Traxxas SLASH topic

niet meer power, alleen hogere topsnelheid. Kan je dus ook doen door een grotere pinion. Je moet alleen zorgen dat je Lipo de gevraagde stroom kan leveren. Denk eraan dat alles heter wordt (veel heter)
Meer "power" krijg je dus alleen door een grotere motor en/of een Lipo die meer mAh/C levert. Dit heeft alleen zin als je motor de beschikbare stroom ook vraagt en om kan zetten in energie. Je moet dus kijken naar de powerrating van je motor. Stel dat een motor 100 A trekt bij constante sneleheid en 150 A bij accelleratie dan moet je dus een Lipo hebben die dat levert

Enkele voorbeelden:
5000 mAh x 20C = 100000 mAh oftewel 100 A(mpere)
5000 mAh x 30C = 150000 mAh oftewel 150 A
2500 mAh x 40C = 100000 mah oftewel 100 A

Laatst bewerkt:
ow okee , weet ik dat ook weer :rolleyes:
ik heb mn motor weleens op 45c gereden en ging een stuk harder en inderdaad een stuk meer ''power'' , als ik dat verhaaltje zo lees gaat 3s niks worden.

wow ,
gister met een vxl in me slash gereden met mijn 60A ezrun esc en dat gaat HARD jonge dat gaat HARD. Binnenkort wss ook en vxl kopen als ik er geld voor heb :D

deze combo heeft m'n pa ook maar ik hou hem makkelijk bij :p

En toch is de vxl set tot iets meer in staat. In de slash 4x4 merk je het verschil tussen een 60A 8,5T ezrun en de standaard vxl set goed. De vxl levert toch net wat meer trekkracht, terwijl de wagen met de 8,5T ezrun heerlijk soepel en gecontroleerd te rijden is. Overigens denk ik dat in een slash 2wd beide sets erg leuk zijn:)

De STROOM snel naar de motor sturen waardoor de motor HARDER gaat draaien, door met je vinger de snelheidsregelaar naar de vooruit-kant te trekken.:rolleyes:
We zijn weer lekker flauw vandaag.:D

Hoi jongens.
ik heb de banden van me slash helemaal naar de grootje.
wat is een goedkoope oplossing om 4 banden te vervangen.
of eventuweel met velg erbij ook.
kan dit voor 30 euro gedaan worden.
ik reed eerst met titan mar nu met vxl en kwam er achter dat die banden niet voor die snelheiden was bedoelt.
dus wel die vxl aan kunnen. en binnenkort mamba max

groeten chiel.

Bandjes aan flarden gereden of gewoon versleten?
Versleten -> winkel
Aan flarden -> winkel en de volgende set banden even tapen aan de binnekant. Dit is om het baloonen tegen te gaan, vaak scheuren ze hierdoor op den duur. Dit kan je het best met slechte Gaffa tape doen (slechte namaak Gaffa plakt n.l. veel te veel wat in dit geval juist is wat je wil) Dat spul van de Aldi werkt bijvoorbeeld erg goed. Ook even goede CA lijm kopen. Loctite CA (super)lijm is erg goed. Proline banden lijm (ook CA natuurlijk) is ook erg goed.
Alle banden van J concepts of Proline zijn goed genoeg voor je Slash. Ben zelf erg fan van de belted banden van de HPI Blitz. Deze hebben dus een belt (band) in het rubber waardoor ze ook niet meer baloonen, hoef je niet te tapen. Alleen die heb je helaas niet voor 30 euro.

Back