Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
OT:
het is de bedoelilng dat de slipper zodanig is afgesteld dat hij minimaal nog slipt, want als hij helemaal vast staat is dat niet goed voor de internal gearings, hoe kan je checken of hij minimaal slipt?
Er zijn manieren en 1 ervan is door de spur vast te houden (met een hand- of zakdoek ofzo) en dan om de wagen proberen vooruit de rijden. Als je de wagen heel gemakkelijk zonder weerstand kunt vooruit duwen, is er te weinig grip op de slipper.
Als de achterbanden gewoon slepen zonder te draaien staat hij te vast.
(pas op, of asfalst beter te vast dan te los, zal je wel merken)

Hier zal wel gevoel en dus ervaring voor nodig zijn.
Als je doet zoals in het filmpje kun je op iedere ondergrond je slipper clutch afstellen. Je stelt je clutch zo af dat je tussen de 1 en 2 wagenlengtes slip hebt bij volgas wegrijden, klaar.

brushless is electro en is sowieso gemakkelijk dan nitro-gedoe, als je het moeilijk vind is omdat je er gewoon nieuw in bent, in dit geval verbaas het me niet aangezien je de manual lezen al lastig vind, maar eenmaal je het door hebt, zal je zien dat brushless niet meer is da een batterij aansluiten, de ESC induwen en that's it basically.

Nitro, is vullen, trekken, constant afstellen, vullen, trekken etc.

Ja je hebt ook wel gelijk, nitro is eigenlijk veel ingewikkelder. Maar ik had verwacht dat die auto heel makkelijk in 1 keer te bedienen was, maar je moet wel zowiezo eerst de handleiding doorlezen voordat je de esc goed kan instellen enzo.

Ik heb vandaag even de waterproof uitgetest, volgas door waterplassen, en door kletsnat gras, geweldig, dat ding gaat bijna even snel in het gras dan op straat.

Hij was wel erg nat, en jammer dat ik geen goeie compressor heb om hem schoon te maken, maar verder is het een super wagen.

Ik zal morgen even terug naar de winkel om toch even over die servo/ontvanger te vragen. Soms als ik de auto uit doe en weer aan, dan stuurt hij helemaal niet meer, en dan moet ik eerst de stekkertjes van de servo eruit halen en opnieuw erin doen, en dan werkt het meestal weer. Maar dit is me nou al 4 keer gebeurt dus vind het nu al irritant worden.

Ja je hebt ook wel gelijk, nitro is eigenlijk veel ingewikkelder. Maar ik had verwacht dat die auto heel makkelijk in 1 keer te bedienen was, maar je moet wel zowiezo eerst de handleiding doorlezen voordat je de esc goed kan instellen enzo.

Ik heb vandaag even de waterproof uitgetest, volgas door waterplassen, en door kletsnat gras, geweldig, dat ding gaat bijna even snel in het gras dan op straat.

Hij was wel erg nat, en jammer dat ik geen goeie compressor heb om hem schoon te maken, maar verder is het een super wagen.

Ik zal morgen even terug naar de winkel om toch even over die servo/ontvanger te vragen. Soms als ik de auto uit doe en weer aan, dan stuurt hij helemaal niet meer, en dan moet ik eerst de stekkertjes van de servo eruit halen en opnieuw erin doen, en dan werkt het meestal weer. Maar dit is me nou al 4 keer gebeurt dus vind het nu al irritant worden.

Waterproof is relatief he...Persoonlijk nooit problemen mee gehad. Andere Traxxas rijders helaas wel. Neem nou geen risico met je electronica..en rij niet in ubernatte omstandigheden. Beter met:zon:

Ik ben ook niet van plan om het water in te gaan rijden, maar met kap erop in het kletsnatte gras kan wel toch? Of zie ik dat verkeerd?

lol, denk nu eens effe logisch na.....

als je de kap eropzet, is je wagen dan waterdicht?
Ik zie met de kab erop nog duidelijk alle onderdelen zitten hoor (ESC, servo, eigenlijk heel het chassis) dus kap erop of niet, het maakt geen zak uit, het water komt toch aan die onderdelen hoor

En mbt het waterproof zijn van die onderdelen, ik zou zoals RCW zegt niet het risico speciaal gaan opzoeken door in regen of natte ondergrond te gaan rijden...je mag het testen of die electronica echt zo waterproof is, maar het is op eigen risico.
Ik zou zelf ook enkel in droog weer en droge omstandigheden rijden.

Ik ben ook niet van plan om het water in te gaan rijden, maar met kap erop in het kletsnatte gras kan wel toch? Of zie ik dat verkeerd?

Volgens de "waterproof specs" wel. Ik bepleite voorzichtigheid aangezien je het "uittesten van waterproof" noemt. Zou zonde zijn als je electronica hierdoor kapot gaat..Alhoewel er al problemen zijn.....

dat servo probleem is iets niet normaal idd.

En je verwacht dat de auto in 1 keer te bedienen is? ewel, dat is hij toch??...
Er zijn nu eenmaal instellingsmogelijkheden, voor ieder wat wils, wat maar normaal is ook.
Alles bij elkaar gezien, specificaties, kracht en mogelijkheden, is ie zeker "in 1 keer te bedienen"
Alle brushless sets zijn op min of meer dezelfde manier opgesteld.

Oké nouja ik zal wel wat voorzichtiger zijn, maar die problemen die jij bedoelt, bedoel je daarmee die servo?

Want dat was al zo toen ik hem uit de doos pakte.

Ja ik was ook van plan om morgen naar de winkel te gaan, omdat als ik telkens die doos om de servo open moet doen, dan draait ten 1ste alles dol na 100 keer ofzo als ik dat telkens moet doen. En ten 2de is het erg irritant om elke keer die inbusjes helemaal los te moeten draaien.

26cc levert al gouw 4-5 pk dus dat betekend dat je 4000 watt moet produceren. 6 cellen is 22,2 volt dus dan kom je uit op 4000/22,2 = ~180 ampere O.o

Denk dus dat je beter naar de 12s kan gaan kijken bij zulke grote boten ;)

Inderdaad bij dezelfde boot gaat dat niet lukken.
Maar een electro bootje zal een stukje kleiner zijn.
26 cc circa 100 / 140 cm ( 2x 26cc gaat over de 200 cm :zon:)
Electro zal tussen 60 en 100 cm liggen.
Bij electroboten zijn 18S cellen niets vreemd.....mogelijk heden genoeg :rolleyes: :p
Een bijkomend voordeel is dat er niet zo'n grote aanloopstromen zijn als bij de autos.

Ja ik was ook van plan om morgen naar de winkel te gaan, omdat als ik telkens die doos om de servo open moet doen, dan draait ten 1ste alles dol na 100 keer ofzo als ik dat telkens moet doen. En ten 2de is het erg irritant om elke keer die inbusjes helemaal los te moeten draaien.

doos om de servo zal je wel niet bedoelen, je bedoelt wss de waterproof box waar je reciever in zit, met daarin de aansluitingskabels voor je ESC en je servo....

moest je letterlijk de doos van je servo bedoelen dan heb je het over de servo zelf.

2 tips, probeer zoveel mogelijk zelf te doen ipv op het forum iets te vragen wat eigenlijk basic is en wat je zelf makkelijk kan vinden
En als je al iets vraagt, en je geeft dan nog de verkeerde termen kan dat voor verwarring zorgen.
Dus denk 2x na wat en of je het wel op het board moet vragen.

Zoals al die programmeervraagjes van je esc, daar heb je een manual voor + wij zijn geen engels-nederlands vertalers.

Nee het spijt me voor al die basic vragen zoals jij het noemt, maar ik wil gewoon normaal rijden en altijd als ik iets heb gekocht is er wel iets mee aan de hand, daarom ben ik erg voorzichtig.

Die doos om de servo daar bedoelde ik doos om de ontvanger zoals jij al zei, maar dat had ik iets te snel getypt..

maar het echte probleem lijkt mij van je servo die precies raar doet.

Wat en wanneer doet hij precies raar? als je hem aanzet begint hij doelloos te sturen ofzo?

Dat doelloos sturen dee hij zostraks ook een keer maar dat kwam omdat ik uit bereik was.

Maar het echte probleem is dat de stuurservo soms helemaal niks doet nadat ik de esc aan heb gedrukt.

In dit geval haal ik het doosje van de ontvanger open en haal ik de stekkertje eruit en doe ik ze er opnieuw in.

Dat doelloos sturen dee hij zostraks ook een keer maar dat kwam omdat ik uit bereik was.

Maar het echte probleem is dat de stuurservo soms helemaal niks doet nadat ik de esc aan heb gedrukt.

In dit geval haal ik het doosje van de ontvanger open en haal ik de stekkertje eruit en doe ik ze er opnieuw in.

Contacten ff na kijken... alle drie die goudkleurige stekkertjes met een tang een beetje kleiner maken.

Klopt het dat het spur tandwiel van een VXL anders/sterker is dan die van een XL-5 rustler?

Ik heb namelijk een 5.5T EZRun set op een rustler gemonteerd en bij de eerste keer testen heb ik gelijk het spur tandwiel kapot getrokken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back