Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
en als je dan een betere en snellere servo neemt dan kan je bijna jezelf wel voor den kopf sloan dat je zon upgrade niet eerder gedaan heb.

Helemaal mee eens!

net ff wezen rijden op de baan. komt de 2wd buggy van hans eraan , tikt tegen mijn achterwiel en breekt er een achterhub af. :confused:

half uurje later ben ik even een kwartiertje asociaal aan het jumpen. gebeurd er niets nada nakkes und zero.:rolleyes:

nb. we hebben nu een jump ( +/- 1m hoog) die gaat 85 graden bijna horizontaal omhoog.
Dan vol gas er tegen aan om dan 4m recht omhoog te schieten en dan als een baksteen uit de lucht vallen

Het was ook echt asociaal hoor. Echt zo'n jump die je net iets harder dan rollend moet nemen en hij knalt hem er volgas overheen :mrgreen:
Vooral als je op de stelling staat en d'r komt inneens een slash omhoog in het schemerdonker.

Welke servo raad je aan Murky, zo rond de 70 - 80€

ace ds1015 kost 80 euro hier in NL
de hier voor genoemde Hitec is ook een hele goede.

gewoon ff googlen ;)

nadeel van de stock servo is dat hij niet zo heel krachtig is. en plastic gears heeft. voordeel is weer dat hij waterproof is.
en de velinion motor opzich zelf is een hele goede motor.

Laatst bewerkt:
ik heb hier nog een hitec HS-545BB servo liggen

5,5 kg trekkracht op 6 volt en 0.17 seconde draaitijd

heb ook nog een hele oude servo van het merk eos. wat ik ervan kan vinden heeft hij de volgende specificaties. 6,4 kg trekkracht op 6 volt en 0.17 seconde draaitijd en metalen tandwielen.

Zou een van deze al beter zijn dan de standaard servo of schiet ik er niets mee op? Als ik de specificaties van traxxas moet geloven schiet ik er niets mee op denk ik..

Laatst bewerkt:

heb ook nog een hele oude servo van het merk eos. wat ik ervan kan vinden heeft hij de volgende specificaties. 6,4 kg trekkracht op 6 volt en 0.17 seconde draaitijd en metalen tandwielen.

Zou een van deze al beter zijn dan de standaard servo of schiet ik er niets mee op? Als ik de specificaties van traxxas moet geloven schiet ik er niets mee op denk ik..

Inderdaad, schiet je er niets mee op. De traxxas servo is ca. 8kg.

Heb hier nog een Hitec 25kg servo liggen. (0.19 seconde geloof ik.)
Iets langer servo armpje er aan, en die zou zat de snelheid van een 0.10s servo halen bij zo'n 12kg kracht. :) iig het proberen waard.

gisteren nog me slash4x4 uitgelaten,ik kon het toch niet laten.
[URL="
- TRAXXAS SLASH 4X4[/URL]

en mocht niet klagen hij ging er ook goed erover heen dus zoveel sneller is me SCRT10 hier niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Miserie ,

had daarstrak met de slash nog eens lekker getoerd zonder problemen. En het weer bleef goed dus daarnet terug met volle 2s lipo me nog eens gaan wagen bij een speelplein hier in de buurt. FF wat rondgereden en de wagen ff aan de kant gezet om wat te liggen lullen met wat vrienden. Wil ik terug gaan rijden vertrek men auto niet meteen geef hem een stompje (dacht dat er iets met de motor was ,, sensorless...)
en dan vertrekt die en na 5meter stopt die me een licht getuut en ik heb nog nooit zo snel men kap eraf gehaald want dacht dat die lipo op ontploffen stond , neen het is de regelaar. Komaan ik heb de wagen 4 dagen!!!!!!!!!! dit kan toch ni , + en - goed verbonben , stock gearing , altijd goede temps gehad ga zometeen naar de winkel toe want dit kan echt niet hoor

voor de bezitters van de Mamba Max Pro:

iemand idee van de status ledjes?

bv groen en geel snel knipperen.........kan dit 1 2 3 niet terug vinden in de manual's.

Laatst bewerkt:
@ Olii

Had je de Li-Po Cut-off aanstaan?

Had vanmiddag ff mijn zender ge-reset voor mijn 4x4 en mijn B4 en ff stevig de handleiding doorgelezen, ik ben er nu eindelijk achter gekomen hoe ik de EPA enz. moet regelen.
Had mijn slash goed en snel ingesteld, en mijn buggy en het belooft nu beter te gaan, qua juiste instellingen.

ahhhh wat een heerlijk gevoel als alles correct geregeld is:cool::cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
@ slashbasher. Je hebt je baantje aardig uitgebreid zie ik wel. Vet hoor!

@olii: lees eens het traxxas forum door als je zin hebt. Hetgeen wat jij nu meemaakt hebben een aantal daar ook al meegemaakt. Misschien is er daar dus meer over te vinden.

btw: ik weet niet of je het weet maar je kunt de LVC van de vxl regelaar beter uitzetten en een externe LVC installeren. De LVC van de regelaar geeft nog wel eens problemen. Dat is wat mij duidelijk werd op het traxxas forum

Laatst bewerkt:
Heb hier nog een Hitec 25kg servo liggen. (0.19 seconde geloof ik.)
Is dat toevallig zo'n 7955TG? Ben toch wel erg beniewd geworden naar deze servo maar de laatste 2 dagen is de euro echt naar beneden gekukeld en wordt het allemaal ff wat duurder in het buitenland (en hier in NL was het altijd al te duur dus....)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back