden door die cijfers. Ik moet toegeven dat ik dat wel een beetje gedaan heb...
100km/u kan als je idd een andere spur en pinion koopt (voor nog geen 10 euro kan dat, of minder zelfs als je koopt bij Modelsport)
Maar je kan hier niet lang mee rijden!!
1. ofwel geraakt je lipo batterij al leeg na 10 minuten vollenbak gas geven (met 3S en 5000mah in mijn geval)
2. ofwel geraakt je ESC in een waarschuwingsfase door de oververhitting
Dus, je kan er ZEER SNEL mee rijden voor geen geld, maar dat is maar heel kort en niet echt gezond voor de elektro onderdelen.
Dit is leuk als je korte speed runs wil doen...Het is maar dat je dat ook weet op voorhand
Ik ga zelfs terug de stock spur gear gebruiken met de 28T pinion die er standaard bijgeleverd word, en zien wat dat geeft.
Als de temps nog te hoog zijn koop ik mij desnoods nog wat kleinere pinion gears voor een paar eurotjes.
Hierdoor zou ik al veel langer kunnen rijden aan 1 stuk én spaar ik er mijn elektronica mee.
Ik zal wel geen 110km/u meer mee kunnen rijden natuurlijk.
Het is een keuze die je maakt, het ene of het andere: snel maar kort rijden, of langer zonder die topspeed.
Bij schaal 1/8 kan je wel aan 1 stuk zulke snelheden halen, aangezien de elektronica die voor die schaal worden aangeboden een stuk robuuster zijn. (kenners en rijders in 1/8, dat klopt toch he?..)
Ik heb zelf een bijkomende vraag over gearing.
Als ik nu mijn pinion kleiner maak en mijn spur groter, dan zal de top wel minder zijn, maar de acceleratie zal (nog) verbeteren?...