Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik las net ergens dat iemand contact heeft gehad met jconcepts
en jconcepts komt binnenkort met een 4x4 overtray. naar alle waarschijnlijkheid

Mooi, want er gaat me toch een bak met sneeuw in de slash 4*4. Heb met springen een rol over de lengte as kunnen maken door het extra gewicht.
Meld je het hier eer als die te bestellen is?

het 2wd chassis heeft een andere vorm, en de componenten zijn anders geplaatst, derhalve past die 2wd overtray niet perfect op de 4x4.

ben vandaag stickertjes aan het knippen geweest.. pfffffff vervelend klusje.
maar het resultaat word echt mooi.

redddddddddddd.jpg

het 4x4 chassis wordt vooraan eerder smaller dan de 2wd. daardoor blijf je met spleten zitten waardoor opspattend vuil vanaf de voorwielen zijn weg naar binnen zal blijven vinden.

er komt een ongelofelijke druk in je dempers te staan bij inveren e.d.
het moet juist goed vast zitten lijkt me..

Ik draai m'n Shocks altijd in elkaar met de piston naar binnen geschoven. dan heb je in uitgeveerde toestand een heel klein beetje onderdruk, maar in de ingeveerde toestand perst hij in ieder geval niet alle olie naar buiten.

Zou makkelijk moeten passen. afmetingen van de batterij tray zijn volgens de handleiding: 166*49.5 mm. Hoogte tussen de 23 en 44 mm (dat laatste met een aangepaste battery hold-down)

thanks, maar ik bedoelde eigenlijk meer of dat 2S2P slechter is dan gewoon 2S1P. Ik begreep ergens dat 2S2P packs uit 4 cellen bestaan waarvan er 2 x 2 cellen parallel zitten. Zulke packs zijn dan neem ik aan zwaarder? En zijn die lastiger met balanceren/betrouwbaarheid?

Kun je niet zo zeggen denk ik, hangt ook af van de cap. en C waarde wat ze kunnen leveren.

Balanceren lijkt me niet lastiger, alleen meer cellen om te balanceren.

(leek)

De lader "leest" maar 2 cellen. Volgens de natuurkunde wetten kunnen 2 parallel geschakelde cellen geen spanningsverschil tonen. Dus dat zou geen verschil maken. Heb zelf een paar 2s2p pakketten, en deze doen het eigenlijk beter dan mijn 2s1p paketten. Maar dat zal te maken hebben met de kwaliteit van de cellen. Verder ben ik ook maar een leek

thanks, maar ik bedoelde eigenlijk meer of dat 2S2P slechter is dan gewoon 2S1P. Ik begreep ergens dat 2S2P packs uit 4 cellen bestaan waarvan er 2 x 2 cellen parallel zitten. Zulke packs zijn dan neem ik aan zwaarder? En zijn die lastiger met balanceren/betrouwbaarheid?

ik heb nu bijna een jaar 8000mah 25C 2s2p accu's en ik behandel ze niets anders dan 2s1p accu's .

nooit problemen gehad met deze accu's

Passen de wielen trx5873R ook onder de slash4*4. Als ik de handleiding lees moet ik de 6873R hebben, en zijn de 5873 voor de achterwielen van de slash4*2.
Ik ben een beetje bevreesd dat dit 2.2 wielen zijn. Kan er op de buytraxxas site ook niet veel wijzer worden.

Passen de wielen trx5873R ook onder de slash4*4. Als ik de handleiding lees moet ik de 6873R hebben, en zijn de 5873 voor de achterwielen van de slash4*2.
Ik ben een beetje bevreesd dat dit 2.2 wielen zijn. Kan er op de buytraxxas site ook niet veel wijzer worden.

volgens mij maakt traxxas nu alleen maar 2.2 x 3.0 wielen
en je moet inderdaad 4 stuks achterwielen van de 2wd nemen dan past het ook.

trx6871 Traxxas Tires BFGoodrich Mud-Terrain - Slash 4x4 zijn nog niet los verkrijgbaar
trx6871R Traxxas Tires BFGoodrich Mud-Terrain Ultra-Soft - Slash 4x4 zijn nog niet los verkrijgbaar
trx6873 Traxxas Tire & Wheel Assy Glued Satin Chrome - Slash 4x4 nog niet los verkrijgbaar
trx6873A Traxxas Tire on Wheel Red Beadlock - Slash 4x4 nog niet los verkrijgbaar
trx6873R Traxxas Tire on Wheel SCT SS Chrome Red Beadlock - Slash 4x4 nog niet los verkrijgbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back