Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
geen van de assen zijn het zelfde
voor niet
achter niet

de metalen kruisbolletjes ( of hoe die dingen heten ) waarmee je as, vast zit aan de halfshaft. die zijn iets dikker/groter

dus de 2wd asjes moeten in het zwarte plastic iets grotere gaatjes hebben, anders past het niet

je kan wel een 2wd achteras + de ene helft van de halfshaft compleet uitwisselen, zie plaatje.. dit past wel aan de achterkant

67415060.jpg

aan de voorkant van de 4x4 is het lastiger. want die gebruikt 2 verschillende maten lagers

net voor de 2de keer op 3s gereden en voor de 2de keer schade..

eerste keer een kromme demperstang aan de voorkant toen ik met 70+ de bosjes in schoot

en 2de keer een turnbuckle aan de voorkant krom toen ik met 60 frontaal tegen een muur aan reed..

3s is echt niets voor mij. de 4x4 is een beest met 3s..
ik reed denk ik 60km/u toen ik op een flauwe verkeersdrempel aankwam, en precies toen ik de drempel aantikte deed ik vol gas. toen bleef de 4x4 een meter of 30 op zijn achterwielen rijden.
dat was wel een leuk gezicht

ps: gelukkig kon ik de turnbuckle rechtbuigen en had ik nog demperstangetjes op vooraad..

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk maak jij gehakt van mij op een baantje.:rolleyes: Dat gezegd hebbende kan jij weer niet hard rijden.:rolling: Daar heb ik weer wat minder problemen mee en dat terwijl ik toch echt over de 90 ga met dat ding :D Welliswaar een 2WD maar goed. 2x hard rijden en 2x schade? :oops:
kwestie van anticiperen, controle over het gas vingertje en op tijd remmen en alleen hard gaan als je ruimte hebt. Verkeers drempels en stoepjes staan er al een tijdje meestal :mrgreen:
Ach je zegt het zelf als, idere z'n ding.

En PS. bedankt voor de uitleg. De achterassen zijn dus vergelijkbaar. Dan cancel ik niet mijn bestelling met extra assen..... Nog geen probemen gehad met de voorassen?

Laatst bewerkt:
Je bedoeld: Ieder z'n kwaliteiten..toch?;)

Ach...Een auto leren kennen neemt zo z'n risico's met zich mee. Niet iedereen heeft 123 de ruimte om onbezonnen "kanonhard" te kunnen knallen...

Enne...Murky: Als je van die 3s lipo af wilt, weet ik denk ik nog wel iemand;) Tnx nog voor het verduidelijken qua assen. Ben ik stiekum ook weer wat wijzer.:mrgreen:

Tja..Misschien is dat zo...Feit is dat er een wezelijk verschil is tussen deze twee dicipline's...Ik zou zelf nog niet zo goed uit de voeten kunnen qua speedruns..Maar vind dit wel een uitdaging;) (heb hier wel eens anders over gedacht)

Het rijden op de baan is trouwens wel een speerpunt voor mij...zo het komende jaar. Als de Slash er straks is wordt het knallen:mrgreen:

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk maak jij gehakt van mij op een baantje.:rolleyes: Dat gezegd hebbende kan jij weer niet hard rijden.:rolling: Daar heb ik weer wat minder problemen mee en dat terwijl ik toch echt over de 90 ga met dat ding :D Welliswaar een 2WD maar goed. 2x hard rijden en 2x schade? :oops:
kwestie van anticiperen, controle over het gas vingertje en op tijd remmen en alleen hard gaan als je ruimte hebt. Verkeers drempels en stoepjes staan er al een tijdje meestal :mrgreen:
Ach je zegt het zelf als, idere z'n ding.

+1

respect voor de jongens die em met 85+ recht kunnen houden.

+1
respect voor de jongens die em met 85+ recht kunnen houden.
Nou rechthouden is nog niet eens het moeilijkste, op de grond houden en op tijd remmen, dat is het moeilijkste :mrgreen: En dat laatste is dus voor mij nu net precies de reden om voor de 4x4 te gaan. remmen op de VOORwielen!

Ik zie trouwens dat je ook een Spektrum hebt. Dan kan je de stuur uitslag beperken tot b.v. 60% Dan maak je minder snel een fatale stuurfout, je kan wat preciezer sturen.

Laatst bewerkt:
vandaag heerlijk ff gereden op de baan ( MVB )
de grote jump is nu echt perfect.
2 meter hoog en 7 meter ver vliegen
de 13t pinion vervangen voor een 15t , iets meer snelheid en het lijkt ook beter te corrigeren in de lucht met rem/gas

Begrijp ik dat je op 3s hebt gereden??

Heb er wel weer zin in hoor...Even knallen op de MVB. Helaas nog even wachten op m'n 4x4. Ach dan is het minder baggerig, zullen we maar zeggen;)

Ford F150 raptor kap van Parma

ik had een mailtje gestuurd naar parma wanneer deze kap uit zou komen.
en ik kreeg "very soon" als antwoord..

fotole.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
ik vind alleen de gespoten kap een plus over de platinum om eerlijk te zijn. (mja, heb dan zelf de overige meuk ook al liggen.

suggested retail price 499 dollar. Dus 100 dollar meer dan normaal.

Daar heb je dus de bigbores voor (58 dollar)
de swaybar kit (23 dollar)
de alu onderdelen (ruim 39 dollar)
center diff (39 dollar)

Of je zegt dat de kap en de zender + accu/lader extra zijn bovenop de Platinum.

zender (103 dollar?)
kap 25 dollar (25 extra bovenop de ongesoten versie)
accu (20 dollar)

Beetje vreemd alleen dat TH 520 dollar vraagd

Laatst bewerkt:
Daarom noemen ze het een 'suggested retail price'.

Nu nog wachten een roller (al zal die er waarschijnlijk niet komen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back