Traxxas SLASH topic

Ach..had ik ook, tot voor kort. Razend enthousiast knallen! leer nu pas beheerst te rijden, en het "razendsnelle gasvingertje" te bezweren.

Lol staat voorop..en dat is dan weer wel duidelijk!

lol ? dat zonder meer......ook weer een kans om te laten zien wat de slash allemaal kan hebben....:mrgreen:(wilde gewoon de 1000ste post zijn in dit draadje :mrgreen:)

jup,zolang je maar plezier hebt :mrgreen:
Mijn moeder was ervan overtuigd dat ik wild reed,ik dacht dat iedereen zo 'vliegt'.
Misschien is het dan toch tijd om m'n rijstijl aan te passen:rolleyes:
(de crashes zijn van mijn neef,grotendeels dan toch:))
dit weekend kan het zijn dat we het groters zien,het skatepark was mijn idee,of is dat nu net het domste idee dat je maar kan hebben?

@ Nard: Heeft Pk deze dingen niet op voorraad? Zou je ze voor het weekend binnen moeten hebben..

@ RC-nooby: Het ziet er allemaal wel gaaf uit..zo'n skatebaantje. Denk echter dat je beter naar een off road baan kunt gaan. Op een echte baan kun je allereerst werken aan je skills..Rijd je minder (geen) schade..en krijg je waarschijnlijk veel tips m.b.t. het rijden en de afstelling van je auto.

Een skatebaan..tja, beton..metaal..harde klappen..moet je wel wat skills in huis hebben. Ik ben in ieder geval nog niet zover...

Q Racing: gefeliciteerd met de 1000ste post in de Traxxas Slash topic...Hoop op RC-J dit getal ook te bereiken..(zal wel niet;-))

Laatst bewerkt:
zag vandeweek op het usa forum dat jcconcepts nieuwe bandjes heeft
ontwikkeld voor de slash.
het zijn pin bandjes.

ziet er mooi uit.
misschien beter voor op de club.

gr. marc

net weer wat upgrade's besteld voor de Slash van Integy:cool:nu nog even op zoek naar geschikte schokbrekers............;)
straks nog even de lipo saver monteren

Maar dan deze vraag :) ik heb hier 3 nimh accus liggen, nimh, 3600 en 4000 mah.
Met tamiya stekkers ivm 2 andere wagentjes.
Is de NL versie van de slash hierop voorberied? verloopstekker oid?
Of moet je je tamiya stekker accus van andere plug voorzien?
Kan van een ouwe esc de tamiya o pde traxxas slah esc? of is het dan built in smoke-screen na een paar minuten of zo?

Ik zou op de accu's en op die andere auto van je traxxas connectoren zetten. kunnen veel grotere stromen aan. die Tamiya stekkers worden al warm bij 40A. weet zo niet bij hoeveel ampere ze smelten, maar dat is ook niet echt hoog. voor standaard motoren is het genoeg, maar als je eens krachtigere motoren wilt gaan gebruiken, zou ik de stekkers aanpassen. :)

Maar dan deze vraag :) ik heb hier 3 nimh accus liggen, nimh, 3600 en 4000 mah.
Met tamiya stekkers ivm 2 andere wagentjes.
Is de NL versie van de slash hierop voorberied? verloopstekker oid?
Of moet je je tamiya stekker accus van andere plug voorzien?
Kan van een ouwe esc de tamiya o pde traxxas slah esc? of is het dan built in smoke-screen na een paar minuten of zo?

Ik moet hier even op reageren...
Zelf heb ik jaren met veel plezier met stock Tamiya wagentjes gereden, buggy's, F1, Touring... altijd, vroeg of laat, gedoe met die vervelende stekkertjes. De connectors gaan scheef, naar achteren, worden te hol, en ze worden inderdaad warm en smelten gewoon!
Op een gegeven moment ben ik overgegaan op goudstekkertjes (hoe het type precies heet weet ik niet), al mijn accu's hebben het, dus mijn Slash nu ook.
Tamiya is een prachtmerk, super mooie details en gebruikersvriendelijk, maar dat ze niet van die stekkertje afstappen snap ik niet.
Ik raad je ook af met verloopstekkertjes te gaan werken! Dan zit er dus nog ergens in de schakeling een Tamiya stekker, wat dus stroomverlies oplevert!

Wij gebruiken met een paar rijders de stekkers van Multiplex, iets moeilijker te solderen dan de Deans , maar ze gaan wel makkelijker uit elkaar :D

Ik gebruik sinds kort G4 goudstekkers. Werken zeer goed.

Een foto van mijn kappen voor mijn Slash

full

Niet slecht voor een eerste keer, toch

Laatst bewerkt door een moderator:
Zonet mijn tuningsdelen aangekregen,verdere foto's heb ik niet gemaakt.
Ook wou ik da ophanging wat hoger zetten,dat is nu dus zeker en vast gebeurd:D
hier een foto:
traxxasslash.jpg

Gaaf, ik vind horizontaal recht of achter wat hoger wel mooier dan zoals vaak bij buggys dat 'naar achter doorgezakt hangen'.

stekkers zou gewoon meteen overstappen op DEANS stekkers
al jaren de beste ;)

Oh vast wel, alleen ik soldeerde nooit en zie mezelf al bij de 2e draad de eerst gesoldeerde pin raken en dan de accu kortsluiten..

Ook de nimh 2A lader moet er dan kwa plug aan geloven en bij nader inzien, ik heb ook nog een speedboot met tamiyastekker op de esc, die heel moeilijk is te bereiken, aan- en afkoppelen = bijna altijd afdrukken en krassen op je hand
De boot is el cheapo maar rete gaaf kwa geluid en ook best snel, 2 x 380 motoren met '4 gas standen' en vector sturing. Maar dusdanig gemaakt dat de 2 helften aan elkaar zitten versmolten en de stekker daarin vervangen dus monnikkenwerk zou zijn, en die monnik moet dan tevens heel wat soldeer ervaring hebben :-)

Toch heb ik een setje male/female + krimpkous type 'dean' besteld, dan kan ik 1 accu er van proberen te voorzien, en een oude stekker lader.

Back