Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
3500kv * 3S * 3.7v = 38.850rpm (valt me nog mee moet ik toegeven)
5200kv * 2S * 3.7v = 38.480rpm

Dan zul je ontzetten laag moeten gaan gearen, maar ik betwijfel of dat setje beter is dan de VXL, de VXL motor is sowieso best ok, de ESC hoor je vaak wat minder positieve geluiden over al komt dat deels ook door het ontbreken van instellingen.

goeimorgen ik heb dat setje gevonden op hobbyking kost ongeveer 50a60 euro

Ik heb nu een Ezrun setje gemonteerd in de Rustler XL-5 maar het valt me op dat de banden echt heel erg bol gaan staan tijdens het rijden op snelheid, dit was me bij de VXL van een kennis niet opgevallen

Is hier wat aan te doen?

Als er andere banden / velg op moeten welke banden zijn dan aan te raden? Ik ken de anaconda banden van traxxas wel maar ik neem aan dat er wel meer keus is als alleen de anaconda's?

dat bol staan is super normaal(wij noemen het balonnen), bij elke soort, ook vxl.

traxxas banden nemen is niet nodig(behalve de anaconda's(on-road banden)), want er zijn veel betere merken.(pro-line is het beste)

Laatst bewerkt:
zo duur is dat niet, hoor, best goedkoop eigenlijk.( ik ga er vanuit dat je het heb over de banden in NL)
nou... voor een setje wielen is het niet zo goedkoop hoor...
mijn neef heeft een 1/18 Xray M18T en die is 7 euro kwijt voor 4 banden, en wielen zijn ook niet zo duur

@darkfire, Ja heb al best veel gelezen op het hele forum

Ben pas 1 maand bezig met deze hobby en verdiep me er echt wel in kon ook niks vinden, maar de term Balonnen zal misschien helpen in het zoeken..

Maar dit topic is zo enorm groot wat het door lezen aardig moeilijk maakt

ik ga is zoeken naar die proline waar jij het over hebt

Hoe presteerd die Yeah racing motor en esc bij jou? dit is toch gelijk aan een EZrun setje 9T 35A?
Ik rij nu met het orginele spur en een 23T pinion hij gaat wel hard maar wheelies maakt ie niet, vreemde is hij gaat net zo hard als de HPI bullet en trek net zo snel op terwijl de bullet een zwaardere en 4wd aangedreven auto is met dezelfde Motor en ESC, Ik had verwacht dat dit in een rustler zou vliegen

@darkfire, Ja heb al best veel gelezen op het hele forum

Ben pas 1 maand bezig met deze hobby en verdiep me er echt wel in kon ook niks vinden, maar de term Balonnen zal misschien helpen in het zoeken..

Maar dit topic is zo enorm groot wat het door lezen aardig moeilijk maakt

ik ga is zoeken naar die proline waar jij het over hebt

Hoe presteerd die Yeah racing motor en esc bij jou? dit is toch gelijk aan een EZrun setje 9T 35A?
Ik rij nu met het orginele spur en een 23T pinion hij gaat wel hard maar wheelies maakt ie niet, vreemde is hij gaat net zo hard als de HPI bullet en trek net zo snel op terwijl de bullet een zwaardere en 4wd aangedreven auto is met dezelfde Motor en ESC, Ik had verwacht dat dit in een rustler zou vliegen

Heb je de standaard batterij of een lipo erin zitten ?
Met een lipotje erin vliegt de echt wel vooruit hoor.
En ook moet je eens kijken of je rustler niet op de training stand staat want dan gaat ie maar max aan 50% rijden.

hey rcers ik heb vanmiddag en breede voor bumper en motor bescherming besteld van rpm voor mijn rustler bij liquidrc ben eens benieuwd hoelang ik er op moet wachten ;);) heeft er iemand ervaring met deze banden?
Masher 2000 2.2 M3 Off-Road Truck Ti

ik rij niet zoveel op de baan meestal op een zand plein vind ze er wel cool uitzien maar zorgen ze voor voldoende grip?? alvast bedankt.:n00b:

hey rcers ik heb vanmiddag en breede voor bumper en motor bescherming besteld van rpm voor mijn rustler bij liquidrc ben eens benieuwd hoelang ik er op moet wachten ;);) heeft er iemand ervaring met deze banden?

ik rij niet zoveel op de baan meestal op een zand plein vind ze er wel cool uitzien maar zorgen ze voor voldoende grip?? alvast bedankt.:n00b:

Liquidrc heeft snelle levertijden ondanks dat het uit de US and A moet komen. Meestal is het 4 of 5 werkdagen dat je het thuis hebt.

Wat bedoel je met een "zand plein"? Los zand, stof, mul zand etc....

heeft er iemand ervaring met deze banden?
Yup, ik:

IMG_3837.JPG

Rustler pics
Rustler filmpjes

De banden zijn groter dan de gemiddelde 2.2'' band. Hierdoor krijg je extra bodemspeling wat wel leuk is, maar door zijn hogere zwaartepunt (CoG) valt hij ook net iets sneller om. Grip is meer dan voldoende en slijtage is nagenoeg niet aanwezig, vooral niet offroad. Ik zou zeker de BadLands (30 serie) overwegen, heb BadLands op mijn 1/8 en die doen het in het zand net wat beter dan de Mashers.

@darkfire,

Werkt goed! Volgens mij is het precies het zelfde als Ezrun. Qua snelheid maakt mijn rustler net geen wheelies want ik heb hem op stand 3 en daar ben ik wel zoet mee:wink:, je krijgt er een apparaatje mee waarmee je alles in stelt ook snelheid.(van stand 1 tot 9)
Koop wel dubbelzijdige tape om hem vast te maken.:wink:(van de action is perfect, 18x1x4000mm voor 42 cent)

Ik rij met de verhouding 19/90.

Yup, ik:

IMG_3837.JPG

Rustler pics
Rustler filmpjes

De banden zijn groter dan de gemiddelde 2.2'' band. Hierdoor krijg je extra bodemspeling wat wel leuk is, maar door zijn hogere zwaartepunt (CoG) valt hij ook net iets sneller om. Grip is meer dan voldoende en slijtage is nagenoeg niet aanwezig, vooral niet offroad. Ik zou zeker de BadLands (30 serie) overwegen, heb BadLands op mijn 1/8 en die doen het in het zand net wat beter dan de Mashers.
wow..... gave filmpjes heb jee!! :D:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back