Traxxas SLASH topic

Aah Oke dan ben benieuwd:d! Binnenkort Als mn motor binne is samen met en vriend rijden heb voor hem ook die Alu plaatjes gemaakt en hij heeft z'n rustler omgebouwd.
Wat vinden jullie van deze motor dan? de : lrp vector k4.

goed! heb nog niet tegen gewone slashes gereden op goede grip ondergrond, maar het effect van LCG was op andere ondergronden al goed te merken, je kan echt veel harder door de bocht :D

Iemand hier toevallig nog een goede grearbox liggen voor een 2wd.
Die van ons maakt nogal lawaai, als of er tandwielen niet mooi in elkaar vallen. Een beetje rauw geluid.
Of iemand ervaring met zoiets, wil hem niet direct los schroeven zonder eerst wat info.

wanneer maakt hij het het geluid? alleen als je optrekt?
Het kan ook gewoon de pinion tegen de spur aan zijn, ik heb ook nog de traxxas pinion en spur en die maken heel veel lawaai

ja ik zou eerst de spur checken, daar zit misschien wat zand ofzo in... daarna moet je misschien je tranny case even opschonen/luben... Als dat het niet doed heb ik nog wel een 2wd case liggen (geen internals) die ik niet meer gebruik...

ik had laatst een 83t traxxas spur en dat ding was egt een ei8O.
wanneer ik op het brede gedeelte de mesh goed had raakte hij de tandjes bij het smalle gedeelte niet eens meer :S

ja klopt, maar zo erg heb ik ze nog niet eerder gehad. zit nu egt de kimborough spurs te overwegen met losi pinions

ik heb geen ervaring met losi pinions (RRP zijn mijn pinions of choice atm) maar die slipper mod is zeker awesome op high power BL...

Ik heb de mijne 1.5 turns from locked staan,ja dat zijn TURNS niet meer "een derde van een turn aan operationeel berijk" which was annoying...

Hij maakt het geluid sins gisteren en hij doet dat eigenlijk altijd als je rijdt, zou zand kunnen zijn. er werdt mee gereden op een kaal stuk voetbal terein, met veel fijn zand.
Maar spur wat is dat ?

achter het kapje aan de zijkant van de auto (tegenover de motor) zitten je spur (grote tandwiel) en pinion (kleine tandwiel).

haal het kapje eraf en draai het grote tandwiel met de hand.
als het lijkt of hij vastslaat zit er waarschijnlijk op de plek waar hij op dat moment de pinion raakt een zandkorreltje (gebeurt regelmatig)

ook kun je kijken of de tandwiellen goed op elkaar pakken.
als er geen zand tussen zit en de tanden pakken goed op elkaar zul de naar je diff moeten kijken.

Nou heb ik het probleem ook, alleen bij mij zit er geen zand tussen. ik heb hem helemaal schoon gespoten (de slipperclutch en spur, pinion) helemaal vast gedraait halve slag losgedraait(ook een beetje WD40 tussen gedaan). en dat ding blijft een schuur geluid maken. ook zit er geen kracht meer in, maar de moter draait top. de spur en pinion zijn niet versleten. spur is namelijk net vervangen. nou heb ik geen verstand van diff enz. wat moet ik nu doen?

ik zou gewoon de tranny ff losschroeven, daar zit het diff in en die zal niet gelijk uit elkaar vallen. er kan een van de tandwielen in de tranny gestript zijn

edit: het lijkt mij ook niet erg verstandig om wd-40 (zit ook olie in) op de slipper te spuiten, en ook niet op de tandwielen want olie trekt zand aan en houd het vast

Laatst bewerkt:
dat en hoewel wd40 niet als lubricant bedoeld is werkt het best prima als zodanig (iig tot het opdroogt als grainy sticky mess) en het smeren van je slipper is niet een ideaal beeld...

Heb even snel gekeken naar de spur, maar die ziet er goed uit. Helaas door omstandig heden geen tijd om de gearbox zelf los tehalen.
Heb wel gezien dat de spur speling heeft, je kunt als je asje van de spur vast houd, hem iets op en neer bewegen.
Naar mijn iedee wijst dit op een slecht (kapot )lager, of is dit normaal?

Peter

Bedankt voor jullie reactie's! heb de wd40 maar verwijdert. en had nog op youtube gevonden, dat je die kleine blokjes bij de slipperclutch kan omgedraaid. en nu is het probleem gelukkig over,

hangt er vanaf marijn, het KAN een kapotte lager zijn of ze hebben jou slash gewoon iets minder zorgvuldig in elkaar gezet... normaal halen ze de speling er uit met een paar washers (of iig ongeveer...) maar misschien zijn ze er een vergeten of is er een kapot ofzo?

Radio programeer kit is gisteren binnen gekomen dus vandaag maar eens even serieus aan de "just because i can" tinkering:)

WOW, had net nog iets raars. ik kan niet op tijd remmen dus knalde tegen een boom. toen deed hij het niet meer. hij kon wel sturen maar niet vooruit en /of achteruit. maar de wielen waren niet geblokkeerd, deze kan je gewoon rond draaien. toen voelde ik de motor en deze was behoorlijk warm. maar het gekke was dat na 1 minuut, hij het weer gewoon deed??? zonder iets te hebben gedaan, heeft 1 van jullie dit ook al een keer gehad? en moet ik nu iets doen of is mijn motor straks overleden?

Edit: ik heb de standaard xl-5 en motor.

Laatst bewerkt:
heeft iemand een goede vervanging van de standaard stub axles ?
de mijne zijn namelijk binnen nu en een maand naar z'n grootje (dat kan ik zien aan het gat dat zich in het plastic rond de pinnen heeft gevormd) en dan wil ik dingen die nooit meer kapot gaan hebben.

Back