Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja maar 15K olie is nog steeds redelijk dun, het "vloeit" nog steeds. Het is maar een een theorie. Het diff van de Slash is ook niet echt "vol" met tandwielen dus de olie kan zich ook ergens in het diff verstoppen tenzij je het hele diff voldouwd, en dat is ook weer niet zo handig want dan perst het zich er alsnog wel uit. Dus het kan idd ook wel gewoon aan het diff liggen.
Ik heb 100K in het diff en dat blijft ook "soepel" En 100K vloeit echt niet meer. Er is wel een constante wrijving als je er met je handen aan draait maar ik weet niet wat het doet als het meer toeren maakt.
Die dikke olie zorgt alleen maar voor warmte en dan smelt dus je diffcup.

Ja het was bij wijze van spreken, 100K heb ik in de vorza gehad en dan heb je inderdaad een bijna gelockt diff daar...

Dat krijg je bij de traxxas volgens mij niet gereed ...
Denk eerder zoals je zegt dat het ligt aan de ruimte die beschikbaar is in het diff...

Ik had die alu ook al gezien en inderdaad het is een hoop geld maar voor dat geld heb je wel een compleet andere auto die (waarschijnlijk) (hopelijk) competatief zou zijn aan de 2de generatie sc auto`s...
En dan is 100 euries toch nog niet eens zo duur...

Die carbon had ik nog nooit gezien of wat over gelezen maar die ziet er echt gelikt uit! Wow wat een ding...

Ik weet dat de alu versie direct op het voor en achter gedeelte van de slash kan worden overgezet zonder enig aanpassen of iets dergelijks geldt dat ook voor de carbon versie???

Misschien een groeps aankoop van 1 van de 2 zodat we de verzendkosten en eventuele douane kosten kunnen delen en misschien wel een korting bij de verkoper kunnen bedwingen... :D

IK heb niet veel verstand van de douane, maar ik begrijp dat er tot 150 euro geen douane kosten zijn, wel BTW. Hoe zit dat met inklaring iemand daar bekend mee?

Heb ze beiden nog eens bekeken maar dat maakt het ook weer niet makkelijker.

Op de ALU versie passen geloof ik ook veel stock onderdelen (draagarmen) en dat lijkt me wel voordelig voor als de alu draagarmen door een ongeluk krom zijn.

Zou dat op de carbon versie ook passen?

Die carbon versie is ook wel tof zeg.......voor welke wordt er gekozen, prijs maakt niet echt veel uit (19 dollar)?????

Enkele Slash fototjes van afgelopen zondag in Kampenhout

kampenhout1.jpg

kampenhout2.jpg

kampenhout4.jpg

Van je vrienden moet je het hebben :O

kampenhout6.jpg

===============>

kampenhout7.jpg

Wow is dat jou "slash"?

Hoe doen je temperaturen het?
Ik heb dezelfde 4.5T motor en zat zonder koeling vorige weer rond de 80 graden...

Denk je dat het mogelijk is met dit chasis om een koeler te monteren?

Edit:

Damn hij ligt wel heel laag... hoeveel bodem vrijheid heb je nu?

Neeejoh, ik poste een "real life" fotootje van dat chassis dat pipi bedoelde.

Ik vond het wel en leuk chassis idd maar ik wil geen geld meer aan de Slash besteden nu ik betere auto's heb. En die geheel open overbrenging vind ik ook niet zo denderend zo helemaal aan het eind van het chassis. Bij een buggy zit ie in het midden en dat is toch wat beter beschermd.
Ik denk wel dat dit chassis icm met die draagarmen van hun een stuk beter zal gaan rijden. Maar voor het geld dat dat kost heb je ook een Mugen.

Laatst bewerkt:
Zo laag ligt de mijne ook met mn self made alu chassis. Rijdt heel erg stabiel. Normaal gaat de slash nogal eens zijwaarts rollen op die drempel in die 90 gradenbocht op ons circuit. Dat doet hij nu absoluut niet. Hij laat zich gewoon zijwaarts vliegend door die bocht gooien zonder erna te gaan rollen.
De open aandrijving werkt in principe goed. Voor de motormount blijft wel vuil liggen als je door de modder rijdt, maar het komt niet in de buurt van de lagers.

in je diff waar je "spidergears" zitten daar moet je olie in doen. Bij het pinion en ringear (kleine en grote tandwiel) moet je vet doen. Het beste is lithium vet, maar silicone vet zou het ook goed doen.

In de diffs, olie, ergens rond de 8k/10k voor, 10k/30k midden en 5k/8k achter.
Op de tandkranstandwielen gebruik je vet dat goed blijft zitten, zoals bv Hudy Black Graphite, maar daar zijn meerdere merken voor.

Echt ?? En deze quote ik nu ookal voor de tweede keer binnen een paar pagina's.:confused:

niks

laat het zitten.
wat er in zat.
heb er niks mee gedaan.
en heb ik het dif huisje
van dat vet gedaan.

nouja
staat oil nogiets op
wekrt goed[/QUOT

Nou sorry, maar hier wordt ik echt simpel van!!!
Je vraagt tot vervelens toe wat je in je diffs moet doen omdat je slash niet rolt, je krijgt hier een goed advies!!!
Wat doe je ermee, NIKS!!!

Na dat oil zal er wel OF OLAY staan:D:D:D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back