Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
@nicksavage: Hoe concludeer je dat je accu half leeg is? Dat er na het laden vervolgens maar de helft van de capaciteit in gaat? Want houd er rekening mee dat je ESC af slaat wanneer je accu (belast) de cutoff spanning bereikt. Belast is de spanning namelijk lager dan onbelast; voor het geval je de cellen na het rijden met een multimeter nameet ;)

ik zie het doordat ik maar de helfd terug in de lipo kan doen tijdens het laden.
en de batterij heef dan nog 11.50v dat is toch te hoog voor de cut of?

Nouja dat is wel kortaf hoor :P Ik heb er nooit problemen mee gehad.

@nicksavage: Hoe concludeer je dat je accu half leeg is? Dat er na het laden vervolgens maar de helft van de capaciteit in gaat? Want houd er rekening mee dat je ESC af slaat wanneer je accu (belast) de cutoff spanning bereikt. Belast is de spanning namelijk lager dan onbelast; voor het geval je de cellen na het rijden met een multimeter nameet ;)

Ik ben anders niet de enige die problemen heeft of heeft gehad met dit ding.

Hoe zijn de cellen onderling qua spanning?
Slechte ESC kan zeker een oorzaak zijn, Google maar eens zijn heel veel mensen met hetzelfde probleem. Ik heb er echter nooit problemen mee gehad :)

Hoe zijn de cellen onderling qua spanning?
Slechte ESC kan zeker een oorzaak zijn, Google maar eens zijn heel veel mensen met hetzelfde probleem. Ik heb er echter nooit problemen mee gehad :)

met de cellen zelf is er niets mis want ik kan er nog perfect mee verder rijden in mijn savage flux.
ik vind het best raar want dit is ook nog maar de eerste keer dat ik op lipo rijd voordien reed hij altijd goed op 7cel nimh, hij heeft dus nog net zo afgezien

Wanneer je met NiMH rijd staat de LVC niet aan en heb je er dus geen last van. Ik neem aan dat je hem wel op de LiPo stand hebt staan.

Ik ben op zoek naar een goede set 2.4 GHZ zender en ontvanger voor in de rustler vxl. Iemand nog een goed advies of goede ervaring met een betaalbare zender. (lees tot €175)

Het is me al een stuk duidelijker idd :)
De dx 3.0 voor 112 euri??? Dat zal dan wel zonder ontvanger zijn of ben ik nu mis.

batterij rustler vxl

beste allemaal.

ik heb een vraagje: ik heb net een hele mooie rustler vxl gekocht maar telkens als ik net aan het rijden ben gaat de regelaar in save mode en een paar sec. daarna helemaal uit. Weet iemand hoe dit kan of moet de batterij gewoon een paar keer goed opgeladen worden? ik heb trouwens de batterij er pas uitgehaald als het lampje op de lader groen werd.
ik hoor het wel.

Roaldo

Waarschijnlijk staat je lipo-cutoff aan. Ik neem aan dat je niet met lipo's rijd dus dan moet je dat even uitzetten. Hoe je dat doet, even de beschrijving lezen.

Precies, standaard staat de lipo cutoff aan :) Als de regelaar aanstaat moet je gewoon 10 seconden lang het knopje ingedrukt houden tot hij een kort melodietje afspeelt, dan wordt het lampje van je regelaar rood i.p.v. groen en staat de lipo mode uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back