Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag voor het eerst op een fatsoenlijk wegdek gereden met de 3S... man man, wat gaat dat ongelooflijk hard! Het ging zelfs zo hard dat een klein een stuurfoutje mn Rusty aan glijden maakte en uiteraard 10390237850987123947 keer over de kop sloeg...

Schade is een gebroken MIP asje... Had toch iets langer moeten wachtten op de foampjes... Met fluffy gare Dirt Works gaan speedrunnen is niet echt optimaal!

Laatst bewerkt:
welke pre-spacers kan je het best gebruiken op de standaard shocks?
kan dit echt? [URL="
- Traxxas rustler vxl water run # accomplished![/URL]
heb dat filmpje eerder gezien ja, met sand paddles, 3s en een fatsoenlijke setup zou het volgens mij nog wel moete lukken

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag beetje gaan bashen op linkeroever in het vlietbos.
Paar uren gereden met de lipos.
Leuke jumps gemaakt / wat over de kop gevlogen.
Ook paar keren door de modder en door de diepe plassen gereden en de auto kan er idd goed tegen.

Maar zoals je op de bijhorende foto kan zien is er zeer veel poetswerk aan morgen haha.

De oranje wagen is die van nen kameraad van mij. (4wd hpi bullet)

Voordeel van mijn autotje is dat er led lichtjes op hangen en dat ik daardoor zelfs om 22.00h nog perfect kon rijden terwijl hij al een uur aan de kant moest staan doordat hij zen wagen niet meer zag in het donker. :p

Vandaag voor het eerst op een fatsoenlijk wegdek gereden met de 3S... man man, wat gaat dat ongelooflijk hard! Het ging zelfs zo hard dat een klein een stuurfoutje mn Rusty aan glijden maakte en uiteraard 10390237850987123947 keer over de kop sloeg...

Schade is een gebroken MIP asje... Had toch iets langer moeten wachtten op de foampjes... Met fluffy gare Dirt Works gaan speedrunnen is niet echt optimaal!

Na een weekendje mopperen ben ik tot de conclusie gekomen dat gebroken MIP asje wel eens de oorzaak zou kunnen zijn geweest ipv van een stuurfoutje de oorzaak van de gebroken MIP as...
Aangezien het wereldwijdeweb vol staat met negatieve reacties over de MIP asjes lijkt het meer logisch!

Heb ondertussen een repair setje gekocht en als dat geinstalleerd en getest is zal ik een fatsoenlijke onderbouwde mening posten over de MIP CVD!

Kleine update over de Speedrustler...

Vandaag helemaal vrolijk toen ik mn Jaco Racing foampjes had ontvangen! Die vrolijkheid ging snel voorbij eenmaal ik ze aan het monteren was...

Het gat is simpelweg een millimeter te groot voor je as... Volgens hun website zijn degene die ik heb besteld (JAC2030 en JAC2050) juist maar helapidaka (helaas pindakaas)!
Ik kan de rakkers wel strak aandraaien maar dan kan ik net zo goed mn fluffy afgeragde Dirt Works gebruiken, net zo wobbelig...

Nu is de vraag of iemand weet hoe je het gat een millimeter kleiner kan maken of dat ik andere asjes kan gebruiken die iets groter zijn?

Huh .. ??

Wobbel komt denk ik door de speling op de HEX. Het gat in de velg hoeft niet perce dezelfde diameter te hebben dan de axle (al geniet dat wel de voorkeur).

Probeer de bandjes eens op je MERV te zetten en check ofje nog steeds zoveel speling hebt.

hmm... misschien wiel adapters?

Hmm, misschien... Ik zal eens kijken wat alu HEX dingetjes kosten...

Huh .. ??

Wobbel komt denk ik door de speling op de HEX. Het gat in de velg hoeft niet perce dezelfde diameter te hebben dan de axle (al geniet dat wel de voorkeur).

Probeer de bandjes eens op je MERV te zetten en check ofje nog steeds zoveel speling hebt.

Excuse voor de late reactie Nardos, maar ik heb het ondertussen een gekeken en het gat bij de MERV is groter dus nog meer ruimte tussen de as en het wiel.

Het is nu niet dat mn HEX versleten zijn maar zoals hierboven vermeld, zal ik eens gaan zoeken naar de alu versie!

Ruimte tussen de as en het wiel maakt niets uit, zolang de HEX / wieladapter / wielmeenemers in goede staat zijn moet er nagenoeg geen speling zijn. Alu wil vaak helpen, worden ook vaker op 1/8 gebruikt omdat het toch net weer iets degelijker is.

Zover ik kan zien lijkt het een redelijke snug-fit te zijn met de HEX dingetjes... Naja, ik heb amain een mailtje gestuurd met mn "probleem".

Je kunt ook gewone tape of schilders tape gebruiken. Weet je wel wat liquid tape is ?

Laatst bewerkt:
Ruimte tussen de as en het wiel maakt niets uit, zolang de HEX / wieladapter / wielmeenemers in goede staat zijn moet er nagenoeg geen speling zijn. Alu wil vaak helpen, worden ook vaker op 1/8 gebruikt omdat het toch net weer iets degelijker is.
wat zijn wielmeenemers?

Je kunt ook gewone tape of schilders tape gebruiker. Weet je wel wat liquid tape is ?

hij riep liquid mask, en niet liquid tape.
Ik neem aan dat hij wel weet wat liquid mask is als hij er zelf over begint.

Als je tape gebruikt, doe dan niet dat goedkope tape van de gamma, maar echt schilderstape ( vaak in donkergeel of blauw )

Hij vraagt toch niet wat liquid mask is? alleen of je dat moet gebruiken.

en wat het verschil is hoef ik jouw toch niet uit te leggen? Weet je dat serieus niet?

liquid mask is voor het afplakken van lexaan kappen ( doorzichtig zodat je de lijnen aan de buitenkant nog kan zien)

liquid tape gebruik je om bv je esc waterdicht te maken en is niet doorzichtig.
is dus niet te gebruiken voor je lexaankap!

Als je weet wat liquid mask is weet je of je het wel of niet moet gebruiken toch? Het is gewoon een manier van afplakken die naar wat ik lees wel zeer goed moet werken.

Verschil kon ik oprecht niet opkomen, al ken ik beide goed. Nu ik het lees .... shame :$!!!

ps. liquid tape is wel doorzichtig te koop volgens mij, of plasti dip één van die twee sowieso.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back