Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik oordeel over niemand!! en ik weet zeker dat je met je dikke ongelijk hebt, je hebt een punt in het verbruik , maar voor de rest, lig je erop, en al zeker met een achtertrekker,en als het dan een beetje vochtig is heb je zeker geen grip meer met een 2wd vanachter,
trouwens ik ga daar niet veel meer op zeggen, want er zijn altijd personen die denken , wat zij hebben het beste is,
waarom dan een zoveel duurdere 4x4 kopen als hij gelijk of zelfs minder presteerd (jou woorden) dan een 2wd??

Dat is ook precies wat er al gezegt is hoor. Mits de 2wd auto genoeg grip heeft, zal de 2wd sneller zijn door minder vrijving in de aandrijving. echter als er zand op straat ligt, of regen etc, zal een 4wd auto in het voordeel zijn door de betere grip.
het leukste voorbeeld vind ik zelf nog van een LeMans wedstrijd.
een Audi RS4 was (iirc) de pace car, in de regen. en alle raceauto's konden de pace car gewoon niet bijhouden.
Je kunt me niet wijsmaken dat een Audi RS4 sneller is dan een Audi R10. iedereen zal het er mee eens zijn dat de R10 een snellere auto is (met achterwiel aandrijving.)
alleen in die erge regenval had de RS4 gewoon een groot voordeel door de 4wd. als de R10 genoeg grip heeft is deze (veeeeeeeeel) sneller. ;)
zo is het voorgaande stukje ook bedoelt geloof ik.

Ja dat klopt Klamath. Het ging er n.l. even om dat de VXL in de Slash 4x4 harder moet werken en ik gaf even een voorbeeld adhv het echte 1:1 leven. Toen brak de verwarring uit blijkbaar...:mrgreen:
Enfin. Dat een Slash 4x4 meer grip heeft zal niemand hier bestrijden. Dat een 4x4 dus in feite meer vermogen nodig heeft om het zelfde klaar te spelen (zonder overbelast te raken!) is dus wat Murky idd aangeeft dat in de 4x4 de VXL ietwat aan de zwakke kant lijkt (is ook afhankelijk van de vertanding natuurlijk. Dus in feite mag je daar uit opmaken dat de 4x4 meer een Basher is voor kleine baantjes dan de 2WD INDIEN ALLEBEI MET EEN VXLset. Had ik al een beetje ingeschat, dus vandaar dat ik er ook voor gekozen heb om gelijk maar Mamba's aan te schaffen omda tik wel hard wil rijden op verhard en grote onverharde terreinen. Of dat een goeie keus is geweest zullen we binnekort wel ervaren...:rolleyes:

Had ik al een beetje ingeschat, dus vandaar dat ik er ook voor gekozen heb om gelijk maar Mamba's aan te schaffen omda tik wel hard wil rijden op verhard en grote onverharde terreinen. Of dat een goeie keus is geweest zullen we binnekort wel ervaren...:rolleyes:

Dat is ook de reden waarom ik een extra Novak HV-Pro setje had besteld. :) heb dan een 4.5T, 5.5T en 6.5T HV motor van Novak extra liggen hier. (5000kv, 3700kv en 3400kv.) voor 4s Lipo.

Ik denk dat die 4.5T motor dikke lol is in de Slash 4x4 (maar wel veel teveel van het goede.) Ik ga iig de 5.5T er in proberen. eens kijken hoe dat gaat. maarja, dan moet ik de wagen wel binnen hebben. :(

tja, wachten... ik ken het probleem. Onze boot komt de 11e aan en is naar verwachting de 15e door de doaune......spannend. Maar het kan ook nog best een paar dagen langer worden.

Heb hem zelf in Enschede besteld bij RC-racing twente. maar die heeft ze ook nog niet binnen. :( zou eerst eind januari zijn, toen eind februari, en nu is het halverwege maart.

zit er in die pakjesboot toevallig ook center diffs?

net bericht gekregen van traxxas dat het nog wel een week of 6,7,8 kan duren voor ze los te koop zijn voor retail prijzen :(

laat die mamba maar uit je 4x4 djleonardo.
ik rij met de vxl al alles naar zijn grootje
zal binnen kort de schade foto's op een rij in een album stoppen
want het is me al een redelijke lijst aan het worden.
gelukkig nog alles kunnen maken maar de onderdelen beginnen aardig op te raken.
vanmiddag liet ik hem nog even uit 2 rondjes op me baantje ik spring een keer te hard komt op zijn wiel terecht weer een achterhub afgebroken.
nog 2 te gaan en dan ga ik over op alu.

voor de rest is het nog steeds een super auto
ik heb ook wel wat aan me eigen te danken dus ik begin niet meteen te piepen als iets kapot gaat.
met racen neem je risico en als je risico neemt kan je brokken maken,je kan erook voor kiezen om er stapvoets mee te gaan toeren dan zal hij nooit stuk gaan.

laat die mamba maar uit je 4x4 djleonardo.
ik rij met de vxl al alles naar zijn grootje
.
Komt dat door de auto of door hoe je rijdt? :mrgreen:
Wat wel scheelt is dat ik er niet mee ga springen, vind ik niet zo leuk n.l.
Dat de assen een bottleneck zijn heb ik inmiddels begrepen dus die heb ik ook extra besteld. De rest wacht ik ff af.

Enne, nee op de pakjesboot zitten geen diffs. Zijn nog niet leverbaar schijnt (behalve op ebay dan). Maar ik koop liever nog een PE erbij dan dat ik 40 dollar voor een difje ga neerleggen.
Iemand nog een PE zonder diff kopen?:mrgreen:

Komt dat door de auto of door hoe je rijdt? :mrgreen:
deels door mij en deels door de 4x4 overbrenging,hij heeft wat meer last van slijtage aan de achterkant kwa onderdelen terwijl het lijkt of ze sterker zijn gemaakt.
maar ik heb er me twijfels bij heb nu 4x2 achterassen in elkaar gezet en gemonteerd op de 4x4 dus gung me nog wat test werk en je weet het:mrgreen:
heb hem net weer gemaakt dus ga zo nog even kijken of het werkt en dan zal ik morgen nog wel een filmpje maken want de baan is ook weer iets verandert.

maar ik zit steeds meer te kijken naar de hong nor scrt10 ipv de pe die lijkt me wat steviger gebouwd dus beter voor mij rijstijl:cool:

maar ik zal nooit vergeten wat de slash op de kaart heeft gebracht want die zijn toch wel een heel eind met de hype begonnen voor me.
met de shortcourse truck klasse dan.
kijk het altijd op motors tv en speel het altijd op dirt2 op de ps3. dus zo'n rc karretje vond ik wel leuk heb zo ook alle3:mrgreen:

hehe hij rijd weer als een zonnetje:cool:
dankzij het licht van het voetbalveld nog een half uurtje extra meegepakt:mrgreen:
dus morgen gaat alles mee naar de baan en zullen we eens gaan knallen.
nu me eerst even opwarmen onder de douche:-D

Door de lage temperatuur is het kunstof veel kwetsbaarder.
ja daar ben ik me ook van bewust dat we de tempratuur nog nie mee hebben kwa kunstof.

maar dan nog iets ik als leek wil wel even de mening over de onderhoud van dit gebakje.

wat doen jullie na een dagje racen alleen schoonmaken inspuiten met wd40 en dan wegzetten op de plank voor de volgende keer,of helemaal uit elkaar halen en alles per onderdeel bekijken en schoonmaken invetten en weer in elkaar zetten?

en zo ook de vraag als je iets kapot rijdt ga je dan ook alle onderdelen na,en wat bijna versleten is ook maar meteen vervangen?

en natuurlijk heeft iedereen zijn mening hierover maar mij gaat het erom hoe je het doet dat wil ik graag weten.

Ik heb geen 4x4 slash, maar qua onderhoud voor m'n 2wd slash en E-Truggy ( en voorheen bigscale)doe ik het volgende.

Na het rijden schoonvegen, voorzichtig afsoppen en met lucht droog blazen.
Hierna het hele zaakje inspecteren op breuk, lostrillen of slijtage sporen en zo nodig vervangen. Wanneer iets nodig is om te vervangen is moeilijk en hangt af van fun (bash) of wedstrijd rijder. Is er kans dat het breekt bij de volgende wedstrijd vervangen, kun ik er nog een "hele tijd" mee bashen, lekker laten zitten.
Dan alle draaiiende delen inspuiten met een siliconen spray (WD40) en laten afdruipen.

En knallen maar.
Afhankelijk van de gereden uren het hele spul uit elkaar gooiien, goed schoonmaken en lagers en versleten delen vervangen.
Soms was dit binnen 2 maanden, maar met sommige bigscales was het eens per jaar.

het leukste voorbeeld vind ik zelf nog van een LeMans wedstrijd.
een Audi RS4 was (iirc) de pace car, in de regen. en alle raceauto's konden de pace car gewoon niet bijhouden.
Ahh, dat is nog eens een mooie POWNED :cool:

Wie zou dit winnen?
Een 2WD (RWD) vs een 4WD met center diff met voldoende grip voor beide??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back