Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Passen de zuigerstangen van de big bores ook in de ultra shocks dat je weet? En de piston dan weer om de andere zuigerstangen.

ik heb ook losse bigbore stangetjes eens gekocht, zitten nog nieuw in het zakje.. en die zijn het zelfde als de ultras

je moet wel ff opletten, wat er zijn wel verschillende lengtes

maar je kan losse bigbore stangetjes kopen en in je ultra's doen..

Ok, dus bij vervanging stop ik die erin. Alu caps heb ik al, harde stangen dan is het bulletproof.

naar mijn mening zijn ze dan bullit-proof..
maar nogmaals, meningen en ervaringen zijn persoonlijk en subjectief..
.
wat ikzelf ook nog ervaar bij de bigbores, is als ik het kapje erafdraai, dan heb ik regelmatig dat mijn membraapjes gescheurd zijn of scheuren tijdens het opendraaien.
het gaat dan om de randjes van het membraampje.
ik weet niet of anderen dat ook zo ervaren, komt mischien door een scherp randje in het alu kapje ofzo..

deze heb ik : traxxas 2656T shock shafts xx-long ( voor de achterkant ) en ik heb ook het rebuildsetje traxxas 2362

Laatst bewerkt:
ik weet hoe dat komt. Dan heb je hem te vast gedraaid. Daar schijnen ze erg gevoelig voor te zijn volgens een forumbeheerder of hoe je zoiets ook noemt van traxxas zelf. Dan gaan ze geloof ik ook lekken of doen ze dat niet bij jou? Je mag ze in elk geval echt niet te strak draaien.

Dat snap ik niet, als ik de caps maar een fractie los laat zitten lekken ze als een gek. Ik draai ze best strak aan met een schroevendraaier door het gat van de cap, anders heb je echt geen kracht genoeg.

(alu caps op ultra's, big bores heb ik niet)

dit is wat die marshal zei:

Big Bores are sensitive to over-tightening. A good snug is all I've ever needed with my few sets.
You are correct about teflon tape not being a good solution. The threads are not meant to be an oil seal - that's (one of) the bladder's job(s).
When I have over-tightened a cap, I have then replaced the bladder.

en ervoor staat dat de rubbertjes waarschijnlijk gesloopd worden door het alu schroefdraad wanneer zij het allerlaatste stukje flink strak worden aangedraait.

over ultrashocks met alu caps wordt door nog een persoon gezegd dat hij ze zo strak mogelijk aandraait en ze niet gaan lekken. dat sluit dus aan op wat scrt pilot zegt

Laatst bewerkt:
ik weet hoe dat komt. Dan heb je hem te vast gedraaid. Daar schijnen ze erg gevoelig voor te zijn volgens een forumbeheerder of hoe je zoiets ook noemt van traxxas zelf. Dan gaan ze geloof ik ook lekken of doen ze dat niet bij jou? Je mag ze in elk geval echt niet te strak draaien.

ik vind dat heel makkelijk gezegd. " niet te vast draaien " . juist als ik het niet te vast draai lekt het.

er komt een ongelofelijke druk in je dempers te staan bij inveren e.d.
het moet juist goed vast zitten lijkt me..

mijn bigbores worden zelfs warmer na een dag intensief rijden. puur door de steeds opbouwende en afbouwende druk in de dempers.

vast is vast, dat klopt. maar het moet niet los zitten
de plastic kapjes op de ultras draai je heel simpel met duim en wijsvinger erop.
het alu kapje op de ultra moet ik gewoon met een stukje gereedschap doen, zo strak zitten ze.. gelukkig maar. daar koop je ze voor

Ben ik blij dat ik al anderhalf jaar de standaard ultra shocks gebruik zonder toevoeging aan alu parts!!!!!!
En ja en na een tijdje de piston plaatjes en o ringen vervangen dat moet gebeuren bij elke demper ook de big bores.

te los is ook niet goed dat geef ik toe, maar er is ook een middenweg blijkbaar. dat zegt deze man van traxxas in elk geval.

ik zal het eens proberen, de alu kapjes op de bigbores ietsie losser zetten dan voorheen. en dan kijken of het lekt en dan kijken of de membraampjes niet scheuren.

thanks voor de tip..

Ben ik blij dat ik al anderhalf jaar de standaard ultra shocks gebruik zonder toevoeging aan alu parts!!!!!!
En ja en na een tijdje de piston plaatjes en o ringen vervangen dat moet gebeuren bij elke demper ook de big bores.

Ok, je voelt wel goed wanneer je moet stoppen hoor, dan is het stroperige/verende gevoel ervan af. Ik denk wel dat als je dan nog doorgaat de demper direct kapotgedraait wordt.

Het warmer worden is normaal zelfs heel goed, dat is juist de dempende werking, energie omzetten in warmte.

Hey Murky, heb je mijn PB nog gezien? Op het forum wordt een transponder te koop aangeboden

klopt ja . ik had hem een pb gestuurd, maar hij is al in onderhandeling met iemand anders..
thanks..
mijn zoektocht duurt nog even verder.. maar het is nog geen april, dus ik heb nog even..

jij rijd zelfs met kippegaas om je gebroken shocktower
en minus 60% van je chassis omdat je de gatenzaag erin hebt gezet ;)

slashvies.png

ercerally20092.jpg

1e traxxas days 1e in pro en 2e in stock
2e traxxas days 2e in pro en 1e in stock
club kampioen 2009
leider in de rally 2009/2010 in 2 klasses

lol

Laatst bewerkt:
ik geloof dat loctite plastic aantast door het week te maken. Er zijn wel speciale types loctite die ook op plastic kunnen. Tamiya heeft er een dacht ik. Zou je even na moeten kijken

Eigenlijk zou er een Zwitser vlaggetje op de gatenslash moeten. Moet je wel aandurven om zoveel weg te halen, blijkbaar een goede gok.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back