Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt erop dat mijn concentratie verlies meer een toppunt van timing was? Volgens de track-en-trace is de mijne al in Eindhoven binnengekomen.

ik heb nu nog de meegeleverde zender/ontvanger combo in de 4x4
bereik is groot
epa prima, het gewicht van de zender is laag, er gaan maar 4 penlites in.
ik heb nog niet gestoeid met het menu..
maar ga wel binnenkort de spektrum inbouwen en de traxxas zender/ontvanger gaat in mijn 2wd slash

heeft iemand al een lipo leeg gereden met de vxl? hoe is het met de lipo cutoff. ik lees wel wat probleempjes hier en daar
vroege afslag e.d.
ik kan ook nergens vinden bij welk voltage de afslag is ingesteld

dit vond ik in een handleiding van traxxas. ( http://www.traxxas.com/PDF-Library/3350_Velineon_System_Manual.pdf )

When the battery voltage begins to reach the minimum recommended discharge voltage threshold for LiPo battery packs, the VXL-3s will limit the power output to 50% throttle. When the battery voltage attempts to fall below the minimum threshold, the VXL-3s will shut down all motor output.

Dus volgens mij gewoon bij de algemeen bekende waarde wanneer een lipo leeg is?

overigens moet je de low voltage cut off wel zelf aanzetten hoe dat kan staat in onderstaande link
http://www.traxxas.com/products/accessories/pdf/KC1097_VXL3sINST_070706.pdf

Gebruikt iemand de bijgeleverde zender, en hoe zijn de ervaringen?

deze wordt gebruikt in de ta-05 , bevalt goed, lastig is wel het instellen van bv end points , of throttle trim of expo, je moet dan aan de hand van de knipperende ledjes alles in stellen, één maal ingesteld is het goed , alleen bij veranderingen bv expo tijdens het rijden , heb je echt wel de manual nodig.

Geen storingen kunnen ontdekken tot nu toe, stroom verbruik is wel wat hoger dan bv de spektrum .Reaktie snelheid is redelijk, soms traag reageren bij vooruit en achteruit(spektrum sr300 ontvanger en EZrun setje).

heeft iemand al een lipo leeg gereden met de vxl? hoe is het met de lipo cutoff. ik lees wel wat probleempjes hier en daar
vroege afslag e.d.
ik kan ook nergens vinden bij welk voltage de afslag is ingesteld

rij nu met de 2S 4000 Mah 30C Lipo's ,LVD werkt goed ,rijtijd van circa 17 min.Geladen capaciteit was rond de 3475Mah(ultramat16) , ben alleen vergeten de spanning te meten van de cellen.(Dacht 3,45V)

Laatst bewerkt:
IK heb een paar nieuwe wielen en banden (pro-line) binnen voor de slash. Is het een goed plan om de banden te tapen? Ik ga ze gebruiken voor de slash en voor de slash 4x4!

De banden van van mijn revo en rustler zijn er zeker op vooruit gegaan na het tapen maar die banden zijn wel een stuk breder.

Wat denken jullie??

Groet Ronald

ik zou ze wel tapen...denk dat er genoeg vermogen uit het BL setje komt ;) en aangezien er altijd wel wielen van de grond los zijn bij offroaden

banden tapen

+1

snap dat gehele tape gedoe zoiezo niet , rij gewoon met de "stock"banden en velgen enkel met een gaatje of 2 extra in de band, gaat perfekt zo.Maarja ieder zijn eigen rijstijl;)

Dat is toch ebay USA ik zie bij de verzend opties geen NL staan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wellicht ten overvloede, maar ik post het hier toch maar. Volgens de manual is de LVC af fabriek uitgeschakeld, vanwege de bijgeleverde Nimh. Zie manual pagina 16. (staat ook hoe die ingesteld moet worden)
Als de LED rood brandt is de LVC uitgeschakeld. Brand hij groen dan is hij ingeschakeld

wat ik me afvraag is waarom de blauwe "aandrijfschacht", die van voor naar achter een halve centimeter "te" kort is.

aan de achterant is de drivehub van metaal en aan de voorkant is deze plastic.
ik ben bang dat als de aandrijfschacht helemaal naar achteren zit, deze dan maar voor de helft over de plastic drivehub aan de voorkant zit.
dit kan dan wel een teer puntje worden in de driveline..

het is wel simpel op te lossen dmv de schacht naar voren te duwen en dan een krimpkousje over de achter drivehub te doen.. maar ik wil eigenlijk wel het idee weten achter de lengte van de aandrijfschacht..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back