Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze noemen het iets van ''bridge'' volgens mij.
Juist...... :cool:

Een andere bridge zal idd niet veel kosten! Ik zie wel wat er gebeurd!
Trouwens afgelopen maandag mn brug besteld bij LiquidRC en net binnen gekregen! 4 dagen! :-D

:offtopic:: iemand trouwens ervaring met RCplanet met de levertijden?

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn bridge nooit kapot gekregen.

RCPlanet was mijn eerste order buiten de EU. Heb daar toen de upgrades voor mijn Rustler besteld. Levertijd (tijd tussen order betalen en verzenden) was wel goed, alleen de douane hielden het pakketje wat langer vast dan dat ik wilde.

Rustler VXL motor

ik denk dat mijn motor van men rustler nog al warm wordt !
als ik er wat water op doe ( na het rijden ) verdampt het direct
is dit normaal ?

MVG Joeri

Koop een tempgun en dan weet je het.

Als je je vinger er niet op kunt houden vind ik het al te warm, maar aangezien die grens voor iedereen anders ligt is het weinig nuttig, dus : tempgun!

Om maar meteen bij de laatste 2 berichtjes bij te springen....
Ik heb net een Lipo (2S 5000 mah 40C) leeg gereden op een vochtig grasveldje en mn motor haalde een temperatuur van tussen 70 en 75 daarbij was mn ESC in de buurt van de 55...
Gemeten met de temp gun van Duratrax.
Zijn dit normale waardes? Het is idd vochtig gras dus weinig grip... ;)

edit: net vlug de temp topic gelezen en als ik het goed begrijp heb ik een toch behoorlijk hot motor.... Geldt dit ook voor VXL motoren??

Mijn 2de vraag is hoe in godsnaam krijg je je stub axle en steering blocks om gewisseld?!?!?!?1 :confused:
Ik heb vandaag de mooie upgrades van traxxas binnen maar volgens mij moet ik die hex eraf slopen?!?

Moet wel zeggen dat sinds de shock towers voor en achter zijn vervangen voor RPM onderdelen dat ie een stukje strakker rijd! Vooral sinds de voorkant vervangen is!!!!

Laatst bewerkt:
Ja ik vind 70 a 75 veeel te warm. Ik houd zelf altijd zo'n 55 graden aan, dat is kantje boort met aanraken of toch liever niet :). Eventueel wat lichter gearen.

Hmmm, dan toch iets anders dan de stock gearing... Moet wel zeggen dat ik bijna de hele tijd vol "gas" heb gereden aangezien ik weinig grip had op het vochtige gras!
Ik zal binnenkort eens een straatsessie gaan tempen! :cool:

En ik vind het reuze interressant en mooi hoe verder ik met dit gekke ding bezig ben! Ik zei net nog tegen ons moeders dat ik weer een nieuwe hobby heb aangezien mn Xbox het weer heeft begeven.....

@Dikke hond,

Als je je wielen eraf haalt dan kun je de wielmenemers (ik denk dat je die bedoelt) eraf trekken in asrichting naar buiten. Desnoods even een (bot) mes ertussen en een beetje wringen. Even opletten dat het mes niet achter het dwarsasje blijft hangen anders kunt je wringen tot je een ons weegt.

Dan kleine asje uit de wielas duwen en je kunt zo de wielassen eruit nemen.

Nee geen lijm. Het klemt zelf al en je trekt het aan met de wielmoer.

(wringen met gevoel)

Ik heb net een Lipo (2S1P 5000 mah 40C) leeg gereden op een vochtig grasveldje en mn motor haalde een temperatuur van tussen 70 en 75 daarbij was mn ESC in de buurt van de 55...

Ja ik vind 70 a 75 veeel te warm. Ik houd zelf altijd zo'n 55 graden aan, dat is kantje boort met aanraken of toch liever niet :). Eventueel wat lichter gearen.

Kan het trouwens zijn dat ik een te zware Lipo heb?? Hij geeft 200a continu met burst van 300a... Als ik de waardes goed herinner!

Je begrijpt het principe van accu's verkeerd. Een 5000mAh 40C lipo levert niet continu 200 ampere. Hij KAN maximaal 200 ampere leveren, als jouw motor zoveel vraagt. Een accu is geen kraan die continu 200 ampere gaat leveren zodra jij het aan/uit knopje omschakelt.

Hoe zwaarder je je motor belast, hoe meer stroom je motor nodig heeft, dus hoe meer stroom je accu gaat leveren.

En wat je zegt over de temperaturen.. Ik denk inderdaad eerder dat je probleem bij het feit zit dat je bijna geen grip hebt en je de hele tijd vol gas reed. Je motor draait dan toch de gehele tijd zo'n 25.000 toeren he ;) Dat hoeft niet persé een kwestie van te zwaar gearen te zijn.

Led verlichting

beste mensen,

ik heb enige tijd geleden een set ledjes gekocht, met knipperlichtjes enzo, remlichten die gaan branden. alleen nou zit ik met het probleem dat ze iedere keer lostrillen. ik heb zelfs een lijmpistool gekocht en het daar helemaal mee vast gelijmd, maar dan blijven zo nog niet zitten!
ook al lijm op de lampjes gedaan en dan door de kap geduwd maar...
dan gaat het lampje eraan...
hebben jullie misschien ideen hoe ik het best die lampjes kan monteren op de kap?

Roaldo

Weet iemand waar ik een goede 8,4V accu voor m'n rustler vxl kan kopen.
Het moet een 7 cell zijn met een losse cel er bovenop. Het liefste met veel mah + 4000.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back