Traxxas SLASH topic

Als je met 8,4v gaat rijden, heb je de Velineon set nog niet nodig, toch?
Doet het met de stock regelaar prima! Meerwaarde van de Velineon set heb je pas echt met een fijn lipootje eraan.
Ik heb met een 7,2v 4500mAh Ansmann NiMH gereden op zowel een Rustler XL-5 asl Rustler VXL. Kan toch zeggen dat het veel wat uitmaakt (op een Rustler) :)

Laatst zag ik hier wat comments over dat de auto graag airborn ging op hogere snelheid. Moet je gewoon [URL="
[/URL] vleugeltje eropmaken, eventueel nog een op de achterkant. Of zou dat niet helpen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Mischien ter overvloede, maar kon het zo gauw niet vinden.

Wat zijn de verschillen nu tussen de Slash en de Rustler vxl ?
Dan met name qua handelbaarheid op on- en offroad, robuustheid, en bodemspeling ?

Ik wil best een slash, maar daar moet dan weer een BL setje in van 100 euro, en dan ben ik net zo duur uit als ik een rustler VXL koop..

De vxl lijkt me ook echt bruut, echt iets voor mij, een beetje met pit, en welke je moet leren om te gaan, de slash biedt deze uitdaging dan weer een stuk minder..
Ik hoop enkel dat zijn offroad beeld overeenkomt met die van de slash..
Iemand antwoord ?

Verschillen zijn :

De Slash tov van de rustler is een stuk groter (en beide 1:10)
Wielbasis breder en langer , komt te goede aan de wegligging.
Dat zijn de verschillen die ik je kan vertellen. ;)

Laatst zag ik hier wat comments over dat de auto graag airborn ging op hogere snelheid. Moet je gewoon [URL="
[/URL] vleugeltje eropmaken, eventueel nog een op de achterkant. Of zou dat niet helpen?

1 Ding blijkt wel uit het filmpje: Alu is ook niet alles, al rijden die gasten met set ups die niet van deze wereld zijn. Maar goed...Bedoelde meer een inwendig "spoilertje" aan de binnenkant van de kap. Deze zou de luchtwerveling onder de kap moeten sturen, en de auto neerwaarts moeten drukken. Dacht later dat de gestuurde lucht er dan ook uit moet. Dat zou betekenen dat er een deel van de kap weggenomen zou moeten worden.

In de reactie's op het impulsieve idee, werd oa. aangegeven dat de Slash zelf als een soort vliegtuigvleugel fungeerde. Zeker omdat de Slash een vlakke bodem heeft die ver van de grond staat.

Kort samengevat: Daar ging m'n plannetje;)al zou er theoretisch gezien best een optie in kunnen zitten.

Tja Nimh accu's op een brushles set. Ik heb zelf de ervaring dat het maximale rendement van de motor/regelaar niet benut wordt. Ik kon iets langer rijden, en ja...de auto gaat iets sneller in vergelijking tot de stock regelaar. (Heb een paar posten terug iets geschreven over de vergelijking lipo/Nimh. Hierin was lipo de winnaar) Vraag kan zijn of dat de aanschaf van 169?? euro rechtvaardigd? Kan ook een vastgeroeste gedachte van mij zijn hoor: Bij brushles hoort lipo, en andersom mag:confused:

Groeten,

Rinaldo

PS. Heb op RCJ niks gelezen over je VLX aanschaf..

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat zijn de verschillen nu tussen de Slash en de Rustler vxl ? Dan met name qua handelbaarheid op on- en offroad, robuustheid, en bodemspeling ?

Ik hoop enkel dat zijn offroad beeld overeenkomt met die van de slash..
Iemand antwoord ?

Tja...Appels met Peren vergelijken..Heb zelf geen ervaring met de Rustler, maar als ik filmpjes bekijk komt hij mij over als een "Staduim truckie" en zal dan ook zo rijden. Gok ik;)

Qua duurzaamheid kunnen de Slash en de Rustler wedijveren aan elkaar. het blijft een Traxxas, en veel onderdelen komen overeen. De Slash heeft echter een grote body die het geheel beschermt, even als de grote bumpers die Rustler moet missen. Tel daarbij op de groote (onbeschermde) draagarmen van de Rustler. Lijken me allemaal kwetsbare spulletjes.

De rijeigenschappen lijken me zowiezo totaal verschillend. Zoals gezegd: De Rustler komt op mij over als een Stadium Truck, en zal ook zo rijden.
Als ik dan kijk naar jouw affiniteit met je Tamiya Truck, gok ik dat met name het realistische rij karakter van de Slash je wel zal aanspreken!

Geen Slash rijders bij jou in de buurt, die je het rijden met de Slash kunnen laten zien/ervaren?

Groeten,

Rinaldo

PS. Wel de Tamiya ff afmaken he..Ben benieuwd;)

Laatst zag ik hier wat comments over dat de auto graag airborn ging op hogere snelheid

Waren reakties van mij, gebeurd nog steeds vrij vaak, wanneer ik boven de 75 km/u uitkom:p

Nou zie ik mijzelf niet zo snel rijden met zo'n gigantische lelijke vleugel voorop

Laatst bewerkt:
@ RCW, heb rijtijden enzo niet kunnen vergelijken omdat de XL-5 alweer vrij snel weg was. Snelheid ook niet heel veel kunnen testen omdat ik na 5 minuten mijn back shocktower al kapot had.

Mijn aanschaf heb je inderdaad niet op RC-J gelezen omdat ik een bepaald persoon niet kon uitstaan. Omdat ik geen zin in gezeur had heb ik besloten daar niet meer te posten. Ik zie dat iemand die reactie verwijderd heeft, maar dan weer je hoe het zit ;).

Kwa verschillen heeft RCW een heel eind gelijk. Vooral de kap van de Slash zou veel bescherming lezen (tenminste dat lees ik op diverse fora). Als je bij mij in de buurt woont mag je wel een keer met mijn Rustler VXL rijden.

EDIT: Ik zie dat de VXl wel iets breder is dan de slash; 311mm vs 296mm.

Laatst bewerkt:
Mijn aanschaf heb je inderdaad niet op RC-J gelezen omdat ik een bepaald persoon niet kon uitstaan.

Dacht al dat ik het was..;) Maarja, snap waar je het over hebt!
Jammer dat je, je hierdoor weg laat jagen. Op forums worden soms pittige discussie's gevoerd. Maar die moeten wel een bepaald respect met zich meedragen. Zelfs als iemand z'n ongelijk moet bekennen. Maar dat was kennelijk niet het probleem.

On topic: Jammer dat de rijtijden/snelheid niet vergeleken kunnen worden.
Iemand ervaringen??

Groeten,
Rinaldo

:mrgreen:joehoeee!!yeah!!:D:D
ik heb de slash besteld met stock motor maar met lipo snellader en 2 x 2s 5000Mah lipo accu's aangezien jullie me vertelden dat de velineon met 8,4V nimh niet zo een succes zou zijn.Die velineon komt er pas over een maandje op.
wel,alvast veel plezier met jullie slash en ik hoop dat we binnenkort een speciale slash race kunnen houden aagezien veel mensen een slash hebben.

@ rc-nooby,

Als ie binnen is pics plaatsen wij willen je kleurkeuze weten ...
Wij hier in het zuiden des lands hebben er 3 :mrgreen::mrgreen:

Nieuweafbeelding.jpg

Hey Gefeliciteerd!!:D

Goede keus...Hoop dat je Slash snel binnen is!
Verstandig eerst een maandje stock te gaan rijden;)

Groeten,

Rinaldo

@bcs: foto's maken zal ik zeker doen!ik heb geen kleur opgegeven dus dat zal een verrasing wezen:D maar jij hebt ook mooie slash's hoor,ik had er al eerder over gelezen in dit topic.

@RCW:dankje,ik ga eerst een maandje met de stock motor rijden omdat ik net wat geld te weinig had voor de velineon:(maar zo zal ie wel snel genoeg gaan aangezien ik nog steeds mn nikko wagentjes niet onder controle kan houden:rolleyes:

@ nard cox:ik ga inderdaad die lipo's gebruiken op de stock motor,ik vond het dan toch zonde om nimh's te kopen als ik achteraf een brushless erin zou zetten.

eerst even kijken ofdat die wagen wel Lennert-proof is aangezien ik m'n tamiya na 2 ritten al in de prak had:eek:

Tja...Appels met Peren vergelijken..Heb zelf geen ervaring met de Rustler, maar als ik filmpjes bekijk komt hij mij over als een "Staduim truckie" en zal dan ook zo rijden. Gok ik;)

Qua duurzaamheid kunnen de Slash en de Rustler wedijveren aan elkaar. het blijft een Traxxas, en veel onderdelen komen overeen. De Slash heeft echter een grote body die het geheel beschermt, even als de grote bumpers die Rustler moet missen. Tel daarbij op de groote (onbeschermde) draagarmen van de Rustler. Lijken me allemaal kwetsbare spulletjes.

De rijeigenschappen lijken me zowiezo totaal verschillend. Zoals gezegd: De Rustler komt op mij over als een Stadium Truck, en zal ook zo rijden.
Als ik dan kijk naar jouw affiniteit met je Tamiya Truck, gok ik dat met name het realistische rij karakter van de Slash je wel zal aanspreken!

Geen Slash rijders bij jou in de buurt, die je het rijden met de Slash kunnen laten zien/ervaren?

Groeten,

Rinaldo

PS. Wel de Tamiya ff afmaken he..Ben benieuwd;)

Kwa verschillen heeft RCW een heel eind gelijk. Vooral de kap van de Slash zou veel bescherming lezen (tenminste dat lees ik op diverse fora). Als je bij mij in de buurt woont mag je wel een keer met mijn Rustler VXL rijden.

EDIT: Ik zie dat de VXl wel iets breder is dan de slash; 311mm vs 296mm.

Ik heb al met de slash gereden, (die van de slash proppert))met een BL van 3200kv op 2s lipo. Erg leuk, maar ben bang dat ik daar snel op uitgekeken ben, zeker met mijn Xray ervaringen (jumps van 5,5 meter hoog en 12 meter ver) Daarnaast, moet er dus op de slash een BL, van ook weer 100 euro,want er moet persee een bl setje op! Deze 2 dingen doen me twijfelen, of ik met een rustler VXL niet beter af ben..

Wbt mijn highlift, das een patsbak, winterproject,en show wagen,en er word bijna niet mee gereden.... Dus ik geef weinig om natuurgetrouw gedrag.....

Heb een Xray als drifter, een ax10 als klimgeit, en mis dus een stukje snelheid, en uitdaging. Dit omdat de Xray buggy weg is, en ik toch wel "iets" mis in die trand....

@ Emiel.
Dan zou de Rustler toch ook snel gaan vervelen..lijkt me.
Ok..Gaat misschien sneller, maar grotere kans op schade;)

Edit: Snapte Slash propper ff niet.Zal Wiebe wel weer zijn;-)
Gedachten qua patsbak zijn duidelijk. Maar de Slash is toch de betere keus.(gnagna)

Laatst bewerkt:
Tijd dat ze met de Slash VXL komen dus!
Of er moet belang zijn bij een nieuwe ongebruikte motor regelaar set, zodat de aanschaf een beetje gunstiger uitvalt...

Heb al dat rtr spul namelijk helemaal niet nodig (zender + ontvanger+ regelaar + motor)
Das zo nadelig....
Laten ze met een kit komen, dus gewoon de slash + de vxl set,en verders niets....

Edit: ja, de proppert is Wiebe indeed!
Die heeft en slechte invloed op mij, met zijn axial, en nu de slash.. Ik moet gewoon zorgen dat hij hier de deur niet meer in komt!:hammer:

Laatst bewerkt:
Is bij de VLX niet anders. Met het verschil dat je dan alleen de zender/ontvanger overhoud.

Heb zelf altijd interrese in (goedkope) spare parts. Al is het maar voor de auto's van de kids;)

De slash met extra BL set is duurder dan een VXL rustler...
En dan zit er een "maar" EZrun BL setje in van Hobbywing/yeahracing, etc, etc, moet eerlijk toegeven dat ik eerder geneigd ben voor een deftige vxl set dan een ezrun setje. Dus dat heeft de Rustler dan weer als voordeel.

Maar een slash met een VXL setje is weer TE veel van het goed als we kijken naar de prijs...

Ik zou dat nemen wat je uiteindelijk wilt. Als jij liever een Slash VXL hebt dan een Rustler VXL dan zou ik nu voor de slash gaan en laterna (als je weer geld hebt, als dat het obstakel is) BL kopen. Als je liever de Rustler VXL hebt, tja dan ben je snel klaar :)

Agja, ik zeg dit nu wel leuk en aardig maar ik wou ook graag de ERBE, haha.

Back