Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
[mod]Chiel ,zet een spelling controle op je computer/internet browser ,en pas je taalgebruik wat aan .
Je hebt dyslexie ,ik ook en veel meer op het forum ,kost gewoon wat meer moeite maar kan ook wat beter .
Als je vraagt om een oplossing en die word gegeven en je doet wat anders geef dan ook duidelijk aan wat je hebt gedaan .
Anderen hebben moeite in je problemen gestoken en tijd je dan mag je wel wat uitleg geven .
Doe er desnoods een foto bij van het gebruikte .[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Kroon is het merk. Dat heb ik ook maar dan in lagervet voor een fiets en als volsyntheet motorolie 0W40 in m'n BMW. Dus je moet even verder kijken. En haal die onzin smilies nou ff weg want anders wordt je zometeen gebanned en krijg je van niemand antwoord meer. Beheers je ff.

Laatst bewerkt:
[mod]Chiel ,zet een spelling controle op je computer/internet browser ,en pas je taalgebruik wat aan .
Je hebt dyslexie ,ik ook en veel meer op het forum ,kost gewoon wat meer moeite maar kan ook wat beter .
Als je vraagt om een oplossing en die word gegeven en je doet wat anders geef dan ook duidelijk aan wat je hebt gedaan .
Anderen hebben moeite in je problemen gestoken en tijd je dan mag je wel wat uitleg geven .
Doe er desnoods een foto bij van het gebruikte .[/mod]

okee zou ik voortaan doen

Heren ik heb even jullie hulp nodig, ik heb vóór het weekend een stalen 13t of 14t pinion nodig voor op de slash velineon.
Ik ben vandaag naar RC pitstop gereden, maar helaas had hij de pinion niet liggen.

Belangrijk is dat het een stalen pinion is (van traxxas of robinson racing o.i.d., anyway een stalen die past op de velineon motor).

Wie o wie kan een pinion missen? reactie mag ik het topic of via PM.
Een winkel of locatie (niet PK, is dicht nu) waar ik er eentje kan halen in omgeving Rotterdam is ook zeer welkom!

toch wel. Je zou met verschillende maat wielen kunnen rijden en toch de 4x4 functie behouden, mits je grip hebt natuurlijk want zodra 1 wiel grip verliest sta je stil.

ja dat had ik ook, mijn diff in m'n e-revo was compleet droog gelopen en dat voel je zeker wel als je gaat rijden zeker op zand. Die o-ringen van de e-revo zijn bagger dus ga maar eens kijken naar andere ;).

Leonardo, begrijp ik nu goed dat jij gewoon wat motorolie voor een auto op de kroontandwielen van je differentieel doet?
Ja dat klopt. Zoals al eens eerder gezegd heb ik mijn tandwielkastjes min of meer vloeistofdicht gemaakt aan de onderkant en er een klein laagje volsyntheet 0W40 in gegoten. Het blijft enorm goed aan het metaal plakken en laat alles heel soepel lopen. Het is zo'n beetje de beste motorolie die er is voor performance blokken en die varen er wel bij weet ik uit eigen ervaring :cool:. Kan nooit slecht zijn voor je tandwielen. Ik gebruik ook Sin lagerolie om te smeren maar dat is erg dun. Op plekken waar de motorolie geen zooi kan maken gebruik ik dat.

Laatst bewerkt:
Ja dat klopt. Zoals al eens eerder gezegd heb ik mijn tandwielkastjes min of meer vloeistofdicht gemaakt aan de onderkant en er een klein laagje volsyntheet OW40 in gegoten. Het blijft enorm goed aan het metaal plakken en laat alles heel soepel lopen. Het is zo'n beetje de beste motorolie die er is voor performance blokken en die varen er wel bij weet ik uit eigen ervaring :cool:. Kan nooit slecht zijn voor je tandwielen. Ik gebruik ook Sin lagerolie om te smeren maar dat is erg dun. Op plekken waar de motorolie geen zooi kan maken gebruik ik dat.

Die performance motorolie heb ik ook in m`n 1:1 auto... 27,50 voor 1L :/
schrik me altijd kapot als er bij een beurtje de olie is vervangen :D

maaruh wie kwam met die tip van bakboter?
gvd al mn tandwielen aan gort!!!!
ik neem braaf alle tips hier van iedereen over omdat ze er zoveel verstand van hebben en dan dit!!!!!

#@%&@%&@% :D

Omg heb die superdikke koeler nu op mn novak 4.5T zitten maar pff wat moest er veel gedremeld worden zeg :S
Hopen dat de koelribben nog enige werking hebben ;)

@Robin heb je dinsdag nog met je LCG chasis gereden?

Laatst bewerkt:
Ik heb er nog wel mee gereden, maar op moment ben ik hem terug aan het bouwen naar stock vanwege de wedstrijd van de 28ste in Nieuwkuijk. Het alu chassis is nog niet 100% dus daar ga ik nog ff niet mee rijden.

Dus motorolie is the way to go :D

Dus motorolie is the way to go :D

Ik heb geen idee maar het werkt voor mij erg goed. Als ik de kans krijg haal ik binnekort even wat 1/1 kardanolie, dat is speciaal voor tandwieloverbreningen (duh) Die zal minder dun worden als het heet wordt, iets waar motorolie wel "last" van heeft. Niet dat de tandwielen zo heet worden als een motorblok natuurlijk....

En die tip van de bakboter was als grapje bedoeld mag ik aannemen ;)

Laatst bewerkt:
ben toch benieuwt wat er bij mij dan nog inzit,ik heb zoiets als die echt kapot gaat ga ik hem helemaal uit elkaar halen.
maarja het blijft voorlopig alleen bij een paar wiellagers en af en toe is een gebroken wielasje.
voor de rest heb ik er alle kinderziektes eruit gedremeld en dat werkt voor mij perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back