Traxxas SLASH topic

Onzin! Alle zaken die er de afgelopen tijd besproken zijn zijn gewoon "on topic" vind ik.

Het gaat toch oer de Slash..

:ontopic: dit moet er dus gebeuren bedoel je ?

Ben benieuwd of er al iemand grote stukken aan de Slash heeft gereden ?
Ik nog niet maar heb pas 1 lipo leeggereden :mrgreen:
Wel is mijn originele servo al overleden, krijg morgen te horen of er al een nieuwe binnen is onder garantie :D
De servo's komen overeen met gewone standaard servo's en hiervan kun je nie teveel verwachten, anders was de prijs van de auto waarschijnlijk ook wel anders geweest. Wat wel een goede optie is volgens mij van Futaba 3305 59,-- euri's, dit is een 6 kg servo volledig kogel gelagerd en super sterk. Dus niet vergelijken met de 3303 want dat is een standaard servo.
Ik heb deze servo's veel gebruikt in de bigscale als gasservo en in veel van mijn electro's als stuurservo.
Als je zo'n type servo erop zet misschien ook even een iets betere servosaver erop zetten, kosten maar een paar centen en deze is net zo belangrijk, want de huidig is in mijn ogen een redelijk fragiele saver.
En anders zijn er nog duurdere optie's zoals de Ace en de Savox, wel iets duurder dan de Futaba, maar ook weer een tikkie sneller. Zo kun je altijd beter en duurder, tis maar net waar je de grens wilt leggen.:rolleyes:
user_online.gif
progress.gif

denk ook eens als een cheapo reserve oplossing aan de towerpro 995??of de zelfde onder een andere naam hextronic hx12k.
12 kg wel traag maar errug sterk wel zorgen dat je minimaal 5,5 volt op je bec hebt.
anders werken ze niet super.

Nog nooit van die merken gehoord, waar komen deze vandaan?

hk, hong kong

maar ook andere winkels hebben ze wel e helie in borger had ze ook, pk ook wel.
wel langzaam maar sterk ,lusten wel wat stroom maar als je bec genoeg spanning en stroom levert werkt het prima.
groeten wiebe.

Is er hier misschien interesse om een keer tegen elkaar met de Traxxas Slashes/ Associated SC10's een wedstrijdje te rijden? Op dit moment wordt de racekalender voor komend jaar van MVB gemaakt. Er is nog plaats voor een CORR meeting ergens in de zomer.

Binnen MVB is er veel interesse in deze auto's. Er is een zeer reële kans dat we een aparte raceklasse maken van deze auto's op de clubwedstrijden.

gr,
Michael

Is er hier misschien interesse om een keer tegen elkaar met de Traxxas Slashes/ Associated SC10's een wedstrijdje te rijden? Op dit moment wordt de racekalender voor komend jaar van MVB gemaakt. Er is nog plaats voor een CORR meeting ergens in de zomer.

Binnen MVB is er veel interesse in deze auto's. Er is een zeer reële kans dat we een aparte raceklasse maken van deze auto's op de clubwedstrijden.

gr,
Michael

Ik ben opzich wel geintresseerd maar mijn slash is wel Brushless met 3s lipo.
Weet niet of het de bedoeling is om een stock class te gaan rijden, dat lijkt me nemalijk niks ;)

Graag meer info, lijkt me leuk!

Over een reglement doen we in beginsel niet moeilijk. Het is in eerste instantie de bedoeling dat er bekeken wordt of er mensen zijn die dit willen.

Om de drempel om mee te doen zo laag mogelijk te houden denk ik dat we met van alles en nog wat door elkaar rijden. Dus standaard, brushless, Lipo, andere dempers, servo's etc. maakt dan (in eerste instantie) niet uit. Bij grote opkomst kunnen we altijd nog kijken.

Overigens denk ik dat je met 3S brushless geen streep sneller bent over ons circuit. De auto is zeker goed en kan het echt wel aan, maar dit vermogen met de standaard achterbanden geven wel wat moeite op ons gladde circuit, zeker met zo'n bak vermogen aan boord. 't is natuurlijk wel leuk :-)

Nog meer geïnteresseerden?

Ik heb, in deze topic, al eerder aangegeven iets dergelijks te willen ondernemen. Heb zelfs plannen wedstrijden (unlimited of SC10) te willen gaan doen. En ben mijn setje daar ook op aan het afstemmen.

Binnenkort eens in Berschenhoek rijden, en nu dus ook Voorburg.
Accepteren jullie ook "gastrijders?"

Ik ben er dus wel voor in!! Kunnen natuurlijk ook de stock/mod klasse in het leven roepen. Gelukkig kan ik in beide klassen uitkomen.

Goed innitiatief!!:D

Overigens denk ik dat je met 3S brushless geen streep sneller bent over ons circuit. De auto is zeker goed en kan het echt wel aan, maar dit vermogen met de standaard achterbanden geven wel wat moeite op ons gladde circuit, zeker met zo'n bak vermogen aan boord. 't is natuurlijk wel leuk :-)

Wil deze stelling nog even onderstrepen! Heb gemerkt dat stock Slashies vaak sneller zijn op een bochtig omgeving dan een Lipo Slash.

Kom ik ook wel ff slashen bij het altijd leuke MVB als ik tijd heb...

Binnenkort eens in Berschenhoek rijden, en nu dus ook Voorburg.

Ook in Voorburg? Waar rijden jullie dan?

Op MVB is iedereen altijd welkom! Ook om eens te rijden natuurlijk. De richtlijn is dat je de eerste paar keer gewoon wat mag rijden om te kijken of je het echt leuk vind en of de sfeer e.d. je aanstaat op de club (kan me niet voorstellen van niet, maar goed). Na een paar keer kan er gevraagd worden om lid te worden voor 35 Euro voor jongeren en 50 Euro voor volwassenen in een jaar. Voor eventuele families zijn aparte regelingen.

Ik zal vandaag eens een datum prikken op de kalender. Wat mij betreft wat vroeg in het seizoen (mei of zo). Als het iedereen dan goed bevalt kunnen we bijvoorbeeld nog een tweede dag plannen later in het seizoen.

Gr,
Mike

Lijkt me ook wel iets , de Slash begint steeds bekender te worden, hier alvast een kiekje uit mijn garage :D

Nieuweafbeelding.jpg

Eentje is standaard , eentje uitgerust met een 8T brushless en de bovenste met een 3,5T LRP brushless. :D

haha, mooie garage....
ik wist niet dat er mensen waren met 3 slashes ;)

ps die 3,5t zal bijna opstijgen denk?

De 3,5T gaat vanmiddag mits het droog blijft voor het eerst rijden.
Zal kijken of ik een flimpje kan plaatsen hier.
Ze zijn niet alle drie van mij hoor, maar 2 van een paar maten van me. :D
Zelf heb ik er een met een 8T brushless (de rode), maar die doet geen wheelies met een 7,4 lipo jammer genoeg.

Ook in Voorburg? Waar rijden jullie dan?

Bedoelde meer dat er nu ook in Voorburg inntitiatieven t.a.v. auto's als een Slash ontplooit worden.
edit: Bedacht me later dat je Mischien in Voorburg woont, en rijd in Bergschenhoek.?.

Ik kom snel een keer rijden!

@ bcs: Handig opbergsysteem voor Slashies. Ze zien er trouwens nog uit als nieuw,op de foto.;)

Grt Rinaldo

Laatst bewerkt:
Check! Ik woon inderdaad (nog) in Voorburg en rij in Bergschenhoek. Even voor de goede orde: ik heb ook geen Slash :-) Vind het wel een tof apparaat!

Gr,
Mike

slash met EZrun

Ik ben een newbie met BL en ben nu een ruime week in het trotse bezit v an een Slash. Ik heb al gekeken naar de Traxxas Vileneon, maar daar moet je in NL al € 170,- voor neerleggen. Geld is niet echtt een probleem, maar ik vind het evengoed wat veel. Nu is EZrun al een stuik betaalbaarder. Iemand ervaring met een EZrun in een Slash? En welke kit moet ik dan hebben?

Thanx!

Back