Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
waarschijnlijk heb je het al geprobeerd/gedaan, maar je zou de bijgeleverede klemmen op je shocks kunnen zetten. (of in ieder geval tot je andere veren hebt)

Dank u! Wel raar dat dan overal alleen Slash erbij word gezet... :confused:

edit: ik mag aannemen dat die gekke dingen een stuk stugger en hoger zijn dan de stock shocks die op een Rustler zitten?

Misschien omdat de Slash populairder is dan de Rustler in de US??

Geen idee waarom ze dat doen.:rolleyes:

Waar staan die? Ik kan ze namelijk niet vinden en ik wil de standaard veren ook wat stugger maken.

... Zoek nou es goed, het is echt niet zo moeilijk hoor

Je gaat naar Towerhobbies.com, dan typ je in de zoekfunctie in "Rustler springs". Rustler staat voor de auto, en springs staat voor veren. Als derde komen dan de veren te staan...

Giganielsie, je bent niet de enige prutser. Ik was nog niet eerder bij Tower geweest en heb me ook een breuk gezocht. Goed man een zoekfunctie

Ik heb een probleem met een band van mijn rustler.
Bij rijden/ laten draaien van de rechterachterband zit hier een enorme onbalans in.
Op het forum heb ik wel gevonden dat dit veroorzaakt kan worden door zand in de band of de inserts die niet goed zitten of velg vervormt, hier lijkt het echter niet op.

ik heb nu de banden eraf liggen en deze band voelt ook raar aan.
op het gevoel lijkt hij zwaarder.(heb het nog niet gewogen) dus dacht ik aan zand. bij het voellen aan de band voelde ik hobbels in de band dus verwachte ik iets in de richting van inserts.
echter bij schudden van de band hoor ik niets en de hobbels verplaatsen niet dus denk ik niet dat het zand is.
de hobbels zijn wel vrij hard dus ik verwacht ook niet dat het de inserts zijn.
als ik hard knijp in de hobbels klinkt het alsof je purschuim in elkaar drukt.

iemand enig idee wat dit kan zijn zonder dat ik de banden van de velg moet halen. (misschien is het toch wel één van bovenstaande oorzaken)

alvast bedankt voor de reacties

Zoals ik het nu lees is het toch echt zand .... Zeker als het zand een beetje vochtig is krijg je van die ophopingen..

In het loopvlak van de band 4 kleine gaatjes knippen zodat het zand eruit kan ;)

Het zand wat er nu in zit kun je er dan uit krijgen door ff de compressor op 1 van de gaatjes te zetten , blaas je het zand los en eruit ;)

Of gewoon gaan rijden, dan vliegt het er ook wel uit. Maar als je gaatjes gaat maken pas dan wel op dat je niet in de inserts snijd / knipt. Je rijd zeker alleen offroad, want met een 2S LiPo gaan die achterbanden maar 2 runs mee voordat je compleet kaal zijn, dan zou eraf halen ook minder een probleem / obstakel zijn geweest.

klopt, rij alleen offroad op een paar keer heen en weer rijden op de straat voor testen na dan.
Ik merkte toen inderdaad ook al dat dat enorm hard slijt.

toch maar kleine (2mm) gaatjes in die band maken dan maar.
bedankt voor de hulp.

Net een pakketje ontvangen met de input shaft en de top drive gear maar ik krijg ze er niet op:mad:
Al een paar rustige klappen met de hamer gegeven maar dat ding geeft geen krimp.

Iemand enig idee hoe je dat erop krijgt?

35d5glf.jpg

Dat tandwieltje moet dus naar die pinnetjes toe

Is dat pinnetje ook de meenemer voor het tandwiel? In dat geval even de as smeren?

Net een pakketje ontvangen met de input shaft en de top drive gear maar ik krijg ze er niet op:mad:
Al een paar rustige klappen met de hamer gegeven maar dat ding geeft geen krimp.

Iemand enig idee hoe je dat erop krijgt?

35d5glf.jpg

Dat tandwieltje moet dus naar die pinnetjes toe

Als al het andere niet werkt:

-As verwarmen met een brandertje en dan verder slaan.....
-Verder slaan met een buisje wat om de as zou passen, met de onderkant (pinnetjes zijde) op een plank geplaatst. Dan kun je wat harder rossen. (Let wel: met gevoel rossen)
-Persen.... met een buisje wat om de as past, in een bankschroef zetten, en dan de bankschroef aan draaien.
-Schroeven.....een te grote moer om het schroefdraad leggen tegen het tandwiel aan, en dan met een passende moer op het schroefdraad, de grote moer met het tandwiel verder schroeven. Los draaien als de passende moer op het einde van het schroefdraad is, een te grote moer erbij omheen leggen en dan weer overnieuw beginnen.
-De schroefdraad-kant in een bankschroef zetten, niet geheel vast draaien, zodat het geheel op het tandwiel rust, en dan op de as "rossen" (wederom met gevoel!) Liefst met een plankje tussen de hamer en as, zodat de as niet beschadigd raakt.
-Het tandwiel eraf halen, het tandwiel-meenemertje eruit tikken, vanaf de niet-schroefdraadzijde het tandwieltje erop "rossen", daarna het tandwiel-meenemertje weer erin tikken, tandwiel terug over het tandwiel-meenemertje rossen.

Deze manieren hebben mij meerdere malen uit de brand geholpen. In verschillende gevallen.
Succes met je missie.

Groeten, Jean-Baptist.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, het is al gelukt.
Ik heb even met een schuurpapiertje de lak er vanaf gehaald. Toen nog even met de soldeerbout warm gemaakt en toen ging die er na een paar slagen wel in.

Kan ik eindelijk weer rijden:D:D:D:D:D:D:D

Ok, het is al gelukt.
Ik heb even met een schuurpapiertje de lak er vanaf gehaald. Toen nog even met de soldeerbout warm gemaakt en toen ging die er na een paar slagen wel in.

Kan ik eindelijk weer rijden:D:D:D:D:D:D:D

Past de as nu nog wel goed in je lager?

Misschien volgende keer as in de vriezer en tandwieltje in kokend water en dan over elkaar schuiven.

Nog even een vraagje,
Nu ik toch even niet kan rijden (casterblock gebroken) wilde ik de complete auto schoonmaken en nakijken.
Bij het uit elkaar halen merkte ik dat de half shafts erg stroef gingen.
Dit komt omdat er zand in zat.
Ik heb twee weken geleden ergens gelezen dat iemand de halfshafts had omgedraaid zodat de "open" kant naar onder wijst.
Ik kan dit helaas even niet terugvinden.

Mijn vraag is of het verstandig is om dit te doen.

(ps het probleem van de onbalans was inderdaad zand in het wiel. drie wiellen hadden een beetje fijn droog zand erin zitten, en het probleem wiel veel iets groffer vochtig zand. waar dat verschil vandaan komt is voor mij een raadsel:confused:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back