Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
JAAAA EINDELIJK!!!

Het heeft even mogen duren maar ik heb elke pagina doorgelezen van het Rustler topic(je)
Zo wil ik nog ff kwijt dat er zeer opvallende figuren tussen zitten/zaten en dat ik me reuze vermaakt en mezelf met grote sprongen ontwikkeld heb in de Rustler scene...

Een dikke aanrader voor elke :n00b:

koeling

Ik heb de voorruit eruit gesneden en die trapezium vorm boven de ecsape en ook die kleine luchthapper.
In de voorruit en die luchthapper heb ik wel vliegendraad tegen gemaakt, gewoon ietjes groter snijden en langs de binnenkant er met fixall tegen gelijmd.
Ik rij niet op standaar vertanding en heb geen last van warm lopen.
Ik doe vooral speedruns en kan makkelijk de batterij leeg rijden.

ik heb ook de achterkant trapeziumvorm eruit gesneden en de luchthapper... Dat zou toch genoeg moeten zijn voor de koeling.
je zegt dat je niet met standaard vertanding rijdt, op welke vertanding rij jij of welke beveel je aan? ik rij offroad en soms wat op asfalt. vandaag ook weer: esc en motor werden heet en de batterij niet.

koeling

ik denk dat ik er achter ben waarom hij zo heet wordt.
misschien moet ik een andere pinion en evt spur gear erinzetten.
welke pinion is het best?
voor:
3s lipo 11.1v
met standaard spur gear

pinion 14 of 15 ofzo?

Laatst bewerkt:
ik rij ook op 3s lipo op de weg en kort gras
rij altijd op de standaard vertanding en bij mij word er niet echt iets warm.
misschien eens zo een kooling fan kopen?

ik rij meestal ook echt offroad... helling op, helling af, dus dan wordt ie best wel heet met zo'n lipo. ik heb al een paar fannetjes geprobeerd, maar of ze werken niet of ze blijven niet zitten en die traxxas fan vind ik abnormaal duur. heeft iemand misschien nog ongebruikte 14, 15 pinion gears liggen?

Roaldo

koeling

denk je dat een fan werkt?
zoals ik al zei, heb ik daar slechte ervaringen mee.
moet ik er dan toch eentje kopen van traxxas?

je esc is wel duidelijk niet zo warm meer met een fan erop
ik heb er ook een op maar dan een fan die uit een mamba esc kwam en dat ging ook.
in amerika kost zo een traxxas fan 15euro incl verzending, daar moet je het nu niet voor laten he

je esc is wel duidelijk niet zo warm meer met een fan erop
ik heb er ook een op maar dan een fan die uit een mamba esc kwam en dat ging ook.
in amerika kost zo een traxxas fan 15euro incl verzending, daar moet je het nu niet voor laten he

15 euro voor een Traxxas fan? :eek: Dan koop ik me liever 10 niet-Traxxas fans voor 15 euro incl. verzendkosten :mrgreen:

@ ronaldo ik rij met vertanding 28/86
Ik bol bijna altijd op zeer kort gras(meer mos en zand dan gras:D), het terrein ligt er hobbelig bij.
De escape wordt warm maar als men eerste lipo leeg is steek ik er een andere en dan bolt hij ook deze leeg.

lipo's 1.kokam 5000mAh 30C 11.1V 3S-1P
2.Dynamite 5300mAh 25C 11.1V 3S

als uw acterwielen veel door spinnen wordt de boel snel heet, dus de slipperclutch goed afstellen is een must.Dit verschilt van ondergrond to ondergrond en vochtig weer tegenover droogweer schilt ook.
Tevens heb ik men achterwielen schuin gezet om beter de bochten te pakken en meer grip te hebben in de bochten.

Verder niets speciaal meer.

grtz

Kan iemand mij helpen met de afstelling van mn Rustler?? Ik snap er vrij weinig meer van want als ik het allemaal goed lees is:
Als mn motor gloeiend heet word en mn gearbox en esc koel blijven dan is het under- of overgeared?

Ik rijd met de stock pinion en spur op een 2S 40C 5000 Mah Lipo... Verder is het combinatie van straat/speedruns en een grasveldje met kort gras! In principe van alles wat!

Als jullie mij kunnen verblijden met wijze woorden kan ik er zelf een btje op in spelen... Maar na het hele topic gelezen te hebben kom ik er nie wijs uit!

Muchas gracias alvast amigos!! :mrgreen:

Die had ik inderdaad al gelezen Nard maar iets verder in de topic staat precies weer het omgekeerde.... :confused:

edit: hetzelfde staat ook in dit topic, volgens mij niet in degene die jij aangaf ma dat week nie zeker!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back