ik oordeel over niemand!! en ik weet zeker dat je met je dikke ongelijk hebt, je hebt een punt in het verbruik , maar voor de rest, lig je erop, en al zeker met een achtertrekker,en als het dan een beetje vochtig is heb je zeker geen grip meer met een 2wd vanachter,
trouwens ik ga daar niet veel meer op zeggen, want er zijn altijd personen die denken , wat zij hebben het beste is,
waarom dan een zoveel duurdere 4x4 kopen als hij gelijk of zelfs minder presteerd (jou woorden) dan een 2wd??
Dat is ook precies wat er al gezegt is hoor. Mits de 2wd auto genoeg grip heeft, zal de 2wd sneller zijn door minder vrijving in de aandrijving. echter als er zand op straat ligt, of regen etc, zal een 4wd auto in het voordeel zijn door de betere grip.
het leukste voorbeeld vind ik zelf nog van een LeMans wedstrijd.
een Audi RS4 was (iirc) de pace car, in de regen. en alle raceauto's konden de pace car gewoon niet bijhouden.
Je kunt me niet wijsmaken dat een Audi RS4 sneller is dan een Audi R10. iedereen zal het er mee eens zijn dat de R10 een snellere auto is (met achterwiel aandrijving.)
alleen in die erge regenval had de RS4 gewoon een groot voordeel door de 4wd. als de R10 genoeg grip heeft is deze (veeeeeeeeel) sneller.

zo is het voorgaande stukje ook bedoelt geloof ik.