Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Slash is niet waterdicht. Traxxas vrijwaard zich van alle claims door in de handleiding te zeggen dat water niet goed is voor electronica etc.

Heb er toevallig net een discussie met ze over gehad. Ik heb mijn VXL motor en "waterpoof" ESC open gehad en ze waren beiden aangetast. De ESC heeft niet eens een rubber pakking of iets dergelijks. Er zit gewoon een open gleuf aan weerszijden bij de schroefgaten. De motor is ook niet water dicht. De schroefgaatjes staan in verbindin met het binnenste. Bij de as zit een lager wat vocht doorlaat en aan de achterkant (achter het zwarte kapje) zit zo'n zelfde vochtdoorlatend lagertje.
Dus nee, de Slash is niet bepaald waterdicht te noemen.:nooo:

Inmiddels is mijn VXL set wel waterdicht geworden... maar dat heb ik zelf gedaan

Laatst bewerkt:
als je ze wil waterproofern heeft squirrel goede videos op youtube staan daarover (including een MMM die gewoon in een bakwater zijn werk blijft doen:P)

De Slash is niet waterdicht. Traxxas vrijwaard zich van alle claims door in de handleiding te zeggen dat water niet goed is voor electronica etc.

Heb er toevallig net een discussie met ze over gehad. Ik heb mijn VXL motor en "waterpoof" ESC open gehad en ze waren beiden aangetast.

Wat was er aangetast dan? Vriend van mij is met zijn slash al regelmatig kopje onder gegaan, motor loopt nog even soepel en esc ook geen problemen mee.

Brushed motoren zijn trouwens ook niet waterdicht en een brushless motor bevat niet echt veel meer elektronica dan brushed...

@Bokkenrijder

Gewoon een man wezen en buiten in het prachtige Hollandse winterweer gaan rijden ;) .

Laatst bewerkt:
De printjes in de ESC waren gecorrodeerd. De magneet in de motor was verweerd.

dsc5599ss.jpg

Laatst bewerkt:
RCmart (alias Dinball) is de enige die het heeft staan. Of ze hebben hun mond voorbij gepraat of het komt uit hun eigen koker.
Deze vond ik nog, kan zijn dat dit een test plaatje is wat is uitgelekt. Als je de tekst ontcijfert lijkt het daar tenminste wel op:

91962065.png

Ik zie 'm idd:Amainhobbies

Maar even rekenen:
Je krijgt niet:
de 2.4 ghz zender en accucell
dit zou je op marktplaats 70-80 euro op kunnen leveren

Je krijgt dan wel
de alu onderdeeltjes (60-70 dollar)
de bigbore set (50-60 dollar)
center diff (32 dollar)
Front and rear swaybars (? 15 dollar?)
kap maakt niet uit

geen slechte deal dus eigenlijk... als je al een zender hebt tenminste

Ziet er inderdaad interessant uit die platinum edition!! Alle opties die erop zitten zijn wel nuttig; alu op de juiste plaatsen (op die plaatsen heb ik ook allemaal alu), goede shocks, centerdiff is vooral op tracks erg nuttig samen met de swaybars.

Ach....Je moet wat te knutselen hebben. In principe snap ik deze upgrade "marketing technisch" wel, maar zou er zelf niet voor gaan.

Eerst de auto standaard ontdekken..lijkt me veel leuker:p

Eens. De bigbores heb ik al besteld en bovendien zijn die yeahracings alu shocks erg goedkoop en ook erg goed. Het diff vind ik niet eens altijd zo handig en de alu onderdelen zijn ook niet altijd handig. Bij het bashen gaan ze misschien krom en de nieuwe plastic onderdeln zouden beter zijn dan de oude (volgens traxxas)
Hoe dan ook een mooi alternatief.

ik vind het ook een mooi pakket. zeker een aanrader als je geen 2,4Ghz zender/ontvanger combo nodig hebt

nadeel is weer dat je met een platinum editie niet kan meerijden in een eventueel op te zetten stock klasse in club verband.

persoonlijk zou ik de RTR kit kiezen, wat ik ook gedaan heb.
de traxxas 2.4Ghz set gaat in mijn 2WD slash, mijn spektrum gaat dan in de 4WD slash

die alu onderdelen op de platinum is nergens voor nodig. alleen maar bling. ik heb in een jaar nog nooit 1 van die kunstof onderdelen kapot gehad.

de centerdiff komt op de plek van de slipperclutch. ikzelf geef dan de voorkeur aan de slipperclutch

de bigbores op de platinum zijn wel een verbetering.

dus straks voor mij :

een slash 4x4 stock klasse
een slash 2wd unlimited klasse

de centerdiff komt op de plek van de slipperclutch. ikzelf geef dan de voorkeur aan de slipperclutch
Je weet dat dat twee compleet verschillende dingen zijn, vind de vergelijking toch wel een beetje vreemd.

Dat het alu met bashen krom gaat weet ik niet, ik heb STRC alu op de plaatsen waar de Slash Platinum alu heeft en dat heeft toch al heel wat bashes overleefd.

Achja, zelf wacht ik lekker op een of andere roller zodat ik mijn eigen banden/velgen/motor/esc/ en eventueel andere gewenste upgrades erop kan zetten.

Je weet dat dat twee compleet verschillende dingen zijn, vind de vergelijking toch wel een beetje vreemd.

dat weet ik ..
blijkbaar vind ik de vergelijking net zo vreemd als traxxas zelf.

je krijgt het cent.diff er los bij. en is snel te verwisselen met de slipper.
staat op de site van traxxas.

nadeel is weer dat je met een platinum editie niet kan meerijden in een eventueel op te zetten stock klasse in club verband.

persoonlijk zou ik de RTR kit kiezen, wat ik ook gedaan heb.
de traxxas 2.4Ghz set gaat in mijn 2WD slash, mijn spektrum gaat dan in de 4WD slash

Behalve de centerdiff zijn er geen extreme prestatie verhogende middelen aangebracht. Het lijkt me (misschien vergis ik me) dat er bij clubwedstrijden geen probleem van wordt gemaakt. In bv de Rallycup valt de 4x4 in de unlimited, dus geen probleem. Bij deelname aan de Shourt Course Cup weet ik het nog niet.

Qua zender idem.....:mrgreen:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back