Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zow mn eerste RC is ook onder bestelling bij DJLeonardo!!
uiteraard word het die ontzettend ubaaa Slash uit de JU ES and EEJ!

Nogmaals hartelijk dank voor de moeite DJLeonardo!!

Kan iemand mij hier vertellen op wat voor Lipos ik mn Slash het beste kan rijden?

Dit is mn eerst RC dus een super krachtige hoef het niet te zijn! Wat ik wel zoek is een lange rijtijd!
Dacht zelf aan 2S 4200Mah... Alleen heb ik nog geen flauw idee welk merk en tevens een lader ik moet kopen...

2s is prima. en hoe meer ampere, des te langer je zult rijden.
ik heb 8A accu's en rijd met de 2wd slash hier bijna een uur mee.
en zoek naar accu's met een C-rating rond de 25 a 35 ..

het merk van je lader maakt volgens mij niet uit.. maar zorg wel dat er een balanceer functie in zit..

2s is prima. en hoe meer ampere, des te langer je zult rijden.
ik heb 8A accu's en rijd met de 2wd slash hier bijna een uur mee.
en zoek naar accu's met een C-rating rond de 25 a 35 ..

het merk van je lader maakt volgens mij niet uit.. maar zorg wel dat er een balanceer functie in zit..

Hoger is altijd goed natuurlijk maar met mijn rustler is een 20c 5A een prima Lipo hoor!!

Ik denk dat dit een hele mooie Lipo voor je is en ook nog een hard case!!

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5200mAh 2S 30C Hard-Case Car Lipo Pack $23.30

die voorraad moet je niet van schrikken toen ik ze bestelde was het -233 en ze zijn nu onderweg nog geen 2 weken later!!

Laatst bewerkt:
@ diver:

IS dat een plug and play of moet ik nog iets aan de stekkertjes veranderen? Voor degene die nu wazig staan te kijken naar mn vraag.
IK MOET NOG ALLES LEREN!!! ;)

@ diver:

IS dat een plug and play of moet ik nog iets aan de stekkertjes veranderen? Voor degene die nu wazig staan te kijken naar mn vraag.

de stekker die aan je regelaar zit van je auto. is het eigen systeem van traxxas. opzich zijn dit prima stekkers.
je zal aan de accu ook een traxxas stekker moeten solderen
ook je lader zal een traxxas stekker moeten hebben..

er zijn ook wel verloopjes van het ene systeem naar het andere, maar hoe minder overgangen des te beter vind ik zelf.

hier heb je de verloopjes. op de zelfde site als de accu http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_power_Search.asp

zijn 2 soldeer verbindingen per accu die je zou moeten doen. en uiteraard aan de lader zodat je hem ook op kunt laden.
Ik zou het echter wel bij traxxas plugs houden, gezien deze aan de regelaar zitten. (als je die van de regelaar af haalt, vervalt de gerantie als ik me niet vergis)

Daar moet je inderdaad nog de goede accu stekker aan solderen. Als dit je eerste ervaring is, zou ik adviseren een accu te zoeken met een goede (bij je regelaar en lader passende) stekker. Als je toch bij Hobbyking wil bestellen, zou ik voor een accu uit de DE warehouse collectie (Duitsland)gaan. Heb je ze binnen 2 dagen in huis. HongKong wil nogwel eens een week of 3 duren.
Heb zelf deze pas besteld, moest wel iets modificeren. (aan de auto kan ook, ik heb voor de accu gekozen)
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S 20C Lipo Pack (DE Warehouse) $27.02

(als je die van de regelaar af haalt, vervalt de gerantie als ik me niet vergis)

Toen ik mijn Slash kocht heeft de winkelier naar de importeur gebeld, het antwoord was dat er een andere stekker op gesoldeerd mag worden.

Hoe het is als het daadwerkelijk op een claim aankomt weet ik (nog) niet.

@ diver:

Ik ben ook nog maar pas met deze hobby begonnen. De eerste keer solderen ik dacht o dat wordt niets maar dat valt wel mee gewoon proberen. er staad ook nog een filmpje op youtube hoe de traxxas stekker er aan moet. Als je het eenmaal kan geeft het je veel meer mogelijkheden met lipo's.

Misschien wil iemand hier je wel helpen maar ik denk dat niemand weet waar "bij ons moeder thuis" ligt!! dus dat zal niet mee vallen

als je tegen het solderen aan kijkt, loont het de moeite om naar ec5 plugs te kijken. deze zijn erg makkelijk te solderen en ook nog eens fijne connectoren om mee te werken. na het gepruts met deans, ben ik erg blij met de ec5's.

Ik ben ook nog maar pas met deze hobby begonnen. De eerste keer solderen ik dacht o dat wordt niets maar dat valt wel mee gewoon proberen. er staad ook nog een filmpje op youtube hoe de traxxas stekker er aan moet. Als je het eenmaal kan geeft het je veel meer mogelijkheden met lipo's.

Misschien wil iemand hier je wel helpen maar ik denk dat niemand weet waar "bij ons moeder thuis" ligt!! dus dat zal niet mee vallen

Waar ons moeders woont is Mill ;) een half uurtje rijden onder Nijmegen!
Maar ik denk wel dat het allemaal in orde komt, heb grote vertrouwen in mn RC goeroe DJLeonardo!! :mrgreen:

Gister is mijn Slash aangekomen! :D
Alleen met amerikaanse lader, gelukkig had ik al een lader bedankt Murky!:)
maa rik krijg er ook nog eentje opgestuurt van rc-central.nl
Super service
Ik hoef denk ik nog ff geen lipo's om sneller te rijden, langer zou wel leuk zijn.
Net voor de eerste keer gereden en damn wat gaat dat hard, denk dat ik hem eerst maar eens op de training mode ga zetten om ff goed te lern.

En een overtray zal ook zeker nodig zijn, ben langer bezig gewest met afspoelen en schoonblazen dan rijden :D
En uiteraard zit de kap al onder flink wat krassen van de diverse baksteen muren.
Ook is er al aan de binnenkant wat schuurplekjes te zien, maar dat gaan we ducktapen.
Evenals de bumpers om het ff t leren.
En ik ga een grote parkeerplaats opzoeken ipv onze poort met grind, en blijkbaar kattenpoep tussen de steentjes .

Al met al, I'm hooked :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back