Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi spul Murky..Ik ga het maandag of dinsdag eens aanschouwen. Als je na een race weekend als dit... Het rijden nog niet zat bent;)

Net ff 2wd aandrijfassen besteld. De staat van de 4x4 achterassen? Tja...Hij rijdt nu als Wammes Waggel zou lopen;-) Hopelijk tijdig binnen..

Laatst bewerkt:
heb net me slash 4x4 een spektrum ontvanger kado gedaan.
en heb me orginele set in me 1:16 slash gestopt,nu is die ook weer een stuk mooier nu die lelijke antenne weg is.
en vooral een flink stuk meer aan bereik voor die kleine.

ohja en ben zeker ook weer de eerste die zijn 4x4 bumper kapot heb gereden:mrgreen:bij het ronde is die op 1 kant afgebroken maarja dan is het veerpunt vd bumper maar wat flexibeler.

ik zal het eens na vragen als ik daar weer ga rijden of hun ze ook via traxxas kunnen bestellen.

maar ik zie het al,ben toch niet de enigste die een waggelende achterkant heeft:mrgreen:

ik ga dadelijk eens kijken hoe de baan erbij ligt met de hond,en dan straks toch maar eens even de slash uitlaten als het nog te nat is anders ga ik met de scrt10 knallen.

Dit is een voordeliger alternatief dat ik op het oog heb voor mijn 2wd.

TowerHobbies.com | Venom Steel Rear Universal Shaft Slash

ben er bang voor dat deze alleen voor de 2wd slash zijn.(en bij die andere zitten ook nog hub carriers bij)
heb er zelf orginele 2wd assen inzitten maar dat plastic op je as loopt niet schuin af en daar loopt die wat aan.(denk ik)

daar ben ik gisteren achtergekomen toen ik weer een achterwiel lager kapot had,ik kon de kogeltjes uit het plastic vd as halen.
maarja dat zal ook wel weer aan mij hebben gelegen want of me teflon washer was opgevreten of ik had het vergeten te monteren.

maar nu is het plastic van me as wel schuin en heb er een nieuwe teflon washer erin gedaan en nu loopt die weer prima.

Laatst bewerkt:
Sind gisteren heb ik ook een Slash 4x4 en wat een geweldige auto is dat! Heel leuk om af en toe is langzaam te rijden en te kijken wat hij of road allemaal kan.

Ik heb één vraagje: is het verstandig om het gat bij de blauwe aandrijfas dicht te maken en zo ja, hoe doe je dat dan?

Sind gisteren heb ik ook een Slash 4x4 en wat een geweldige auto is dat! Heel leuk om af en toe is langzaam te rijden en te kijken wat hij of road allemaal kan.

Ik heb één vraagje: is het verstandig om het gat bij de blauwe aandrijfas dicht te maken en zo ja, hoe doe je dat dan?

Ik snap dat je niet dit hele topic door gaat lezen, maar probeer eens de foto te zoeken van hetgeen ik nu omschrijf. Hij staat er zeker in;)

Op de plaats van het gat in je chassis wikkel je wat elektriciteits-isolatietape om je as. Daaromheen doe je een stukje krimpkous. Zo maak je het gat flink wat kleiner. Stop ook eens een schuimpje ofzo boven de open ruimte bij de moer van je slipperclutch

Ik snap dat je niet dit hele topic door gaat lezen, maar probeer eens de foto te zoeken van hetgeen ik nu omschrijf. Hij staat er zeker in;)

Op de plaats van het gat in je chassis wikkel je wat elektriciteits-isolatietape om je as. Daaromheen doe je een stukje krimpkous. Zo maak je het gat flink wat kleiner. Stop ook eens een schuimpje ofzo boven de open ruimte bij de moer van je slipperclutch

Of te wel hier staat het ook Yet another MMM powered 4X4.. - Traxxas Online Community
Ik was hem zelf ook aan het zoeken ;)

hangt er een beetje vanaf wat je er mee gaat doen.
aangezien je het hier post, neem ik aan dat je het in een slash 4x4 wilt proppen

in de slash 4x4 zit al een prima 10.5 turns brushless motor.

of je moet een roller zonder electronica op de kop getikt hebben

Ben eigenlijk wel héél benieuwd naar de setup van Patrick Raket (van Noord). Wat ging die man hard over de baan. Ik denk dat ik een volgende wedstrijd maar eens een manche oversla om goed te kijken hoe hij de baan "neemt".

ik dacht een ezrun 5.5T+ 60A regelaar in zijn 4x4, zoniet dan het stock VXL setje

hij reed gewoon foutloos. daar kun je verders niets op aanmerken.. het hoeft niet superhard, als je maar foutloos rijd.. en je wagen goed afveert

Met name die vering vind ik interresant. Dat is het enige wat ik kan kopieeren. Maar het was meer dan foutloos rijden hoor. Hij was ook gewoon niet bij te houden

Ik heb last van een "zwabberende" 4x4. Kan de voorwielen bijna 5 mm uit elkaar trekken (Beiden beetgepakt en "toe out" trekken)..Is dit slijtage?..en waar zou die dan zitten? (na 8 lipo's?:confused:) Zijn er aandachtspunten qua stuurinrichting? Tips & Tricks welkom!!

De Slash is stock. Wiellagers voor goed (voor zover te zien):cool:

Laatst bewerkt:
Ja nou je het zo zegt. Ik zag mijn wielen ook zwabberen. Ik dacht eerst dat het kromme assen waren of dat de banden niet goed gecentreerd op de velgen zaten. Toen ik eens goed ben gaan kijken en de wielen laten draaien op lage snelheid zag ik dat de assen kaarsrecht zijn en de velgen net zo zwabberen als de banden oftewel: er zit dus speling op wielen!
Geen idee hoe dat komt. Aan de lagers ligt het niet, ook niet aan slijtage want ik heb nog niet eens een hele Lipo leeggereden (ja ik weet het, geen tijd) Let wel: ook dit is een PE. Zouden de alu hubs niet goed zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back