Traxxas SLASH topic

hoeveel ampere je accu moet kunnen leveren is afhankelijk van het vermogen wat je uiteindelijk nodig hebt.

als je 1000watt nodig hebt voor je auto en je rijdt op 2s lipos, moet je accu 135 ampere kunnen leveren
als je 1000watt nodig hebt voor je auto en je rijdt op 3s lipos, moet je accu 90 ampere kunnen leveren
stel je zet een mmm in je 1000watt auto en je gaat op 6s rijden, dan hoeft je accu maar 45 ampere te kunnen leveren.....
enz.enz.

de vraag is dus hoeveel vermogen heb je nodig om je auto te laten presteren naar jouw wensen?

edit: afgaand op het vermogen wat je nodig hebt, moet je dus een goede combinatie zoeken van motor+regelaar+accu

Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat ik wat zaken verkeerd heb bekeken.:lol:Afgaand op het citaat van PK begreep ik dat er een bepaalde noodzaak is t.a.v. het belasten van de lipo. Dus dat een regelaar dit ook vraagt van de lipo.
Als we dan kijken naar de genoemde regelaar, zou die "maar" 35A vragen.
Edit: Las (later) dat de regelaar 190A piekvermogen zou vragen. Hoe relevant is dat dan t.o.v. de lipo?

Laatst bewerkt:
Edit: Las (later) dat de regelaar 190A piekvermogen zou vragen. Hoe relevant is dat dan t.o.v. de lipo?

de regelaar vraag het vermogen niet
het is een combinatie van factoren (oa. motor+voltage+gearing+gewicht) die bepaalt hoeveel amperes je accu moet kunnen leveren en hoeveel amperes de regelaar kan doorgeven.

de regelaar zal alleen 190a piekvermogen vragen als de motor daarom vraagt en als je accu het kan leveren.

begin dus met het inschatten hoeveel watt je nodig hebt en op hoeveel volts je wilt gaan rijden. Op basis daarvan kan je een motor+regelaar en accu's kiezen.

edit: deze link is al vaker gepost, maar erg handig voor het kiezen van de juiste setup: http://scriptasylum.com/rc_speed/_top_speed.html
en dit onderdeel is net toegevoegd, ook de moeite: http://scriptasylum.com/rc_speed/_bl_comparison.html

Laatst bewerkt:
bcs,
....Heb ook wat foto's van de savage/revo kap (die de verkoop in gaat...)
3.jpg

In de verkoop? Ik heb wel interesse...

........20C bij 5000 mAh is wel het minste wat je moet hebben.......... De meeste accu's die wij aanbieden zijn rond de 5000 mah bij 25C, ......(citaat PK Racing)

Ik denk dat PK een beetje overdrijft. De meeste r/c car toepassingen hebben (heel) ruim voldoende aan 100A @ 7,2 volt (inderdaad is voltage belangrijk). Een aantal jaar geleden bestonden de 25C cellen niet eens!

Die 190 A is de waarde waarboven de regelaar doorbrandt :) Meestal zit de piekwaarde die er in de praktijk doorheen gaat ver onder.

even van de traxxas site,de tray dimensions:

167mm long, if spacer installed, subtract 33mm
48mm wide
20 mm deep
26mm to the bottom of the battery hold down
effective size of battery hold down opening, 31mm x 75mm
volgens mij moeten je accu's dus passen,hangt er maar vanaf hoe diep de tray is,want er staat 20 mm deep,en de accu's zijn dan net te hoog,maar volgens mij lukt het wel ondanks die ene mm te hoog.
en niet vergeten high current connectors's te kopen zoals deans of traxxas

Laatst bewerkt:
tja is toch goedkoper of boeit dat niet toch???
je kan je geld maar 1 keer uitgeven.
dit is mooi motor met regelaar en compjuutertje.goedkoper.
en een iets duurdere lader die wel 5 amps aan kan
prima toch,
groeten wiebe.

oeps je hebt nu wel de krachtigere motor en regelaar uitgezocht.
die is wat duurder,was dat de bedoeling??

Laatst bewerkt:
tja is toch goedkoper of boeit dat niet toch???
je kan je geld maar 1 keer uitgeven.
dit is mooi motor met regelaar en compjuutertje.goedkoper.
en een iets duurdere lader die wel 5 amps aan kan
prima toch,
groeten wiebe.

oeps je hebt nu wel de krachtigere motor en regelaar uitgezocht.
die is wat duurder,was dat de bedoeling??

oe we zit daar maar 1 dollar verschil in de 60a regelaar en 540 motor en de 35a en lichtere motor .

ik heb alleen de bovenste voorlopig uitgeprobeerd en ik moet zeggen.
dit werkt perfect.

ik heb het van deze site:

Welcome Race Fans! - Home

I am getting my Stock Spec racing slash ready for racing. I have read up and researched alot if great info on alot of forums and I have come up with alot of idea's to make this a better race truck. Here is what I have done so far.

The suspension was very gritty and not smooth at all. The rear was actually very still and caused the suspension to work like is not supposed to.

To fix this I took all of the hinge pins out of the truck and put the non threaded part into the dremel and used mothers polish and run the dremel on low until the pins come out very shiny.

Then I took a drill bit the same exact size as the holes the hingpins go though on the rear bulk head and the bearing holders and ran it for a little bit. (not too fast you will get it too hot and melt too much plastic)

I would check the fit every 5-10 seconds until I was happy with the smoothness. (checked by insearting the pins into them and see if they would move freely). This made a big difference.

To help smooth out the steering I replace the bellcrank bushings with bearings. This seemed to speed up the steering response time.

On the bearings I removed the rubber sheild and cleaned the thick grease out. I was amazed on how much the grease held dirt and grime in them. I run the bearings without grease. I just use Tri-Flow. I can free spin the front tires and they seem to spin forever. Just make sure to clean them after every race or 2.

If I think of anymore things I have figured out or read in other forums I will post here. The changes this has made in the handling is huge. The truck reacts to adjustments much better.

gr. marc

Pff net de Rustler VXL gezien, ik weet niet meer wat ik moet kopen:rolling:

Ligt eraan wat je van je RC verwacht. Wil je zo hard mogelijk? Wil je realistische rij eigenschappen? etc.

Dacht trouwens dat je min of meer al besloten had een Slash te gaan kopen? De Rustler is een compleet andere auto. Welliswaar zijn beiden 2WD, en delen ze een aantal onderdelen, maar hier houd de vergelijking toch echt op. De Rustler is een stadium truck die m.i. ingericht is om met name snel off road te rijden. De Slash rijd zeer realistisch. Is een stuk groter en hierdoor misschien iets meer handelbaar. Al gaat hij door z'n rij karakter wel eens op z'n dak.

Tja, ik kan niet objectief zijn. Ik zou voor de Slash gaan. Maarja, rijd er dan ook al een paar weken mee;)

Ik leef met je mee Brushless ... ik had je een filmpje beloofd maar mijn onderdeel kwam maar niet binnen. Nu zou het als het goed is morgen/vandaag binnen moeten komen dus ben benieuwd!!!

Voor 10 pond meer heb je een nieuwe ...

Ook al heeft die andere alleen maar in de showroom gestaan zou ik toch die 10pond extra betalen voor een nieuwe in de doos.

Laatst bewerkt:
@ Nard: Nog steeds op je shocktowers aan het wachten?:confused:
Vind 10 pond voor een doos wel veel geld..hehehe

Back