Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Netje hoor!

nice de ramen doorzichtig gehouden heb ik zelf ook en vind ik altijd wel netjes staan!
Welk merk paint is dit en welke kleur naam?

Mijn volgende kap word simpel candy white met nog een 2de kleur en deze kleur rood staat mij wel aan vandaar!

ciao

ps-15 (metallic red)
ps-41 (metallic silver)

op de foto is de kleur wel anders dan in het echt he:) mooier vind ik zelf haha

ps: slash vs dikke stalen paal (ja die op de achtergrond)....jullie raden al wel wie er wint. Ik blij dat ik mijn nieuwe kap er niet op had want rechtsvoor ligt deze in de kreukels (letterlijk)

foto0209z.jpg

Wat is er allemaal stuk ? Ik heb die casterblocks zoveel aan gort gereden:rolling:. Ben eigenlijk blij dat die weg is! Alhoewel die goed reedt maar had continu stukken...

Tja , Ik ben een 'echte' basher. Dus is dat wel normaal. Maar de sterkste wagen die ik ooit gehad heb was de AE SC10. Nooit iets van kapot gekregen. En nu die vorza moet ik nog testen.

ahh ok, verklaart veel;)

Hebben jullie andere olie in de diffs gedaan? ik rij nu een tijdje en in een bocht gaan e binneste wielen enorm zwellen met als gevolg de banden die lossen...
In het begin had hij dit helemaal niet.

Gewoon diff olie in gieten?;)

grtzzz

@ robin..

is dat het paaltje in Vlijmen?

trouwens.. mooi kappie geworden.. nu nog ff vol plakken met stickers krijgt het meer een " race " look

Ik was ookal aan het zoeken naar de diff olie waardes, heb in die van mijn zoontje nog nog niet echt gekeken of gecontroleerd, maar zag idd ookal het ballonnen van zijn wielen.

Blijkbaar zit voor wel olie (maar welke waarde heb ik niet kunnen vinden) en achter helemaal geen olie standaard maar wat vet.

Ik denk dat er niet veel anders op zit om zelf maar een keuze te maken, zag dat het middendiff standaard met 100k olie is ? Toch is deze niet zo star als je zou vermoeden met deze waarde. Is dit soms een andere constructie dan de meeste diffs ?
Zal die van mijn zoontje maar eens vullen met 8k voor een 5k achter, tis toch alleen om te bashen, maar dat moet het ballonnen wel voorkomen.

Maar komt de olie dan niet naar buiten als de diffs er niet op voorzien zijn?
heb niet zo'n goede ervaringen met olie in de diffs (bij men buggys!

grtzzz

@olii: eigenlijk heb ik om precies te zijn alleen een draagarmpje kapot gereden haha. Precies die 2 oogjes losgebroken.

@murky: ja HET paaltje in vlijmen. Ik zal de situatie ff uitleggen voor degene die het niet weten. Het was vandaag een droge kleibaan. Dat betekent zeer weinig grip op standaard banden. Er ligt een 90 graden bocht na het rechte stuk die precies halverwege de bocht opeens wat gladder wordt dan de rest van de bocht. Achterkant breekt uit...overcorrectie...en daar was het paaltje. Dat paaltje staat eigenlijk precies op het punt waar je uitkomt als je de bocht volgens "de ideale lijn" neemt en dan 20 cm naast de baan. Foutje = boem dus:)

Ja bandjes gewoon plakken met goeie secondenlijm (CA). Heb ze al een paar keer op diverse plekken geheel los gehad van de velg, dus niet alleen het randje los. Vind ze erg slecht gelijmd vanuit de fabriek. (Dit gaat over de banden op een platinum)

Diffs zijn gemaakt om gevuld te worden met olie hoor, dat zou er niet zomaar uit mogen komen, voor is ie trouwens al gevuld, heb alleen nog geen idee met welke waarde.

Heb zojuist het achterdiff er al uit gehaald, dat zit idd met een klein beetje zwart vet in elkaar, dus helemaal niet vreemd dat je regelmatig je banden opnieuw kunt lijmen. Zelf heb ik achter 5k erin gedaan, idee is om voor 8k erin te doen. Mijn zoontje rijdt veel op asfalt en vrij vlak grind. De 'mindere' bochtsnelheid gaat ie toch nauwelijks merken met bashen en denk dat ie met zijn vriendjes (ze rijden samen met 3 slashes en 2 mini revo's) wel zal merken dat ie nu opeens veel meer grip heeft :-) In theorie zou ie nu veel harder moeten kunnen optrekken zonder wielspin ! En dat deed ie al met zijn middendiff (de rest rijdt zonder).

Je kan ook af en toe gas loslaten. Helpt ook goed tegen ballonnende wielen in de bocht ;-)

Nhaa, da's geen optie voor mijn zoontje :-)

Laatst bewerkt:
persoonlijk vind ik het zonder middendifferentieel fijner rijden. Maar ik doe ook aan onroad-driften dus daar zal dat wel aan liggen;) Wil niet zeggen dat ik daarmee ook sneller ben, want dat is niet zo als je continu zijwaarts door bochten heen komt. Geeft wel wat extra sensatie haha.
Maar optrekken met middendifferentieel zal denk ik langzamer gaan op ondergronden met goede grip. De voorkant komt dan namelijk omhoog en door de diffwerking zullen de voorwielen een hoger toerental gaan draaien dan de achterwielen waardoor er wielspin ontstaat aan de voorkant. Daardoor lijkt mij dat je juist minder snel optrekt. Zonder middendifferentieel blijven alle 4 de wielen gelijk draaien met evenveel grip.

ik vind ook dat een auto met middendiff trager optrekt.
in mijn mini e-revo heb ik het er ook weer moeten uithalen omdat hij veeel trager werd

Dat klopt wel, met middendiff breng je vermogen naar de voorwielen tijdens optrekken. Maar dit geeft het grote voordeel dat je tijdens een bocht kunt blijven sturen op het gas. Een auto trekt nou eenmaal in een rechte lijn het hardste op als je alle diff's vervangt door een 'spool'. Toch is dit een kwestie van spelen met de dikte van de olie in de diffs, wil je hard kunnen optrekken, eventueel zelfs met wheelies, 100k of zelfs 200k in middendiff en vrij dikke in de voor en achter diffs. Maar je zult zien dat je nog nauwelijks de bochten door komt. Om je een idee te geven, de wedstrijd buggy rijders 1:8 rijden rond de 7k(voor)-10k(midden)-3k(achter), afhankelijk van ondergrond, soms wat dikker en soms nog dunner.

Op een circuit, of tijdens een wedstrijdje op een parcour zul je zien dat je een goed belanceerde Slash met middendiff echt niet kunt bijhouden met een Slash zonder ;-)

dat geloof ik gelijk. Toch ben ik dan wel aardig meegekomen tijdens de traxxas days zonder middendifferentieel. Al weet ik natuurlijk niet van alle overige rijders of zij met/zonder middendiff reden. Ik heb nu nog de verkeerde olie (te dun) en daarmee vind ik hem zelfs slechter rijden dan zonder middendiff in de bochten op het circuit, want hij heeft nu willekeurig onder-/overstuur in dezelfde bochten. Beetje irritant, maar dat komt nog goed met dikkere olie hoop ik.

Zijn er al mensen die ervaring hebben met die aluminium differentieelbehuizing die Leonardo laatst aanbood? En dan bedoel ik flinke ervaring waarbij de plastic behuizing het begeven zou hebben, maar de aluminium versie nog leeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back