Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
hou het hier ff gezellig, ja!

je mag hier toch niks zeggen;) altijd wel iemand die er ff vol tegenin klapt. Er mag best over negatieve dingen over zo'n wagen gesproken worden neem ik aan.
het maakt me ook geen zak uit al rij je heel je wagen in elkaar q-racing.
Sommige mensen hebben er iets aan om ook de zwakheden van een model te weten, aangezien ze dan misschien al een oplossing zoeken voordat ze het kapot rijden. Jij blijkbaar niet...moet je zelf weten. En ik koop de auto omdat hij gewoon supergaaf zowel om te zien als qua specs en standaard al zeer compleet geleverd wordt.
Qua schade ben ik echt wel wat gewend (met mn wild dagger) en dan probeer ik iedere mogelijke manier om de wagen dan zo te upgraden dat hij zo betrouwbaar mogelijk wordt.

Q....Lees nou gewoon nog eens een keertje na...Er wordt gesproken over het lezen van telleurstellende berichten.. Niet over ervaringen...:sleepy:

ja het zijn nogal wat dingen als je dat leest.

-kap
-wielassen
-middenas + vuil door gat in chassis + te kleine afdekplaatje middenas +lager slipper + spurgear = damage
-onderste bevestiging van voorste ophanging met chassis...die 2 "balkjes" langs servo...schijnen de schroeven lam van te raken: (remedie langere schroeven + moertje)

toch wel degelijk designfouten al dan niet productiefouten

Wel jammer om te lezen dat de 4X4 wat ongemakken met zich meeneemt. Zou je niet van Traxxas verwachten. Lees al over kappen van "purbakkenplastic" Ook maakt het schijnbaar niet uit van welk materiaal (alu of kunststof) de hubs gemaakt zijn. De kans op kromme assen is schijnbaar even groot in de praktijk. Durf het nog niet eens kinderziekte's te noemen. Lijkt me gewoon een forse misculculatie..

Dit is wat ik bedoel....Wordt niet gesproken over ervaringen. Persoonlijk wordt ik overigens een beetje beuh van aanname's die je meent te lezen.

Ik heb niet het idee dat ik me moet bewijzen...Jij schijnbaar wel...

*zucht* eigen ervaring is vaak belangrijker dan wat er over geschreven wordt , is mijn verhaal.

@Robin, ben benieuwd naar je "verslag.;)
@RCW , tsja is niet de eerste keer dat je iets schrijft waarin de weerlegging moeilijk voor je is ,iedereen interpreteert dit op zijn manier.

Laatst bewerkt:
*zucht* eigen ervaring is vaak belangrijker dan wat er over geschreven wordt , is mijn verhaal.

@Robin, ben benieuwd naar je "verslag.;)
@RCW , tsja is niet de eerste keer dat je iets schrijft waarin de weerlegging moeilijk voor je is ,iedereen interpreteert dit op zijn manier.

En toevallig ben is het wederom meneer Q racing die daar een probleem mee heeft..Let wel als enige;)

Maar goed...wellicht een beter idee om energie te steken in On-topic onderwerpen.

voor diegene die het willen zien/weten hier het verschil tussen de 4x4 achterassen en de 4x2 achterassen.
enige verschil wat ik kan ontdekken is dat het plastic van de 4x4 wat dikker is. gewoon ff 2 setjes van de 4x2 assen aanschaffen en je bent voor nog geen 10tje klaar en voorlopig gered..
waarom het plastic dikker moet zijn, geen idee. voor de VXL tov een titan 12T hoeft het ook niet. de 4x2 slash kan het vermogen op de assen ook prima kwijt met mambamax en ezrun5.5T en weet ik veel nog meer

de 4x4 assen hebben de naam heavy duty gekregen en de goedkoopste manier om dat te doen is meer plastic.

misschien dat ze straks met een gehard staal uitvoering komen of titanium ofzo..

edit: naar verdere inspectie blijkt ook het metalen kruisbolletje iets dikker uitgevoerd. dus je moet de gaatjes van de 2wd asjes iets opboren of het uitwisselen compleet met de helft van een 2wd halfshaft

img1340q.jpg

Laatst bewerkt:
En toevallig ben is het wederom meneer Q racing die daar een probleem mee heeft..Let wel als enige;)

Maar goed...wellicht een beter idee om energie te steken in On-topic onderwerpen.

meneer, toe maar.;)

het ging om de bron vermelding van de geschreven info , om iets te schrijven zonder enige ervaring van het onderwerp en vervolgens daar kritiek of een andere kijk als reactie op te krijgen kan nu bij een forum voor komen.Eigen ervaring is vaak velen malen beter als van "horen zeggen", wel kan je met de info doen wat je zelf wilt. Jij gaat liever met die info /aannemingen, suggesties ect .aan de slag , zonder dat je eerst zelf ervaring op doet.Dan kan het gebeuren dat er wel postieve dingen zijn omtrend de geschreven info,lijkt wel on-topic,doe er zelf mee wat je wilt .
:cool:

@murky : goede tip!:thumbsup:

Laatst bewerkt:
meneer, toe maar.;)

het ging om de bron vermelding van de geschreven info , om iets te schrijven zonder enige ervaring van het onderwerp en vervolgens daar kritiek of een andere kijk als reactie op te krijgen kan nu bij een forum voor komen.Eigen ervaring is vaak velen malen beter als van "horen zeggen", wel kan je met de info doen wat je zelf wilt. Jij gaat liever met die info /aannemingen, suggesties ect .aan de slag , zonder dat je eerst zelf ervaring op doet.Dan kan het gebeuren dat er wel postieve dingen zijn omtrend de geschreven info,lijkt wel on-topic,doe er zelf mee wat je wilt .

@murky : goede tip!:thumbsup:

de info was echter ook gebaseerd op ervaring. Vele ervaringen zelfs. weliswaar van andere personen, maar toch. Wanneer je zelf als beginneling bijvoorbeeld voor het eerst aan een wedstrijd mee wil doen vraag je toch ook aan de gevestigde garde daar hoe je je wagen het beste kan afstellen om mee te beginnen?
mijn punt is...je kunt en hoeft niet alles uit EIGEN ervaring te weten om toch wat te leren over een model/afstelling/onderhoud weet ik veel wat.

ps: de tip van murky was ook te vinden op USA forum waar alleen onbetrouwbare amerikanen op zitten, neemt niet weg dat het een goede tip is.

@murky...die bovenste van de 4x4 is dus krom?..ik ben benieuwd of die van de 4x2 dan wel recht blijft. Dat zou dan betekenen dat het ook een andere samenstelling van metaal is. Het gat voor de wielmeenemer in de as is wel even groot neem ik aan...
Hoe bevalt hij verder? Al op een circuit gereden en gesprongen?
Neem ook eens contact op met traxxas zelf over je assen. Er zijn mensen die krijgen gratis tijdelijk een setje 4x2 assen opgestuurd, waarbij ze ook nog de 4x4 assen nageleverd krijgen wanneer deze beschikbaar zijn.

Laatst bewerkt:
@murky...die bovenste van de 4x4 is dus krom?..ik ben benieuwd of die van de 4x2 dan wel recht blijft. Dat zou dan betekenen dat het ook een andere samenstelling van metaal is. Het gat voor de wielmeenemer in de as is wel even groot neem ik aan...
Hoe bevalt hij verder? Al op een circuit gereden en gesprongen?
Neem ook eens contact op met traxxas zelf over je assen. Er zijn mensen die krijgen gratis tijdelijk een setje 4x2 assen opgestuurd, waarbij ze ook nog de 4x4 assen nageleverd krijgen wanneer deze beschikbaar zijn.

de losse as, de bovenste dus is van de 4x2, je ziet het omdat het plastic iets dunner is.
bijde assen, dus ook de 4x4 zijn rechte assen. ik heb niet een kromme gefotografeerd.
alleen maar om even te laten zien dat er geen wezenlijk verschil is tudden 4x4 assen en 4x2 achterassen.

ik heb nog niet veel gereden. alleen op een vlakke vloer, geen jumps e.d., niets geraakt ofzo.

ik heb een paar opmerkingen over deze auto , allen heb ik hier besproken, en met een plaatje erbij ter verduidelijking.
er zijn in mijn ogen geen ontwerpfouten aan deze auto.
misschien een paar kleine missers uit economische overwegingen vanuit de fabrikant.
niets wat on overkomelijk is, en wat goedkoop en simpel is op te lossen.

morgen ga ik weer even verder testen met wat andere banden, e.d. ik ben nu opzoek naar een afstelling voor op het asfalt, aangezien mijn eerste wedstrijd weer op een asfalt circuit is..

oke opnieuw een misser van mij dus:P even niet goed opgelet op het plaatje, maar ik zie het nu.
Het zijn inderdaad ook geen onoverkomelijke dingen maar dat is ook niet gezegd. Een aantal pagina's terug heb ik zelfs nog een aantal van die dingetjes genoemd inclusief remedie.
Als ik het goed begrepen heb zal mijne er morgen zijn. heb er zin in!:)

met testen moet je ook uitkijken dat je niet gelijk dingen gaat veranderen en aanpassen.

als je een aantal minuten gereden hebt en je valt je een paar dingen aan het gedrag op. ga dat niet gelijk aanpassen. blijf rijden en probeer sommige situaties te reproduceren.

mensen hebben gauw de neiging om dingen gelijk te willen veranderen. ik heb dat ook ;)

op een gegeven moment is het eind zoek, en zit je met een setup waar je je geen raad mee weet, zonder gevoeld te hebben hoe de auto daadwerkelijk stock is..

dan ben je helemaal los

misschien dat het een miniscuul stuurfoutje was, of net dat steentje onder je wiel op het moment van insturen.. en je denkt : hey! dat doet ie niet goed of daar gedraagt hij zich vreemd..

gewoon rustig blijven rijden. en als er naar verloop van tijd je dingen gaan opvallen, dan moet je pas iets gaan aanpassen.. niet direct, bij het minste of geringste

Laatst bewerkt:
ja dat snap ik ik wil hem standaard leren rijden.

waar ik het echter wel over heb:

-net als jou iets doen aan de "te korte" middenas als dit het geval blijkt te zijn
-elektriciteitstape + krimpkous om de middenas bij het gat
-aandrijfashelften van diff naar wiel omdraaien voor eventuele preventie tegen vuil wat ertussen kan gaan zitten
-als ik iets ervoor heb kousjes om de vering tegen vuil tussen de dempers
-alle schroefjes even checken.
-kap tapen

dat soort dingetjes dus:)

Heb bij mijn revo ballonnetjes om de veren gedaan. Moet ik bij de slash nog even doen.
Tapen heb ik wel meteen gedaan, toen die nog lekker schoon was

ballonnen heb ik inderdaad ook al eens eerder gedaan bij mijn nitro buggy en dat werkt op zich best goed.

weet niet of iemand er iets aan heeft. maar een makkelijke manier om dat te doen is. pak een 1,5 literfles. gooi je veer erin. doe een ballon om het tuutje. knijp de fles in. de ballon blaast dan op. omkeren die fles en je veer valt mooi in de ballon. zit meteen goed. ff randjes afknippen, niet te kort! en dan is het klaar

net nog even de auto nagelopen, nav het 1 en ander aan tips;)

kap : overal dezelfde dikte , geen dunne plekken kunnen ontdekken en alle stickers netjes erop.

aandrijfassen: zitten op de juiste manier gemonteerd dus , gedeelte as/wiel zit in het diff gedeelte geschoven(dus al omgedraaid of de juiste manier van monteren:confused:).

boutjes en moeren: alles nog gewoon aanwezig en niet los of dol.

het lijkt erop, dat er misschien toch een "verkeerde" serie tussen de productie zit,of heb ik gewoon geluk:confused:

Enige puntje van aandacht zijn de schokbrekers, zelf had ik bij de 2wd snel last van kromme zuigerstangen en lekkage,tevens was de demping ook niet optimaal, hierheb ik dikkere olie toegepast, maar ga zoiezo voor de bigbore's omdat die bij de 2wd veel beter bevielen dan de standaard.En de slipper clutch losser gezet ivm iets beter weggedrag, netzoals bij de 1/16 tjes.

aandrijfassen: zitten op de juiste manier gemonteerd dus , gedeelte as/wiel zit in het diff gedeelte geschoven(dus al omgedraaid of de juiste manier van monteren:confused:).
Enige puntje van aandacht zijn de schokbrekers, zelf had ik bij de 2wd snel last van kromme zuigerstangen en lekkage,tevens was de demping ook niet optimaal, hierheb ik dikkere olie toegepast, maar ga zoiezo voor de bigbore's omdat die bij de 2wd veel beter bevielen dan de standaard.En de slipper clutch losser gezet ivm iets beter weggedrag, netzoals bij de 1/16 tjes.

dan zitten de assen goed bij jou ja! misschien montagefout bij anderen. zoals ook al een gevalletje de rode velgen onder die blauw/gele kap geleverd, terwijl dit zwarte moeten zijn. Doet er verder eigenlijk ook niet toe.

wat betreft je dempers. Scheelt dat echt zoveel? zullen alu kapjes bovenop ipv plastic niet voldoen met betrekking tot het lekken en het eraf schieten van dat kapje? Of zijn de demperstangen ook sterker van de bigbores?

mbt de bigbore's en de standaard dempers:de schokbrekers geven een betere demping dan de standaard dempers, alu kapje erop ivm de plastieke zal niet veel uitmaken omdat ook het demperhuis van plastiek blijft waardoor er nog steeds kans is van het "los schieten",ook is de zuigerstang is van harder materiaal dan de standaard uitvoering .
Bovendien heeft de standaard schokbreker al van nature een wrijving zonder veren gemonteerd , daar in tegen de bigbore's haast niet (teflon coating binnenzijde), dus dat komt weer ten goede van de demping.Ook bij jumps vangen ze de klappen beter op en veert de auto niet helemaal door(had wel een 1 mm sliconen slang om de zuigerstang als extra gemonteerd).

Had daarna geen lekkage meer , of losse rakende dempercaps.

wat bedoelde me het dicht maken van de centeras? , het gedeelte aan de voorzijde waar de as uit het huis komt en naar het diff loopt ten hoogte van de servo?

Laatst bewerkt:
wat bedoelde me het dicht maken van de centeras? , het gedeelte aan de voorzijde waar de as uit het huis komt en naar het diff loopt ten hoogte van de servo?

juist precies daar naast de servo inderdaad. Daar komen steentjes en zand binnen, die vervolgens tussen je aandrijfas en de behuizing eromheen komen, waardoor de as flink bekrast kan raken. Het vuil kan vervolgens helemaal naar achteren naar het lager bij je slipper of midden diff en die beschadigen.

op 1/3de van deze pagina heb je foto's

http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=504147

Laatst bewerkt:
meningen over bigbores of de standaard ultrashocks lopen uit een.

mijn mening:

voordeel van de bigbore tov de ultrashock
  1. gehard staal van de zuigerstangen
  2. aluminium uitvoering
  3. robuuster
  4. langere levensduur
de betere demping en werking vind ik overschat. ze dempen net zo goed als de ultrashocks. verschil is nauwlijks merkbaar ik het rijgedrag.

bij de 4x2 had ik ook kromme zuigerstangen, afschietende kapjes bij de ultra's daarom toen bigbores gekocht.

nu op de 4x4 hou ik nog ff de standaard ultra's maar wel met het alu kapje erop.
even kijken of mijn zuigerstangetjes het wel houden.
als die weer snel krom zijn, wil ik ook op de 4x4 overstapen naar bigbores. maar puur alleen om de robuustheid en levensduur.

nogmaals. dit is mijn mening.

edit:
tips voor een soepelere werking van de ultra's.
aan de onderkant van de cillinder zit ook een zwart kapje die je erop/ en eraf kan draaien.
je merkt dat als je dit kapje heel strak aandraaid. de zuiger zwaarder gaat.
je kan op het schroefdraad aan de onderkant van de cillinder een dun elastiekje knopen, en daarna pas dat zwarte kapje erop draaien. Dan zit ie toch super strak en blijven je zuigers ook heel soepel werken..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back