Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier dan een vraagje: (niet over lipo hehe)

Is er iemand die een software proggie weet voor op een pda waarmee je de snelheid kunt meten (max kmph) ofzo.

Ik heb wel tomtom en igo primo op mijn pda staan maar die kunnen dus niet de max snelheid laten zien na een run.

Zoek dus eigenlijk iets heel simpel maar vind het nergens niet.

vervolg op vraag hierboven :

Blijkbaar kan igo primo het wel want het heeft een ritmonitor waarbij ook de max snelheid in word opgeslagen.

Dus ga dat maar ff proberen deze week.

Proggie dus niet meer nodig op dit moment :)

Hatseflats!

De kogel is door de kerk! Na het zien van filmpjes over Rustlers die ontzettende snelheden behalen wil ik de mijne ook ombouwen naar een speedrunner...

Het is een behoorlijke uitdaging (voor mij iig...;)) om van een 2wd stadium truck iets te bouwen wat de 100 kmh kan halen. (echte gps snelheid, niet via de grote duim zoals sommige hier doen)

De reden waarom is heel simpel: ik ben nog behoorlijk lerende in deze hobby en wil graag zelf het 1 en ander ontdekken qua speedruns. Tevens zijn er al genoeg Rustlers die over de 100kmh zijn gegaan dus een onmogelijke opgave is het en er is genoeg informatie aanwezig. Het mooiste is nog dat ik niet persee een andere auto erbij moet kopen.

Waarschijnlijk zal ik de MMP van mn MERV gebruiken als ESC en motor nog geen flauw idee... Eerst eens de VXL tot zn max draaien!

Uiteraard komen er nog meer nodige hopups bij (17mm hex, MIP asjes, fatsoenlijke kap etc.)

Nu zoek ik een verlengd chassis (het liefst geen alu zoals FLM ivm het gewicht) voor de nodige stabiliteit!

Iemand enig idee waar een fatsoenlijk verlengd en licht chassis te krijgen is? Tevens tips voor de ombouw zijn altijd welkom!

Laatst bewerkt:
[wazige opmerking]dat kun je beter niet doen[/wazige opmerking]

Is het FLM chassis zoveel zwaarder dan het stock plastic?

Ik zou het chassis doormidden zagen en verlengen met wat alu plaatjes. Zagen zodicht mogelijk aan de achterkant zodat het gewicht van de LiPo meer naar voren komt.

100km/u moet goed haalbaar zijn. Anaconda's eronder, 3S erin, beetje hoog gearen en je bent er al (bijna) ;)

Hola, behoorlijke wazige zin weer... :confused: is alweer gefixt!

Ik wil graag het gewicht zo laag mogelijk houden en een alu chassis kan nooit lichter zijn dan een 1 van plastic.
De alu tranny van FLM (die er wel gaat komen) is al 2 keer zo zwaar als de OEM tranny...

Qua bandjes worden het waarschijnlijk foams of uber platte 1/8 buggy banden.

De 100 zal idd zonder veel problemen gehaald worden dus een ideaal project voor deze jongen!

ouch ouch ouch,

Mijn eerste brokken vandaag :(

Aan het rechter achter wiel is een (aandrijf??) staafje afgebroken + linker achter vering is het "kapje" erafgevlogen.

Volgende week dus maar eens goed kijken wat/waar/hoe ik die stukken kan vervangen.
Word dus weer eerst veel leeswerk en denkwerk hehe.
Zal morgen ofzo een foto plaatsen van de schade zodat de experts mss sneller kunnen zien wat het is.

Stukken waren mijn eigen domme fout, moest maar niet op het natte asfalt proberen te driften zo dicht bij de verlichtingspaal waar de auto tegen 30kmph is tegen geknald.

Maar al bij al valt de schade nog mee dus (of er moet nog meer schade zijn die ik op het blote oog niet direkt kan zien.)

Je hebt toch lol gehad? Daar gaat het toch om?
En ik heb nog stommer gedaan, ik heb mijn eerste onderdeel gebroken met het eerste ritje van nog geen 5 min. Toen ik ook probeerde te driften op de weg, waar door het achterwiel door schoot tegen de stoeprand kwam.:(

Twee dagen later is er een auto over heen gereden, en de onderkant van de rechter schock is door de arm heen gegaan. Ohja, je ziet ook nog afdrukken van de esc in de body, maar er zit meer dan of 5 cm er tussen.:confused:
Waarschijnlijk heb je een schockkapje los gereden en die kan je volgens mij het best vervangen voor aluminium.
Per 4 is het nummer TRX3767X of TRX3767A (blauw of rood). Per 2 is het nummer TRX2760 (blauw, er is geen rood).
Ik denk datje een klein pinnetje bedoelt dat in die zeshoek zit. die kan je krijgen per 6, het nummer is TRX2754.

Laatst bewerkt:
Ja hoor lol was er genoeg :)

Neway hier zijn fototjes van de schade die ik kan zien met het blote oog.

Rear Axle Carriers zo te zien?
Dat was het eerste wat er aan mijn auto sneuvelde toen ik inderdaad ook al drifted met het achterwiel tegen een hekwerk aan knalde op een kunstgrasvoetbal veldje.
Ik zpou ze gelijk vervangen met RPM onderdelen, sinds deze er bij mij opzitten heb ik nooit meer problemen gehad ermee.
Tevens zou dan gelijk alu shock caps op je shock's zetten zodat dat ook nietmeer voorkomt.
Koop tevens geen Alu Axle carriers!, ik heb ze ook gehad en na 1 ritje waren deze gebogen. Geen succes dus ;).

thumb_200_0_L2hvbWUvaHR0cGQvdmhvc3RzL3JjLWNlbnRyYWwubmwvaHR0cGRvY3MvZ2Z4L3VzZXJpbWcvaXByb2Ntc19wcm9kdWN0LmZpbGVuYW1lLjEwNjA3LmY3ZDEuanBlZw==.jpg

RPM8038X

Part #3767A Shock caps, aluminum (blue anodized) (4) (fits all Ultra Shocks)
Suggested retail price $14.00

3767A-blu-ano-shock-caps_140.jpg

Part #3767X Shock caps, aluminum (red anodized) (4) (fits all Ultra Shocks)
Suggested retail price $14.00

3767X-red-ano-shock-caps_140.jpg

Laatst bewerkt:
Idd die shock caps heb ik reeds besteld :)

En die rear axle carriers daarvan heb ik er blijkbaar nog 2 stuks van in de doos zitten die ik er blijkbaar bijgekregen heb van de vorige eigenaar.

Maandag zal ik dat beginnen te repareren want we hebben nu 2 dagen BBQ feesten hier.

Note to myself : Tijdens driften of andere rijtoestanden : Blijf weg van verlichtingspalen en stoepranden / muurtjes hehe.

ey mensen

Ik ben van plan om om van 7,2V NiMh over te stappen op lipo's maar wil graag flink wat meer snelheid dus wil het liefst 3S lipo's.:D
Nu heb ik een ezrun 60A +8.5T motor en daar kan volgens het boekje geen 3S lipo op.
is het dan het slimste om een 13.5T motor te kopen of ga je met 2S lipo's qua snelheid ook flink vooruit?
of kan het geen kwaad om gewoon met 3S lipo's te gaan rijden met deze motor?

mvg,
Sarikoshi

Laatst bewerkt:
ey mensen

Ik ben van plan om om van 7,2V NiMh over te stappen op lipo's maar wil graag flink wat meer snelheid dus wil het liefst 3S lipo's.:D
Nu heb ik een ezrun 60A +8.5T motor en daar kan volgens het boekje geen 3S lipo op.
is het dan het slimste om een 13.5T motor te kopen of ga je met 2S lipo's qua snelheid ook flink vooruit?
of kan het geen kwaad om gewoon met 3S lipo's te gaan rijden met deze motor?

mvg,
Sarikoshi

Kan de motor het niet aan of de ESC?
Met 2S zal je geen WOw effect hebben t.o. 7.2v. Het is wel sneller, meet niet het wow effect. Dat heb je dan met 3S weer wel.
Als je daar je trekker indrukt ligt je auto op zn kop zogezegd :P.

Heeft iemand ervaringen en/of tips met/over de velineon motor + regelaar die je bij een VXL van traxxas krijgt?
en zijn er meerdere versies van net zoals de XL-1 en de XL-5 .

Ik ook inderdaad, was het eerste dat ik brak. Zwak onderdeel denk ik, tjah of wij kunnen niet rijden haha!

is een zwak onderdeel bij mij is het ook gebroken.

Kan de motor het niet aan of de ESC?

goede vraag had ik eigenlijk nog niet echt over nagedacht:hammer:

dit staat er op internet:
Code:
1.1 Output: Continuous current 60A, burst current 380A.
1.2 Input: 4-9 cells NiMH/NiCd or 2-3 cells LiPo.  
1.3 BEC Output: 6V/1.5A.
1.4 Resistance: 0.0007 Ohm.
1.5 Motor Supported: Sensorless Brushless Motor
1.6 Suitable Brushless Motor:
         With 4-6 cells NiMH/NiCd or 2 cells Lipo:   On-Road≥5.5T, Off-Road≥8.5T;
         With 6-9 cells NiMH/NiCd or 3 cells Lipo:   On-Road≥8.5T, Off-Road≥13T;

en in de manual staat ook nog iets in de tabel erover.

is dus de motor die het denk ik niet aan kan.

hallo beste rcers ik ben sinds vorige week ook de eigenaar van een traxxas rustler xl5. nu heb ik een vraag aan iedereen die er al een tijd mee bezig is, waar kan ik het best onderdelen halen voor deze rustler. online adressen of winkel adressen zijn welkom. ik zou als eerste een brede voor bumper willen kopen om hem toch wat meer tegen frontale craches te beschermen. ik heb er 1 gevonden online voor 4.95euro maar met verzendings kosten en zo kwam die op bijna 23euro. dit moet toch goed koper kunnen niet? alvast bedankt en nog veel succes met wagens. ps ik heb nog niet de hele forum gelezen maar ik ben er mee bezig lol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back