Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, er zitten wat ontwerpfouten in de 4x4 (want zo mogen we het ondertussen wel noemen)
Gelukkig zijn ze inmiddels bekend en kan je er wat aan doen. De alu bearing adapter is er een van. Dat zal jouw probleem ook wel zijn.
Heb zelf inmiddels een Robinson Racing stalen slipperclutch met bronzen bearing adapter besteld (net als voor de Sash 2WD maar dan net anders)
Het andere is de centerdiff die bij iedereen stuk gaat (ook 2S rijders) De hele 4x4 bevolking zit nu te wachten op een alu centerdiff maar niemand neemt de handschoen vooralsnog op behalve een amerikaan die er een ontworpen heeft maar geen geld heeft voor een freesmachiene. (of hoe dat ook heet)
Assen zijn een ander probleem (zelf nog geen last van gehad) Ook daar zijn diverse hopus voor inmiddels.
Het probleem van zooi in de centerasbehuizing is makkelijk op te lossen met een undertray. (of dichtplakken)
 
Laatst bewerkt:
ik heb de alu bearing adapter er al op zitten en heb de drifeshaft verdikt bij de ingang,nu is mijn spur weggesmolten.kan dat ik de vertanding te strak had staan.maar ik denk dat de slash de verkoop in gaat want ik vind sleutelen leuk maar dit word te gek/duur.en met de savage heb ik nog bijna niks gehad.
 
gesmolten op gestript?
plastic en alu spur en pinions vind ik zowiezo eigenlijk not done op auto's van dit soort formaat. Ik begrijp ook werkelijk niet waarom ze dat zo doen. We hebben het over auto's die net zo hard gaan als hun brandstof equivalent en die worden wel met allelei stalen hardware uitgerust, dus waarom de electro niet?
 
denk meer gesmolten,want de tanden zitten er nog op alleen ze zijn een stuk korter geworden .en ja waarom ze alles zwakker maken omdat het"maar een elektrotje "is weet ik ook niet
 
het zal wel voor het gewicht gedaan zijn.

patrick, heb je je savage al eens gewogen?

eens een vergelijking: savage flux vs e-rebo brushless. dezelfde motor en gearing maar de -revo rijd een stuk zachter/soepelder vanwege het gewicht
 
denk meer gesmolten,want de tanden zitten er nog op alleen ze zijn een stuk korter geworden .en ja waarom ze alles zwakker maken omdat het"maar een elektrotje "is weet ik ook niet

lijkt eerder op niet goed afgestelde gearmesh.

kijk ook eens onderin je bulkhead of je daar een slijtageplek ziet.
het kan zijn dat je spur daar heeft aangelopen en zo de tanden "ingekort"
 
lijkt eerder op niet goed afgestelde gearmesh.

+1

Afstellen met een stukje papier tussen de tandwielen en dan vast zetten, als je het papiertje er tussenuit draait dmv het draaien van je spur dan moeten de tandafdrukken op het papier zichtbaar zijn maar niet door het papier heen.
 
Of gewoon op gevoel. Ik doe het altijd op het oog. Ik zet de tandwielen tegen elkaar, haal ze dan een heel klein tikkeltje uit elkaar en zet de motor vast. Dan geef ik een keertje half gas met de wieltjes van de grond:

"krijsen" de tandwielen: ze staan te strak op elkaar
maken ze erg veel ratelend geluid: ze staan te los

Ik stel ze altijd zodat ze zo min mogelijk geluid maken en heb er nog geen gestript door een verkeerde afstelling (alleen wat beschadigd door een uit elkaar gesprongen lager waarvan de balletjes tussen mijn tandwielen rond gingen zwerven)
 
Of gewoon op gevoel. Ik doe het altijd op het oog. Ik zet de tandwielen tegen elkaar, haal ze dan een heel klein tikkeltje uit elkaar en zet de motor vast. Dan geef ik een keertje half gas met de wieltjes van de grond:

"krijsen" de tandwielen: ze staan te strak op elkaar
maken ze erg veel ratelend geluid: ze staan te los

Ik stel ze altijd zodat ze zo min mogelijk geluid maken en heb er nog geen gestript door een verkeerde afstelling (alleen wat beschadigd door een uit elkaar gesprongen lager waarvan de balletjes tussen mijn tandwielen rond gingen zwerven)

Ieder zo z`n ding... en als het werkt dan werkt het! zo niet try harder :D
 
Ik doe het ook een beetje op gevoel. Toen ik het met een papiertje probeerde ging het n.l. mis. Nou is het met grotere tandjes wel makkelijker dan b.v. die kleine tandjes van een 48p zoals op de Slash
Ik zet ze gewoon straks tegen mekaar en dan lopen ze niet soepel. daarna op het oog een fractie uit elkaar zodat het net soepel loopt. Dat voel je snel genoeg.
 
aluminium differentieel behuizing

Ik ben al een tijdje op zoek naar een aluminium behuizing voor het centrale differentieel om de plastic kapjes te vervangen (dat smelt of gewoon stuk draait)

In de VS is er iemand bezig geweest om het te frezen en dat is gelukt maar hij krijgt het niet voor elkaar om het in productie te nemen.
Nou ken ik een bedrijf dat het zou kunnen doen maar dan moet dat in een oplage van meer dan 20.
Op dit moment is de prijs nog te hoog dus ik probeer te inventatieseren hoeveel mensen er hier geinteresseerd zijn in zoiets zodat de prijs omlaag kan.

Het zou mooi zijn als dit kon voor 50 euro. op dit moment is dat nog 80 euro. Dat zou dan alleen gaan om de alu behuizing. De rest van de onderdelen voor het centerdiff zitten er niet bij dus je moet het centerdiff al hebben (wat bij de Platinum edition zit) of je moet het los kopen.

EDIT: Heb er maar een apart topicje voor geopend.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijdt met een Slash 4x4 en merk dat de motor heet wordt kan mijn vingers er net 2 sec. op houden. Zou een motor ventilator helpen en geeft het ook veel verschil. Vertanding 19T Pinion 54T Spur op 3S LiPo
 
op 3s lipo heb je heel snel dat je motor te warm word. dit kan je verhelpen door een kleiner pinion te plaatsen, maar dan lever je ook topsnelheid in.
het is zeker aan te raden om er een aluminium koelblokje te monteren met een ventilator.
meest gangbaar is een 30x30 ventilatortje + koelblokje van integy ofzo
dat past direct.

ikzelf heb een 50x50 ventilator + koelblok op mijn motor maar dit is voor een 550 motor de vxl is een 540 motor en dus korter.
ik haal wel ruim 20 graden van mijn motor temperatuur af.
een klein 30x30 ventilator zal toch zeker wel 5 tot 10 graden van je motortemperatuur af krijgen

cimg1260a.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top