Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja hoor, heb zelf ook een spektrum dx2, maar ik bedoel dat een beginneling zoals hij hoeft echt niet aan de futaba zender te gaan, en dan voldoet een traxxas zender ook( heb ik ook gehad voor 2 auto's met 1 zender ).
Niet dat een 2e hands spectrum veel duurder is.

Helemaal standaard van traxxas, maar wat kan er aan een servo stuk dan?
tandwielen, draadbreuk, vocht etc ( al zegt traxxas wel dat ze waterdicht zijn )

Ja hoor, heb zelf ook een spektrum dx2, maar ik bedoel dat een beginneling zoals hij hoeft echt niet aan de futaba zender te gaan, en dan voldoet een traxxas zender ook( heb ik ook gehad voor 2 auto's met 1 zender ).

tandwielen, draadbreuk, vocht etc ( al zegt traxxas wel dat ze waterdicht zijn )

Maar niet storing dat die ineenkeer naar recht of links gaat?

en wat houd dat in?

Glitching is eigenlijk dat de ontvanger misvormde informatie krijgt van de zender. Dit signaal kan verstoort worden door diverse oorzaken van lage batterij in de zender/ontvanger tot signalen van buitenaf of andere zenders in de buurt.

Edit: Omdat je met de 27Mhz zender op een algemene frequentie zend heb je meer kans op storingen dan wanneer je het 2,4Ghz systeem gebruikt welke zelf een vrije frequentie opzoek, wat zelf tijdens het rijden veranderd kan worden als de zender/ontvanger denkt dat dit nodig is.

storing van je 27mhz zender op weet ik veel wat er bij je in de buurt is.
Probeer anders eens van iemand een setje te lenen, kijken of dat het is.

Koop een futaba 3pks, schijnt erg goed te zijn volgens byte.:D
Voor de prijs moet je ff aan hem vragen, anders hebben we al andere opties gegeven toch? De traxxas tq zender, hobbyking zender, acoms technisport etc.

iemand nog een idee voor een betaalbare?

Wat is je budget:
Wat wil je er mee kunnen:
Wil je meerdere auto''s kwijt:
Wil je digitale instellingen:
Wil je een lcd scherm:
Wat vind je mooi:

Ik persoonlijk vind de Futuba's bar lelijk, een ander geeft er niets om..
(We snappen dat hij 2,4Ghz moet zijn).

Laatst bewerkt:

Klopt, dat is ook inderdaad niet nodig. En de Traxxas kan je ook inderdaad gebruiken met meerdere wagens (ligt eraan welk type he). Ik heb zelf ook de Traxxas TQ nieuwe versie gehad maar ben blij dat ik de 2S nu heb, vind het toch veel fijner, en ik ben ook een beginner :P.

Brushless wordt vooral in kv weer gegeven, Novak doet nog wel aan turns.

Hoe je een motor uitzoekt?
- Welk formaat?
- Budget?
- Beoogde doel?
- kv en voltage op doel aanpassen
- kopen en genieten

Ha nard heb wat info nodig over het bovenstaande
heb een rustler maar zoek een brushless set om lekker te rijden hoeft niet extreem te zijn .
las in een vorige reactie van joram dat hij de conrad lipo's aan raad van 8000... met een 16..lader met balancer
budget rond de 350 a 450 euro
en wat voor zender ontvanger raad je aan (spektrum met motor en accu temperatuur sensor)

Koop een standaard VXL motor met een Mamba Max / MMP of iets in die trend.

LiPo van HobbyKing en daar kun je ook wel een lader scoren, geen Conrad kopen.

Ik zou de vxl motor laten liggen. Castle komt met nieuwe motoren, die voor ongeveer hetzelfde geld meer kwaliteit leveren. VXL is (gebaseerd op) feigao(2 polig) en de Castle's zijn gebaseerd op NEU(4-polig).

1406: TowerHobbies.com | Search Results
of de 1410 uit deze kit: TowerHobbies.com | Castle Creations 1/10 Sidewinder SC System 3800kV

eerste review van de 1406: 1406 4 pole 4600kv - RC-Monster Forums

edit: persoonlijk zou ik (in de FLM Rustler met Stampede wielen die Ids gekocht heeft) gaan voor de cc-neu 1512 1800kv, op 4 of 5s icm een mamba max pro... Er zit niet voor niets een FLM tranny op en mod8 spur ;-)

Laatst bewerkt:
drkdgglr, topic wel al gezien maar niet door gelezen, binnenkort toch maar eens doen dan.

Het is inderdaad CC > VXL.

Een 1512 1800kv op 4 of 5S met een ~3000mAh LiPo zal ook zeer fijn rijden!

kez het voordeel is dat je met een hoger voltage minder A trekt en daardoor de electronica minder warm wordt. Bovendien is zo'n 1512 op 4 of 5S uitermate sterk voor een Stampede (wat wel weer gaat als je FLM tranny erin hebt).

Klopt dat je maar op een 'slordige' 30000rpm komt, maar zo'n grote motor in een Rustler rijd je meer op koppel dan op toeren: dus een grotere motortandwiel en/of een kleinere spur. En zoals Nard aangeeft, weinig toeren, hoge voltage = efficiënt, en in dit geval ook nog flexibel want je zou met 3,4 of 5s kunnen rijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back