Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik lees hier en daar op diverse fora dat de Hitec 7955tg zo'n beetje het beste is als stuurservo voor dit soort auto's. Van de Ace zijn de ervaringen nogal wisselend. Beide zijn water en stof dicht (jaja dat kennen we) snel, precies en zeer sterk. De Hitec schijnt dan alleen veel betrouwbaarder te zijn en wordt ook in de robotics industrie als standaard gebruikt (waar komt die info vandaan...geen idee)

De prijzen onlopen elkaar niet zo heel veel de Hitec is bijna overal 99 to 120 dollar. De Ace zo'n 65-75 pond. Al met al kom je op het zelfde uit.
Alleen Liquid RC is veruit het duurst (zoals gewoonlijk) met 130 dollar.
Denk ik dat ik maar eens zo'n hitec ga proberen. Als het echt zo waanzinnig is dan koop ik er misschien nog wel een. Blijf het wel erg duur vinden voor een servo. maar ja titanium he.

Ik zou de 7955TG ook zeker boven de Ace (1015 neem ik aan) verkiezen. Al hebben beide met een Slash 4x4 geen problemen.

Ik heb een paar weken geleden op dit forum navraag gedaan over deze servo's en daar kwam een heel duidelijk negatief advies uit. Ze gebruiken héél erg veel stroom, zodat de BEC dat waarschijnlijk niet trekt

ik heb nooit geen stroom probleem gehad met mijn towerpro, niet op de BEC van Ezrun ( die is maar 1,5A ) ook niet op de MMP en die is toch 3A
Maar wat ik al zei. ik heb maar 1 towerpro en die doet het al tijden prima, ik zal wel mazzel gehad hebben.

de enige servo die problemen heeft ( kan hebben ) met de BEC van een MMP en een Ezrun is de SAVOX servo. ik heb dit mogen vernemen van diverse clubleden

daarom ben ik juist voor de ACE gegaan. daarvan heb ik nog niet gehoord dat het problemen met een BEC zou hebben.
En ook met de ACE rijden diverse clubleden vrolijk rond icm VXL, MMP of Ezrun regelaars

Voor de ACE weet ik een shop in nederland die 79,95 euro vraagt voor de DS1015

dat zal best. maar ik wou em toendertijd perse in NL afrekenen ivm eventuele gebreken en garantie.
en ik denk niet dat je het goedkoper kan vinden in nederland als die 80 euro die ik aangaf

Ach gebreken ... Die heb je niet snel met de ACE's(rij er al 2 jaar mee in de truggy) , dus voor mij was het verschil te groot... Zeker ook gezien het feit dat het uit de UK komt wat garantie nog niet eens zo moeilijk/duur maakt..

ik heb nooit geen stroom probleem gehad met mijn towerpro, niet op de BEC van Ezrun ( die is maar 1,5A ) ook niet op de MMP en die is toch 3A
Maar wat ik al zei. ik heb maar 1 towerpro en die doet het al tijden prima, ik zal wel mazzel gehad hebben.

de enige servo die problemen heeft ( kan hebben ) met de BEC van een MMP en een Ezrun is de SAVOX servo. ik heb dit mogen vernemen van diverse clubleden

daarom ben ik juist voor de ACE gegaan. daarvan heb ik nog niet gehoord dat het problemen met een BEC zou hebben.
En ook met de ACE rijden diverse clubleden vrolijk rond icm VXL, MMP of Ezrun regelaars

Voor de ACE weet ik een shop in nederland die 79,95 euro vraagt voor de DS1015
Inderdaad, ik had een savox 1257 in mn slash 4x4 ingebouwd met een MMP regelaar.
Hij bibberde wat verder niks, ik kon em gelukkig ruilen voor een ace 1313 en die werkt fantastisch.

ik heb zelf een mini baantje voor mijn huis gebouwd van wat plankjes en stenen. Daar kan ik me best mee vermaken al zeg ik het zelf. Let maar niet op mijn "stuurmanskunsten" haha

5e9Mf4tAm0I[/media] - Video0018.mp4

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik het filmpje direct in het topic kan laten zien ipv door te linken naar youtube?

ps: kan zijn dat hij het nog eventjes niet doet, hij staat er pas net op

en ja ik stuur de verkeerde kant op als hij op een gegeven moment op zijn zij ligt:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Is de standaard servo in de 4x4 niet goed? ik hoor allemaal verhalen van andere servo's maar is dat wel nodig?

Ik hou die van mij gewoon standaard hoor, afgezien van de bandjes en de ontvanger.
Heel meschien later nog een andere motor, maar denk het niet.
ik heb er ff in de huiskamer mee gereden, nou wat een acceleratie:D:D
en ook dat remmen gaat perfect! dus dat ik die Velineon brushless combo er gewoon in laat.:cool:
de echte 'doping' op de MVB moeten nog komen, dus nog ff wachten:)
tot zondag, tenminste als dat weer zich een beetje inhoud:mad:

Alleen als je het uiterste uit de auto weet te halen, kom je op de beperkingen van je servo uit. In de regel voldoet de servo goed. Beter kan het altijd natuurlijk

Alleen als je het uiterste uit de auto weet te halen, kom je op de beperkingen van je servo uit.

Nou ik weet niet of ik hem goed vind moet nog ff testen en proberen,maar het is geen slechte servo, dus ik denk dat ik hem behou.
Ga later wel weer eens sparen voor een Savox:p

Alleen als je het uiterste uit de auto weet te halen, kom je op de beperkingen van je servo uit. In de regel voldoet de servo goed. Beter kan het altijd natuurlijk

en als je dan een betere en snellere servo neemt dan kan je bijna jezelf wel voor den kopf sloan dat je zon upgrade niet eerder gedaan heb.

ff oftopic.

net ff wezen rijden op de baan. komt de 2wd buggy van hans eraan , tikt tegen mijn achterwiel en breekt er een achterhub af. :confused:

half uurje later ben ik even een kwartiertje asociaal aan het jumpen. gebeurd er niets nada nakkes und zero.:rolleyes:

nb. we hebben nu een jump ( +/- 1m hoog) die gaat 85 graden bijna horizontaal omhoog.
Dan vol gas er tegen aan om dan 4m recht omhoog te schieten en dan als een baksteen uit de lucht vallen

door al dat ge jump van je kan er wel eens iets afbreken als je iemand tegenkomt en hij raakt je.
het was waarschijnlijk bij 1 van de volgende jumps ook wel afgebroken denk ik dan.
het materiaal kan veel hebben maar zegt op een gegeven moment toch knak:mrgreen:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back