Traxxas SLASH topic

[URL="
van mijn Traxxas Rustler VXL op de Robotronic 7,4v 8000mAh LiPo 25c[/URL]

Sorry dat het zolang duurde. Gister uitstapje gehad in D'Bosch en vandaag naar opendagen van de Uni in Maastricht geweest. Deze filmpjes nog net even kunnen schieten voordat het donker was. Beeld is wel verschrikkelijk zie ik, alsof de zoom / focus functie foutief staat ingesteld ofzo ...

Heb hier de slipperclutch een stukje losser gezet omdat het anders alleen maar wheelies zijn, is leuk voor even maar wordt snel irritant :D

ps. let niet op het gebrabbel van pap en mij.
Fet hij gaat als een Raket......goeie reflex trouwens "die meneer had bijna blauwe enkels" :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, had die flapdrol helemaal niet gezien, loopt midden op de weg :) Terugkijkend maar geluk gehad, zo'n Rustler VXL met zo'n snelheid tegen je aan = auw :(

[URL="
ook hier[/URL]

Oja, heb zo +- 20 minuten gereden en had 2000mAh van de LiPo afgereden. Opzich dus wel een redelijke runtijd :)

Laatst bewerkt door een moderator:
als het goed is heb ik mijn slash binnen 3 weken...heb hem een week gelden besteld,ik kan nietmeer wachten:(
en die man met die rustler heeft zich pijn gedaan:eek:
Had ik ook eens voor met mn FG MT,maar als je die tegen je enkel krijgt,weegt nu zo een 10 Kg...auw

Ja, had die flapdrol helemaal niet gezien, loopt midden op de weg :)

Gnagna..Als jij die "flapdrol" niet ziet.....Tja, wie is er dan de flapdrol;)

Wil niet beleerend klinken, maar volgens mij staat veiligheid voor mens, dier en je materiaal voorop!

Wel erg mooi filmpje..Nard..Knalt lekker:p
Zo..en nu op naar MVB...De Slash eens lekker volscheppen met bagger;)

ik kom er dus net achter dat de slash uitverkocht is bij pk-racing. en dat het pas eind april verwacht word.
eigenlijk baal ik nu als een stekker.
eind april duurt mij te lang , maar ze hadden een mooie prijs voor de slash. 215 euro.

graag had ik alles in 1 keer willen kopen bij pk-racing.

slash = 215 euro 1x
Intellect 2 cell Lipo 8000 mAh, 25C, 7,4V, 2S-2P = 70 euro 2x
robbe LIPO SAFETY SWITCH = 20 euro 1x

ook moet ik nog de benodigde dean-stekkers aanschaffen en een Graupner Lipo Balancer 5 plus voor aan mijn ultramat 15.

nu verkoopt pk-racing ook niet de graupner lipo balancer 5 plus.

zoals het er nu voorstaat zal ik dan bij 3 verschillende winkels mijn spullen moeten bestellen.

1. de slash ? geen idee nu
2. lipo's + cut-off bij "pk-racing"
3. balancer bij "van de goor modelbouw" of "2brothersRC" Van de Goor Modelbouw*::*Accu lader*::*Lipo balancers*::*Graupner Lipo Balancer 5 plus

hebben jullie tips voor me waar ik mischien terecht kan voor de slash en ook misschien de lipo's voor die prijs.
het liefst koop ik alles bij 1 winkel om de verzendkosten een beetje te drukken..

edit: wat zal ik precies nodig hebben aan dean-stekkers om alles aan te kunnen sluiten ?
2 x female voor de 2 lipo's
1 x male voor de slash
wat heb ik dan nog nodig voor de cut-off en de balancer ?

Laatst bewerkt:
Waarom wil je gebruik maken van dean stekkers i.p.v. Traxxas stekkers?
Die Intellect LiPo = Robotronic LiPo. Weet niet of dat hetzelfde merk is ofzo, maar dan weet je dat alvast :).

@ RCW, had hem van te voren wel gezien, maar toen liep hij gewoon rechts van de weg. Op de terugweg liep hij in het midden dus ik dacht dat hij wilde oversteken en ik wilde hem daarom rechts voorbij gaan. Maarja toen ging hij dus weer terug naar rechts .. nja eind goed al goed.

Waarom wil je gebruik maken van dean stekkers i.p.v. Traxxas stekkers?
Die Intellect LiPo = Robotronic LiPo. Weet niet of dat hetzelfde merk is ofzo, maar dan weet je dat alvast :).

.

ik heb al een andere auto met dean.. ook de kabeltjes met dean aan mijn lader.. dacht het wel makkelijk zou zijn om alles bij het zelfde te houden.

Die Intellect LiPo = Robotronic LiPo : wat bedoel je daar mee? weet jij een winkel met robotronic lipo's voor diezelfde prijs als de intellect lipo's bij pk-racing ofzo? of is intellect lipo een mindere kwaliteit? wat bedoel je precies

Ahh okay, nja dean stekkers zijn goede high-current stekkers dus daar is helemaal niets mis mee.

Ik heb ook die 'Intellect' accu. Maar op de verpakking staat gewoon 'Robotronic' ;) dat bedoelde ik er mee te zeggen.
Kijk maar naar de mijne:

ik kom er dus net achter dat de slash uitverkocht is bij pk-racing. en dat het pas eind april verwacht word.
eigenlijk baal ik nu als een stekker.
eind april duurt mij te lang , maar ze hadden een mooie prijs voor de slash. 215 euro.

graag had ik alles in 1 keer willen kopen bij pk-racing.

slash = 215 euro 1x
Intellect 2 cell Lipo 8000 mAh, 25C, 7,4V, 2S-2P = 70 euro 2x
robbe LIPO SAFETY SWITCH = 20 euro 1x

ook moet ik nog de benodigde dean-stekkers aanschaffen en een Graupner Lipo Balancer 5 plus voor aan mijn ultramat 15.

nu verkoopt pk-racing ook niet de graupner lipo balancer 5 plus.

zoals het er nu voorstaat zal ik dan bij 3 verschillende winkels mijn spullen moeten bestellen.

1. de slash ? geen idee nu
2. lipo's + cut-off bij "pk-racing"
3. balancer bij "van de goor modelbouw" of "2brothersRC" Van de Goor Modelbouw*::*Accu lader*::*Lipo balancers*::*Graupner Lipo Balancer 5 plus

hebben jullie tips voor me waar ik mischien terecht kan voor de slash en ook misschien de lipo's voor die prijs.
het liefst koop ik alles bij 1 winkel om de verzendkosten een beetje te drukken..

edit: wat zal ik precies nodig hebben aan dean-stekkers om alles aan te kunnen sluiten ?
2 x female voor de 2 lipo's
1 x male voor de slash
wat heb ik dan nog nodig voor de cut-off en de balancer ?

Je kan hem kopen bij modelsport.co.uk ddan moet je nog wel 18 pond verzendkosten, maar dat kan wel denk ik. Misschien kan je de lipo's er ook bij bestellen. je de slash dan binnen een week in huis.

mvg Bram

ps. ik weet niet hoe groot de batterijtray van de Slash is maar bij de Rustler paste het standaard niet. Zo heb ik het veranderd:

dat heb je netjes opgelost !!
zou je ook een plaatje willen posten van hoe jij je cut-off er tussen hebt gemaakt. of anders via een pb-tje.. ben wel nieuwsgierig..

ik kan niet echt een opgegeven maat vinden van de battery-tray van de slash. misschien dat iemand dat hier al gepost heeft of alsnog zo vriendelijk zou willen zijn.
de maat van de lipo zelf is L=13.4mm, B=44mm H=28mm mar volgens mij past het wel..

@Murky,nard cox heeft geen cut-off tussen zijn ESC en ontvanger.
Zijn regelaar heeft al een ingebouwde cut-off voor LIPO's.

traxxas slash

Heey,

Ik wil voor mijn slash nieuwe banden(de standaard zijn bijna al versleten)

Heeft iemand goede suggesties voor nieuwe banden? ik rij ermee op gras en straat maar wil nu verder op de baan bij Mvb heeft iemand al leuke banden gezien??

Mvg Ruben

Heey,

Ik wil voor mijn slash nieuwe banden(de standaard zijn bijna al versleten)

Heeft iemand goede suggesties voor nieuwe banden? ik rij ermee op gras en straat maar wil nu verder op de baan bij Mvb heeft iemand al leuke banden gezien??

Mvg Ruben

Toevallig vandaag bij MVB wezen rijden. Het viel me op dat ze daar veel buggybanden gebruiken met van die pinnetjes. Wil ik zelf ook eens even naar gaan kijken. Bij droog weer (lees een droge baan) doen de Slash banden het vrij aardig.

Las net iets over de robotronic lipo. Die past gewoon in de Slash.

Laatst bewerkt:
Die 'pinnetjes' banden bedoel je een soort van bow-ties neem ik aan?

450.jpg

Die worden volgens mij het meest op tracks (met los zand) gebruikt. Zo'n soort zit ook op de achterkant van de Rustler VXL (genaamd Traxxas Rear Alias Tires).

Voor all-round gebruik zijn ze niet optimaal vanwege de vaak snellere slijtage op harde ondergronden zoals een wegdek. Kleine pinnetjes betekend namelijk veel wrijving op kleine oppervlakte wat slijtage betekend. Vandaar dat banden die erg balloonen vaak zo kaal worden in het midden :)

Back