Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat mij opvalt is dat de wielen/banden die meegeleverd worden bij de 4x4 volgens mij een stuk harder zijn dan die meegeleverd worden bij de 2wd.

ik heb onderin mijn dempers een klein stukje brandstofslag gedaan om te voorkomen dat als je de vering helemaal indrukt de bodemplaat op de grond slaat.

met de stock 4x4 banden stopt mijn slash een paar milimeter voor hij de grond raakt.

nu had ik nieuwe 4x2 banden onder de 4x4 geschroeft en op precies dezelfde manier mijn vering ingedrukt en nu raakt de bodem van de 4x4 gewoon de grond.

je drukt iets makkelijker de 4x2 banden in dan de 4x4 banden is mijn conclusie

ik heb onderin mijn dempers een klein stukje brandstofslag gedaan om te voorkomen dat als je de vering helemaal indrukt de bodemplaat op de grond slaat.

Ik neem aan dat je buiten de demper om de shaft bedoeld zoals bij de 2wd standaard erop zit (blauw) aan de achterzijde.

@Bricks ,het heeft niet direct iets te maken met koers vastheid ,maar het rijd wel makelijker weg omdat de slipper dan als een soort tractioncontroll werkt

Heb net nog even de kap er af gehaald, en zie een giga toe-out. Alsof het na een paar minuten rijden pas lekker is "ingedaald" en zichtbaar wordt

Jij hebt kinderen, da's duidelijk. Een ervarings deskundige..(ik ook)

Wat ik bedoel is eigenlijk zetten, een vorm aannemen na een belasting. Maar dat klonk nou ook weer zo theoretisch.

Jij hebt kinderen, da's duidelijk. Een ervarings deskundige..(ik ook)

Wat ik bedoel is eigenlijk zetten, een vorm aannemen na een belasting. Maar dat klonk nou ook weer zo theoretisch.

ik snap je helemaal

ik kwam er ook net achter dat ik al 2 asjes minimaal krom heb.., 1tje voor en 1tje achter
weet niet eens of het al zo uit de doos was..
je ziet het met de 4x4 banden en 4x2 banden en zonder banden.

je ziet het alleen als je de auto heel langzaam laat draaien

nog geen jump gemaakt..alleen maar in een platte bedrijfshal gereden

gelukkig heb ik nog 4 achterassen en 2 voorassen

Ja je auto ff checken ,want uit de doos zijn ze niet allemaal perfekt in elkaar gezet en heb je al banden gevonden?
Anders zou ik gewoon een set halen van de 2wd slash

mijn advies: begin niet aan aluminium. 80% van de alu hopups is blingbling en voegt niets toe aan je auto. als je een keertje stuitert is het krom en als je het recht wilt buigen breekt het af.

sommige onderdelen zullen wel een voordeel bieden.. misschien alu schokdempers. of alu hubs bij erg koud weer want dan is plastic snel bros en breekbaar..

gedeeltelijk mee eens,

had hiervoor de slash 2 wd eerst in full plastiek en langzaam aan wat aluminium upgrade's erop gezet, begin eerst de draagarmen en fussee's en later ook de schoktowers.Merkte zeker wel verandering in de wegligging en de auto was ook stabieler in het "bochten gedrag".Heb geen verandering gedaan van rijstijl.

Feit is wel dat aluminium minder flex heeft als plastiek, en sneller krom of stuk te krijgen is dan plastiek.Maar geeft wel een beter weggedrag dan plastiek.
:cool:

daarom ben ik voor de stock 4x4 gegaan en niet voor de PE versie.

Laatst bewerkt:
alu draagarmen , alu shocktowers, e.d. heeft ook nog als groot nadeel dat het veel extra gewicht met zich mee brengt.
op het circuit heb ik ze zien komen en gaan. binnen no-time weer terug naar kunstof. omdat er niet mee te rijden viel

Wel jammer om te lezen dat de 4X4 wat ongemakken met zich meeneemt. Zou je niet van Traxxas verwachten. Lees al over kappen van "purbakkenplastic" Ook maakt het schijnbaar niet uit van welk materiaal (alu of kunststof) de hubs gemaakt zijn. De kans op kromme assen is schijnbaar even groot in de praktijk. Durf het nog niet eens kinderziekte's te noemen. Lijkt me gewoon een forse misculculatie..

ja het zijn nogal wat dingen als je dat leest.

-kap
-wielassen
-middenas + vuil door gat in chassis + te kleine afdekplaatje middenas +lager slipper + spurgear = damage
-onderste bevestiging van voorste ophanging met chassis...die 2 "balkjes" langs servo...schijnen de schroeven lam van te raken: (remedie langere schroeven + moertje)

toch wel degelijk designfouten al dan niet productiefouten

Wel jammer om te lezen dat de 4X4 wat ongemakken met zich meeneemt. Zou je niet van Traxxas verwachten. Lees al over kappen van "purbakkenplastic" Ook maakt het schijnbaar niet uit van welk materiaal (alu of kunststof) de hubs gemaakt zijn. De kans op kromme assen is schijnbaar even groot in de praktijk. Durf het nog niet eens kinderziekte's te noemen. Lijkt me gewoon een forse misculculatie..

ja het zijn nogal wat dingen als je dat leest.

-kap
-wielassen
-middenas + vuil door gat in chassis + te kleine afdekplaatje middenas +lager slipper + spurgear = damage
-onderste bevestiging van voorste ophanging met chassis...die 2 "balkjes" langs servo...schijnen de schroeven lam van te raken: (remedie langere schroeven + moertje)

toch wel degelijk designfouten al dan niet productiefouten

en dat lezen jullie op....... forum's USA ?? , eigen ervaringen?????

zou zeggen koop er eerst eens 1 en ga er mee rijden, en tuurlijk alles kan kapot.

Laatst bewerkt:
en dat lezen jullie op....... forum's USA ?? , eigen ervaringen?????

nu nog op het forum USA...zeer binnenkort eigen ervaring. niet iedereen liegt daar in de USA hoor...

maar goed. binnenkort heb ik er zelf een en dan zal ik je van iedere schade die in het "rijtje" staat van "veel voorkomende schade's bij de slash 4x4" een foto laten zien..ik durf met best wel wat zekerheid te zeggen dat dat gaat gebeuren;)

Het rotte is dat de bevindingen van Amerikanen waarheid lijken te worden. Ik ga hierbij even af op bv. Murky en Bricks gescheven hebben.
Ik ken de rijstijl van Murky..Niets mis mee, maar wel kromme assen..Snappie?

Laatst bewerkt:
@robin, als je zo zeker bent van je zaak , waarom koop je er dan 1-tje , loop dan ook niet te mauwen als je weer de " bekende" dingen kapot rijdt :rolleyes: Bewijzen hoef je niet voor mij:neutral:

@RCW :
ik heb nu al 10 lipo's leeg gereden en ben ook geen voorzichtiger rijder, daarbij spaar ik niet de auto's ,op een enkeling na, water/sneeuw/zand/modder/jumps..been there, done that.
Zelf heb ik nog geen schade, hahahaha ik denk dat ik hem via de "normale " weg heb gekocht:mrgreen:, daarom geen schade heb;).

Nee ,ik moet zeggen zelfs met de slash 2wd toendertijd heb ik heel wat afgeknald en geragd en daar had ik af en toe schade, met name de pinions en spur's omdat deze elke keer de motor verschuifte bij een jump :mad:Super irrie, zelfs na locktide e.d steeds hetzelfde tot dat er een aluminium huis in kwam en ik met een eigen gemaakte bevestiging wel naar voldoening kon rijden .De rijstijl is gewoon het zelfde gebleven, maar ja jij kent me niet ...;)
En alles ken kapot hé.

we zullen het wel zien in de toekomst , maar viel me gewoon een beetje op ;)

Laatst bewerkt:
Zo heeft een ieder z'n eigen ervaringen. Bij mijn 2wd Slash heb ik bv maar 1 spur gestript. En dat was nog m'n eigen fout ook.;)

Laatst bewerkt:
hou het hier ff gezellig, ja!

gezellig ja hoor!;), men geeft negatieve kritiek over auto's, wat alleen is van horen zeggen en geen eigen ervaring, er daar mag niks op worden gezegd...
ja dan houden we het gezellig :cool:of is dit het topic van de " echte" experts............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back