Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja kan altijd nog je slash ombouwen

47073788475be02961bdb.jpg

47072921595c20694607b.jpg

2010 Dorkstar Hybrid - RCCrawler.com Bulletin Board

Laatst bewerkt:
Alle Turnigy's, maar ook de Zippy hardcase packs passen in de slash.
Eigenlijk passen zowat alle hardcase packs (2S) in de Slash van alle merken.

En voordat iemand nou meteen een lijstje gaat maken van alle exoten, 95% past er gewoon in.

Maar de genoemde pack is wel een regelrechte aanrader voor die prijs, heb er zelf al 6 stuks in gebruik, super punch en houdt zijn spanning erg goed, gemeten capaciteit is rond de 5150mAh gemiddeld over mijn packs. Bijkomend voordeel, pack is op voorraad in Duitsland, dit in tegenstelling tot een heleboel andere (hardcase) packs van Hobbycity op dit moment.

Nadeel van dit pack zijn de belachelijk dikke kabels, ik gebruik zelf in de Slash dan ook de Zippy versie van deze, die heeft wel 'normale' kabels. Solderen van een Traxxas connector op de Turnigy gaat wel, maar is geen gemakkelijk klusje !

Ik heb van deze lipo ook de Zippy versie. Gebruikte die ook eerst in de slash 4x4. Maar nu deze weg is in mijn TRF416we. Past er heel precies netjes in:)

gisteren men slash helemaal proper gemaakt, en ga hem nu volledig nakijken en de diffs vullen.
Heb dus gezien bij het kuisen dat aan het voordiff allemaal vettige troep hing, dus ik denk dat hij ergens lekt...

Ook moet ik nog uitzoeken hoe ik het diff eruitkrijg want dat lukte niet meteen gisteren:wink:
Moet je de assen ook verwijderen? met de 2imbusboutjes?

grtzzz

Voila, net het diff verwijderd morgen even opendoen en ander olie indoen.
Ik zag al een tijdje dat de hoofdas wat krom draaide, vandaag ook even gekeken en de as is 100% recht, het zit em in het asje van de slipper.
Nu is dit normaal (is niet heel erg) of moet de as helemaam recht draaien!?

Vind het nog altijd een geweldige wagen:p

grtzzz

Net m`n vxl valineon motortje kapot gereden!

Snap er helemaal geen fuck van... hetvolgende:

Reed gewoon even op een pleintje wat rondjes... ineens het geluid alsof er een tandwiel gestript werd...
Direct stoppen dus en kapje boven de tandwielen los...
Spur en main tandwiel helemaal nog goed hmmzz...
vaage shit...
Toch even de boel los gehaald en nu blijkt dat er zo een 3 tot 6 mm speling op het asje van het motortje zit, ook kan ik het asje iets in en uit trekken (2 tot 3 mm)
Als ik ook het motortje aankoppel zonder tandwiel oid dan slaat het motortje ook zo een 3 tot 6 mm uit!

Iemand een idee vast?

Morgen ga ik zowiezo naar de winkel waar ik hem heb aangeschaft maar misschien dat iemand hier al een idee had?

I`ll keep you guys informed!!!

gewoon een versleten lager, kan zomaar ineens gebeuren.
Maar als je meer in losse zand rijdt, of je reinigt je motor niet of niet goed (zand in de motor poetsen/spuiten i.p.v. eruit) gebeurt dit eerder.
Dus even het kapotte lager verwisselen en klaar ben je.

gewoon een versleten lager, kan zomaar ineens gebeuren.
Maar als je meer in losse zand rijdt, of je reinigt je motor niet of niet goed (zand in de motor poetsen/spuiten i.p.v. eruit) gebeurt dit eerder.
Dus even het kapotte lager verwisselen en klaar ben je.

Ik dacht inderdaad ook al zoiets maar na het openen van het motortje (achter het zwarte kapje) zat mijn keramische rvs lager nog perfect...
Nu weet ik alleen niet of aan de andere kant (uitgang asje) ook een lager zit?

Zo ja hoe kan ik deze vervangen dan?? Ik krijg namelijk het binneste (in de spoel) er niet 1,2,3 uit:confused: er zit wel wat beweging in maar het zit wel nog vast... Ik durf ook niet echt door te trekken namelijk...

stukker dan stuk gaat ie niet. Maar inderdaad aan de andere kant zit ook nog een lager. Zou niet weten hoe dat te openen, maar gewoon goed kijken en proberen denk k

tja maar hij valt (als het goed is) nog binnen de garantie...

Ik weet dat het dan aan het onderhoud ligt maar ik ga het motortje niet verder "slopen" misschien dat het er gewoon uit te trekken is maar ik durf het niet zelf te doen en laat eerst de "experts" zich erover buigen :D

bedankt zowiezo!

Weet iemand of lagertje hier aan de voorzijde er vanaf de buitenkant word in gestoken of dat deze van binnenuit word gemonteerd?

full

Laatst bewerkt door een moderator:
het lagertje word van binnenuit gemonteerd.

even het motortje uit elkaar 2 nieuwe lagers erin of alleen voor en rijden maar.
als je veel door het losse zand rijd zou ik hem regelmatig even nakijken en uit elkaar halen en schoonmaken.
anders blijft dit probleem zich voordoen.

gisteren de MMP regelaar binnen gekregen. deze er meteen in geplaatst icm met een Novak HV-Pro 5.5T motortje. (3700kv als ik me niet vergis.)
standaard vertanding aangehouden. (standaard motortje is immers 3500kv.. en heeft minder koppel.)
Gisteren op 3s lipo gereden. o m g, wat een verschil tov origineel. :)
Nu moet ik alleen even de slipper nog vaster draaien, want die vond het niet zo prettig hoorde ik gisteren (op nat wegdek heb ik maar eventjes gereden. even testen.)
iig een behoorlijke verbetering.

Kan het kloppen dan dat die spoel binnenin er met wat weerstand uit komt?

Klopt helemaal. Ik haal altijd de achterkant eraf en doe een stuk doek over de bankschroef. Dan zet ik de motor met zijn open achterkant OP de bankschroef en druk ik de as van de motor naar beneden. Die klem ik dan in de bankschroef (niet strak, gewoon dat hij net blijft zitten en de doek niet vergeten ter bescherming tegen beschadigen). Dan haal ik het motorhuis naar boven en laat de as met magneet in de bankschroef staan. Let wel op het busje en ringetje wat onderaan de as zit (dat je die niet sloopt in de bankschroef).

ik heb het toen volgens mij gewoon met de hand gedaan.
de as op de werkbank en dan de motor huis even naar beneden duwen.
en dan kan je het laatste stukje met de hand doen.

Het is allemaal gelukt!!!

Bedankt voor het advies... de spoel is inderdaad met een beetje kracht gewoon met de hand eruit te krijgen...
De lager die kapot was was wel even moeilijk om eruit te krijgen aangezien hij zo kapot was dat alleen de buitenste ring nog vastzat in de motoruitsparing!
Maar ook dat is gelukt en hij draait nou weer soepeltje!!!

Weer wat geleerd over de slash 4x4 poehpoeh het houd niet op :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back