Traxxas SLASH topic

Heb je een Rustler VXL gekocht en daar haal je de motor en ESC uit of hoe moet ik het lezen ??

Met de 'vloeibare' hoor je rare verhalen? Ik ken alleen maar de goede, maar niet echt na shopreviews gezocht.

Offtopic, maar weer even een [URL="
VXL filmpje[/URL] gemaakt, niets spectaculairs ofzo :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Over de 'vloeibare' volgens Joram had hij veel problemen met de levering... (staat in het begin van dit topic) en andere volgens mij ook. Ik weet niet hoe het nu is met zijn order. Misschien kan Joram hier wat meer over zeggen?

Ja klopt helemaal Nard Cox

Ik kwam hier op uit

£174.60 VXL (Out of Stock)
£239.00 Traxxas Rustler VXL RTR (In Stock)

Dan komt de Rustler op 70€. Hier kosten de Rustlers zonder VXL al snel over de 170€...

Maar jij denkt de VXL voor de nieuwprijs weer te kunnen verkopen dan?? Leuke theorie in ieder geval :)

De laatste keer dat ik Joram heb gesproken was hij van plan bij de 'vloeibare' te bestellen, dus neem aan dat die problemen inmiddels zijn opgelost.

En wat doe je met de Rustler? Mex? Op zich wel een slimme deal...

Ben zelf momenteel de Slash aan het klaarstomen voor m'n deelname aan de rallycup. Ben verleden week bij MVB wezen rijden, en kon goed zien waar de manco's zaten in de toenmalige afstelling. Hier over gesproken met de mannen aldaar. Prima tips gekregen;)

Problemen zaten met name in de schokbrekers (lees de olie veerverhouding) Opgelost door de stock achterschokbrekers aan de voorkant te plaatsen (blauwe dopje ertussenuit) en de maximale breedterichting te kiezen. Heb dit gedaan omdat de veerwegen van de achterschokbrekers langer zijn. de voorkant wordt afgeveerd door 40 Wt olie en de originele achterveren.

De achterkant zijn nog steeds voorzien van de alu Big Bore schokbrekers. Ditmaal gevuld met 55Wt olie. Ook hier de originele veren, met een spacertje. Resultaat....superwegligging. Al komt dit ook door de buggy banden die het in bagger erg goed doen!

Verder de Spektrum zender/ontvanger een herinstallatie gegunt. Had wat problemen met het bereiken van de maximale servo uitslag. Zat hem deels in het programeren van de zender. Het andere deel zat in het herprogrameren van de regelaar. Probleem is nog steeds de originele Traxxas servo voor het sturen. Met de zender neutraal, stuurd hij links maximaal. Rechts doet hij amper iets. Zender staat voor de rest goed. Straks maar eens een spektrum servo plaatsen...kijken op het dan is opgelost.

Ok..lang verhaal! iemand nog verdere tips?

Groeten,

Rinaldo

Voor het afstellen van de servo:

1) Zender aanzetten en stuurtrims in neutraal (subtrim, endpoint adjustment, exponentieel ed)
2) auto aanzetten
3) servo hoorn eraf
4) servo hoorn zo precies als mogelijk 90 graden op de servo zetten
5) subtrimmen tot de servo hoorn 90 graden op de servo staat
6) lengte van het stuurarmpje verlengen/ verkorten totdat de wielen recht staan
7) rechtdoor rijden en de normale stuurtrim gebruiken om het laatste kleine beetje eruit te halen

Als dit goed gedaan wordt is de servo goed ingesteld en zou deze naar beide kanten voldoende uitslag moeten hebben.

Als de auto dan nog steeds beter de ene kant op stuurt dan de andere kant is er waarschijnlijk een mechanisch probleem. Iets wat aanloopt, diff niet soepel, banden die aanlopen, dat soort dingen.

De Traxxas servo is eigenlijk niet snel en krachtig genoeg voor de Slash maar je moet er in ieder geval rechtdoor mee kunnen rijden en gelijke stuuruitslag kunnen halen.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Michael

@Somerwill: Dank je voor de tips. Had deze stappen echter al gedaan om het e.a uit te sluiten. Zo nieuw ben ik ook weer niet in de rc;)

Ben in ieder geval nog een beetje aan het puzzelen. (servo bibbert een beetje)Komt helemaal goed!

Laatst bewerkt:
Ik ga helemaal niks verkopen Nard Cox. De VXL gebruik ik voor de slash en de rustler... De brushless losi die ik had heb ik weggegooid (dat was echt rommel) was toch van plan een vxl te halen en heb er nu een rustler bij.

zit ff te twijfelen.
ik ga morgen naar pk.
zal ik de ez-run halen of zal ik de lrp 13,5 turns nemen??
voordeel van de ez-run is de programeerbaarheid.
voordeel van de lrp is waterproof.
of zal ik toch de flux halen van cstle creations ?
hmmm.

weet het nog niet

@ westcoast, het ander is mijn eigen topic. Bovendien was iemand hier een het twijfelen tussen de Slash en de Rustler VXL. Ik had gezegd hem wat filmpjes te geven. Aangezien hij mijn topic wellicht niet leest post ik het hier maar even. Maar mijn welgemeende excuus bij deze, zal niet weer gebeuren.

@ MeX, ahh zo grootste plannen :)

@ nard Ze zijn nagenoeg gelijk , en je mag gerust hier een moevietje posten,
als je iets doet wat niet goed is wordt je wel door een mod op je vingers getikt.

Haha die filmpjes zijn echt cool. Vooral die E-Revo is echt top. Bovendien voor $300 een brushless met lader en accu ... Leuk voor inhouse.

pfffffffff, eindelijk de slash besteld vandaag..
een rood/witte
de winkel heeft en woensdag binnen, dus eind volgende week bij mij hoop ik.
nu nog de lipo's en de balancer kopen en mijn helicopter verkopen

Houd ook meteen rekening met eventuele balancer kabels die je nog moet kopen en stekker converters of nieuwe plugs. Er zijn standaard niet heel veel LiPo's met een Traxxas stekker dus die moet je of vervangen of een convert stukje kopen.

ik wil alles omzetten naar dean..
ik heb al dean stekkers aan mijn ultramat 15 en aan mijn andere auto zitten.
ik zal dus een aantal mannetjes en vrouwtjes mee bestellen bij de lipo's

Back