Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omhulsel en antenne kunnen niet zo'n kwaad , zolang binnenin de boel nog maar in orde is.

Een antenne is eventueel nog wel te vervangen en zal ook de kosten niet wezen.

Toch nog even voor mezelf recapituleren wat de voordelen zijn van de platinum

-alu onderdelen, waarvan alleen de steering blocks echt handig zijn i.v.m. preciezer sturen, de rest lijkt me niet sterker en voegt niet echt iets toe denk ik zo?
-big bore alu shocks. Heb nu goedkopere shocks van 30 dollar incl verzenden werken ook prima!
-swaybars, kan leuk zijn maar is het nodig? niet vor bashen maar wel voor racen lijkt me?
-center diff, voor racen misschien maar met bashen alleen maar lastig, lijkt me.
-andere banden, banden heb ik zat en gaan er waarschijnlijk meteen onderuit
-kap zelf schilderen, alweer een kap schilderen? Die greg adler kap is ook leuk...
-??? meer niet?

Ik twijfel ineens weer, puur voor de alu onderdelen en de swaybar set vind ik het wat karig.:confused:

Tja...ik ga ermee de baan op in 2010. Dus je snapt mijn beweegredenen wel...

Overigens is het zo dat er 2 sets swaybars bijzitten (als m'n engels goed genoeg is) dus ook een set voor hardere vlakken. Er zit ook een uitgebreide decal set bij. De alu Bigbore's doen het goed, heb ik ervaren. Rest van het alu..Tja...het zal precieser sturen...Centerdiff zou wel eens nuttig kunnen zijn...Fijn dat ze deze apart meeleveren en de Revo slipper blijft zitten.

Als ik dit tegenover het spuiten van de Body zet. En niet de behoefte heb aan de zender(ondanks mooi) is mijn keuze snel gemaakt:mrgreen:

Ik denk toch dat ik voor de rtr ga .
die zender wil ik hebben om om te bouwen voor mijn summit.
Je hebt nog geen zender te koop met 4 kanalen die zo makkelijk te schakelen zijn .

dat alu is leuk natuurlijk maar voor de meenste mensen overbodig.
en volgens mij hebben ze deze alleen maar op de markt gezet om de prijs ongeveer gelijk te houden denk ik .

Iemand al een prijs gezien van de trt en de andere ??

Groeten Wiebe.
ps die alu big bore,s zijn wel erg leuk natuurlijk.

vergeet niet dat die traxxas 2,4Ghz set iets beter te verkopen zal zijn als de oude 2,4Ghz set die ze hadden.
deze heeft meer opties, meer afstel mogelijkheden . en de "traxxas link"

derhalve zal de verkoopwaarde iets hoger liggen

als je dus de RTR koopt kun je in de verkoop doen :

nieuw 2.4G set ( traxxas link systeem )
oplader
8,4v Nimh

alles bij elkaar levert dit misschien wel een tientje of 8 op ( als je slim verkoopt )

Ik geloof direct dat een dergelijke zender een mooi bedrag opleverd. Toch denk ik dat de koper hem dan toch eerst heeft moeten betalen.

Persoonlijk vind ik de Platinum, die in dezelfde prijsklasse valt, mooie alternatieven bieden in de vorm van upgrades die veel rijders anders in de aftermarket zouden bestellen. Ik zie het als een mooie ruil: een zender inruilen voor mooie upgrades....;)

Laatst bewerkt:
Ik heb overigens straks ook nog een ongeschilderde nieuwe 4x4 kap over. Aangezien ik die erbij had besteld en ik toch ook voor de platinum ga zou ik er 2 hebben.

Wil ik wel van je over nemen, mocht je voor de platinum gaan. Pb maar even, als je er van af wil. Stuur ik de body, na ontvangst direct door naar de spuiter om er een "show body" van te laten maken. Of breng ik je nu op een idee:mrgreen:

Die DOLLAR blijft niet zo lekker staan hè of heb je ze al betaald? anders worden ze met de dag duurder!

Sorry vonkentrekker, RCW was idd net voor. Ik kan je op de reservebank zetten als je wil ;)
Maar Robin doet gewoon nog lekker mee zie ik :thumbsup:
Nu maar duimen dat de dollar zo blijft staan :rolleyes:
Heel klein kansje dat er misschien nog eentje extra meemag maar dat bestel ik dan pas als ze uitgeleverd worden

Laatst bewerkt:
puur uit nieuwsgierigheid en om de variatie!
Heb het plan om van 1 een onroad racer en de ander een offroad racer te maken :o

Van de 4x4 of de gewone? Ik ben bezig een gewone om te bouwen. In geval van een gewone, hoe wil je het gaan aanpakken?

Van de 4x4 of de gewone? Ik ben bezig een gewone om te bouwen. In geval van een gewone, hoe wil je het gaan aanpakken?

Je bedoelt welke van de 2 4x4's?
Ik denk dat de platinum een wegracer wordt vanwege het alu (stuurprecizie) en de swaybars. De gewone 4x4 wordt de offroader, dat plastic van traxxas is lekker flexibel en wat beter bestand tegen het hobbeldebobbel geweld schat ik zo in. Aan de andere kant... dat plastic blijft heel als je op de weg tegen een stoepje knalt. Het alu gaat natuurlijk lekker krom. Ach ik zie wel. De offroader wil ik echt waterdicht maken.
heb de titanium turnbuckles, RVS schroefjes en lagers al klaarliggen. Weet nog niet of er een mamba in komt of dat ik de Velineon hou. Zijn beide toch niet echt waterdicht dus ik moet ze hoedanook aanpakken. Weet nu hoe het moet, creatief met kit is ikke.;)
Een van de 2 gewone Slashes is al besproken dus die gaat weg. De ander weet ik nog niet. Het is nu al een aardige racer met die brede wielen en spoorbreedte en verlaagde wegligging. Laatst op volle snelheid bochtjes genomen en hij bleef gewoon strak op de weg. Rij nu met 4.5" banden en 25/83 verhouding. (heb nog een 31t liggen ook) met een 2S lipo ging ie al als een banaan! De motor heeft nu ceramische lagers en loopt echt als een malloot. ALs ik 'm verkoop dan is het zoals ie nu is denk ik (zonder banden dan welliswaar)

Laatst bewerkt:
Ok, niet een 2wd houden voor de afwisseling?

Ik bedoelde of je een 4x4 of een 2wd ging aanpassen. Ik heb een 2wd en ik heb gisteren een Rustler chassis met top plate en bell crank set binnengekregen. Ik ga proberen het Rustler chassis 46mm te verlengen met aluminium en dan de Slash voor- en achtertrein erop te zetten. Dan heb ik als het goed is een racer met de duurzaamheid van de Slash en de opzet van een Blitz, RC10 en zo. enige nadeel is dat ik de nerf bars dan kwijt ben, misschien ook weer iets op te verzinnen.

Ik zou het liefst een 2e Slash ombouwen om deze origineel te houden voor alleen off road maar het andere project is erg duur uitgevallen en ik moet (zou graag) nog een 2.4GHz zender, 1 extra ontvanger, een 2200kV MMM voor in het andere project en 8,5T ezrun setje voor de Slash kopen naast een berg klein spul waaronder een radio box voor het Rustler chassis.

Ik heb een weblogje gemaakt van de projectjes, kan ik vanavond of morgen de foto's van de Rustler delen bijzetten.

Ik moet gewoon geduld hebben en iedere maand wat schrapen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back