Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mij staan de lagers strak in de hubs. De spelling lijkt meer in het totale stuursysteem te zitten... Al twijfel ik na een paar klappers aan de voor lagers. (al lijken deze ok) Lijkt ruimte in te zitten, maar of deze het zwabberen veroorzaken??? Tja...Morgen nog maar eens testen...Idd ook maar eens kijken naar de wielen (onbalans)

het hoort er een beetje bij. dit is traxxas eigen.
alles heeft een beetje speling en flex, niks om je zorgen over te maken..

Hmmmm...De speling is wel meer dan de typische Traxxas speling.

Ik ga de voortrein vandaag maar eens demonteren. Kijken wat we tegenkomen:mrgreen:

ik heb dat ook een zwabberende voorkant,zelfs aan 1 kant een stuk meer als de andere kant heb de lagers nagekeken en die waren nog goed.

achja ik rij toch offroad een beetje speling hoort erbij.

of het nu een hobbeltje is of speling zolang ik maar lol heb in het rijden.

Hehehehe...Ik heb het probleem inmiddels gevonden. Het boutje waarmee het steering block aan de onderzijde in de C hub vastzit was losgetrilt. En dus pleiten..Typisch PE probleempje, naar het schijnt....Anywayzzzz..Nieuw boutje erin en klaar is case!

de enige originele traxxas lagers die ik tot nu toe versleten heb zijn de wiellagers in m'n ERBE. die hebben nu toch wel veel speling en moeten vervangen worden.
Maar van m'n Slash 4x2 zijn ze nog steeds perfect spelingsvrij. (en van de 4x4 ook)

Leuke en eerlijke review (wellicht wat freaky m.b.t. onderhoud) :

Hij maakt ook een hoop leuke filmpjes.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer interessante filmpjes. Helaas een dag te laat. Draaide de ball bearing vandaag in puin waar de slipperclutch op rust. Hopelijk snel mijn stukken weer binnen.
Tevens vandaag de Traxxas swaybars binnen gekregen en gemonteerd. Dit is dus een echte aanrader. Hij ligt stukken stabieler. Ik heb er momenteel de zwarte (hardste) op gemonteerd en alleen op klinkers gereden en hij kantelt nu niet meer over. Verder zitten er nu Big bores op gevuld met olie 55. Een ideale set up. Nu nog eens kijken wat het op het bash terrein doet. Waarschijnlijk zal ik dan de zilveren (zachtere) swaybars gaan gebruiken.

@ Selwyn, niet nog een slipperclutch halen, maar het middendiff bij liquidrc. :) rijdt erg goed met het middendiff, gezien je de slipperclutch ermee vervangt zou je de onderdelen neit nodig hebben.

@ Selwyn, niet nog een slipperclutch halen, maar het middendiff bij liquidrc. :) rijdt erg goed met het middendiff, gezien je de slipperclutch ermee vervangt zou je de onderdelen neit nodig hebben.
Hij heeft het over een kapot lager. die zal die in beide gevallen echt moeten vervangen

Ik dacht dat hij de ball bearing in de slipperclutch bedoelt. als je de slipper er uit gooit, heb je die niet nodig. :)

( http://www.traxxas.com/PDF-Library/6808_driveline.pdf ) nummer 5116. dat lager kun je slopen door hem te strak aan te draaien. die dop onder de veer drukt alleen op de binnenste ring van het lager.
mijn reactie was ook bedoelt ervan uitgaande dat dat lager kapot is.

Ik dacht dat hij de ball bearing in de slipperclutch bedoelt. als je de slipper er uit gooit, heb je die niet nodig. :)

( http://www.traxxas.com/PDF-Library/6808_driveline.pdf ) nummer 5116. dat lager kun je slopen door hem te strak aan te draaien. die dop onder de veer drukt alleen op de binnenste ring van het lager.
mijn reactie was ook bedoelt ervan uitgaande dat dat lager kapot is.

Klopt het is dat lager. Heb je toevallig ook een nummer voor dat middendif?
En kan je dan eventueel ook nog wedstrijden rijden als je deze aanpassing er in steekt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back