Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Byte, ik zie dat je de basher bandjes hebt. Ik heb zelf van basher de pin head bandjes en ik moet zeggen dat deze het heel erg goed doen in de sneeuw.

gisteren ook de rustler vxl binnen gekregen en wauw... wat een bak!
heb juist nog maar gereden met een nimh 8.4v batterij die ik er bij kreeg, enzelf dat was al zeer snel.
geeft ook een zeer inrdukwekkende grip op de baan mijn 4x4 savage flux kan er niet aan tippen wat grip betreft vind ikzelf

Indeed, sounds like somethings off with your steering servo / links or whatever connected. Just check all the object one by one, so you can rule out possible problems.

how do i get more on power steering :confused::confused:

mine just goes straight on :(:(

i have a box standard XL-5 :):)

On power steering...?

You mean that when you pull the trottle it goes in a straight line?

You can't steer while doing a wheelie, aight? :mrgreen:

Maybe change the tires in the front with ones that give better traction, in a 1:1 car when driving on snow and you press the throttle quite hard it also tends to slide in a straight line because it loses traction at the front wheels.

Volgens mij heb ik een keer ergens gelezen dat iemand een gewichtje aan de voorkant had gemonteerd.... volgens mij iets van 100 of 200 gr.

translation:

he thought he red somewhere that someone had a little weight mounted on the front. about 100 - 200 grams.;)

how do i get more on power steering :confused::confused:

mine just goes straight on :(:(

i have a box standard XL-5 :):)

You can't steer when you're accelerating? Like stated already, you've gotta add some weight to the nose. (move the battery forward if possible.)
you could also put on different rear tires. seeing as you have a box standard version, you're probably using those pin tires, right? they will wear down in notime when used on-road, wich is a bit of a shame. but they do give immense grip on-road. you probably get less grip on road with those anaconda tires for example. thise will mean a burnout rather than a wheely, but it keeps the nose down at least.

i have the battery in the most front position , but it is a lipo ;)

i understand that if i am wheelying it wont steer but if i give 20% or more throttle the thing goes straight

i will try add some weight to the front of the car see if this helps :)

That shouldn't happen. Can you (the servo lol) turn the wheels when standing still?

If possible a movie would be useful.

Even at 20% trottle the car wants to wheelie but because of the low ammount of trottle the front wheels won't go up. However when you give trottle the preasure on the front wheels will go down thus resulting in a lower traction!

Just put some weight on the front, give less throttle or get tires that give better traction on wich surface ur driving on... Probably snow at this moment if I'm right?

@Nard

Volgens mij bedoelt hij dat als hij gas geeft hij in een rechte lijn gaat.. Ik neem aan dat hij nu in de sneeuw rijd en dan heb je sowieso al weinig grip. Ik weet niet of jij een rijbewijs hebt anders moet je gewoon eens op een glad wegdek stil gaan staan, stuur naar links/rechts draaien en vervolgens redelijk wat gas geven... Dan gaat je auto ook recht uit ;) .

I know, maar ik neem aan dat hij ook zo slim is om te weten dat dat niet werkt ? Probleem is sowieso maar beetje half/half beschreven, zo blijven we gissen :)

heb even een vraagje, als ik 1/8 wielen op mijn rustler wil zetten dan moet ik mij achter-armen veranderen? maar moet ik dan ook langere aandrijfassen kopen? heb dat nog nergens gezien
kan er misschien iemand een linkje geven van die langere armen?
en speciaal voor nard :D : ik kan het niet vinden op google want weet de juiste namen er niet voor;)

heb even een vraagje, als ik 1/8 wielen op mijn rustler wil zetten dan moet ik mij achter-armen veranderen? maar moet ik dan ook langere aandrijfassen kopen? heb dat nog nergens gezien
kan er misschien iemand een linkje geven van die langere armen?
en speciaal voor nard :D : ik kan het niet vinden op google want weet de juiste namen er niet voor;)

Alleen de hex lijkt me?

gewoon een hex conversion van 12 naar 17, speciaal voor de rustler erop zetten, hoeft je er verder niks aan te veranderen.

Waterdichtheid Rusteler VXL

Hallo allemaal

Ik was even aan het lezen over het rijden in de sneeuw. ik heb sinds 3 weken een rustler vxl en heb veel in de sneeuw gereden. ik heb dan ook echt niets ingepakt ik heb hem na het rijden(toen zat hij van binnen onder de sneeuw) mijn lipo eruit gehaald en daarna de hele auto onder een lauwe kraan afgespoeld daarna goed voor de kachel laten drogen een uurtje ongeveer. dit is afhankelijk van hoe je hem ervoor ze ik droog hem eerst altijd even met een handoek. na het drogen spuit ik de draaiede onderdelen in met WD 40 daarna blaas ik dit weg met lucht. de rustler vxl is namelijk echt 100% waterproof.

Rustler VXL/Graupner 11.1v lipo 5400MAH en veel ALU PARTS in RED

zo nat heb ik m nooit gemaakt,
de hele auto onder de kraan,ik ben bang dat er water in de esc komt ,in die gaatjes van dat stekkertje.
dan is ie echt waterdicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back