Traxxas SLASH topic

Ik ben redelijk nieuw met de Slash. Ik heb er een aantal keren mee gereden (off road en on road), met veel plezier.
Nu zit ik met een vraag. De achterkant van de slash zit erg laag bij de grond, terwijl ik er brede opvullers aan de bovenkant van de schokbrekers zit en er weinig gewicht in zit (even zonder accus etc.)
Ik heb een youtube filmpje geladen om een beeld te geven. (zie [URL="
- Slash vering achter.avi[/URL]).
Heb ik sterkere veren nodig, en als dat zo is, welke? Of moet ik de schokbrekers uit elkaar halen om nieuwe olie er in te stoppen? In andere woorden, hoe krijg ik de achterkant weer een beetje omhoog.
Want als ik snel wegrij, komt de achterkant op de grond (zie wheelies [URL="
- Slash Wheelies02[/URL]). Ik weet dat dat waarschijnlijk altijd zal gebeuren, maar ik heb wel ERG veel beschadiging daar (zelfs met hulp van een eigen gemaakte wheeliebar).
Ik ben dankbaar voor alle hulp.

ziet er goed uit.
niks mis mee. probeer eens dikkere olie in je dempers en iets stuggere veren. 50wt olie ofzo..
ikzelf heb nog stukjes brandstofslang over mijn zuigerstangetjes geschoven onderop. een stukje van 1 cm. is voldoende
dan slaat ie ook niet meer met de bodem op de grond

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt bricks voor je antwoorden.

@DJLeonardo, geloof me ik heb een eind terug zitten lezen maar er worden termen gegooid waar je als newbie niet wijs van wordt.

Misschien handig als er een sticky met dit soort dingen komt.

Laatst bewerkt:
Toen ik hier nog niet zolang geleden kwam heb ik netjes alle 100 pagina's doorgelezen. Ik zie nu vaak vragen terugkomen die net 2 pagina's geleden aan bod zijn geweest. Ik geloof ook dat ik alles wat ik destijds niet heb kunnen vinden en dus zelf heb ontdekt inmiddels ook wel gepost heb dus...
Kom mensen, beetje moeite doen...
Want zo wordt het een beetje een herhaling van wat geweest is..
Voor een deel heb je gelijk, en wordt er veel herhaald, maar ja, waar moeten we het anders over hebben?

Bedankt allemaal die me tot nu toe hebben geholpen.
ziet er goed uit.
niks mis mee. probeer eens dikkere olie in je dempers en iets stuggere veren.
Dat was dus een van de vragen; stuggere veren. Welke?

Misschien is het een idee als de newbies even een pagina of 20-30 teruglezen. Meestal zijn de bekende vragen al beantwoordt:
Goed idee, DJLeonardo. Ook ik heb alle pagina's al door gelezen. Mijn probleem is dat mijn geheugen niet toelaat om alle 181 pagina's in mijn hoofd te archiveren. Ik heb wel specifiek gezocht naar een oplossing voor mijn "probleem", maar kon niet dat vinden wat ik zocht.
Nevertheless, ik denk dat er misschien wel leden zijn die het niet erg vinden.

ik zou het gewoon zo laten om eerlijk te zijn (allen die clips er tussen doen)
De skidplate is gemaakt om de gront te raken, als je doorslaat op de vering, of er een steen onder komt of iets dergelijks.
Ik zou me niet druk gaan maken om krassen op de skidplate in ieder geval. :) (anders had je beter een straatauto kunnen nemen. :D )

van de andere kant, een beetje rond experimenteren is altijd leuk. dus als je iets maakt, laat het zien op het forum. (goede ideeen zijn altijd welkom! )
Ik heb plenty ideeën. Zo heb ik verlichting aangebracht (4 voor en 2 achterlichten), een werkbankje gemaakt en een "wheeliebar" of zo iets, waar ik mijn achterbumper niet hoef weg te laten.
Voor mijn lichten, hier zie je ze goed. [URL="
- Slash bladeren01[/URL]

Gr. Probie

de shocks kan je losmaken van je draagarmen en dan meer naar binnen zetten en dan is je slash hoger:p

je kan ook de bodyposts een gaatje hoger schroeven maar dan heb je alleen een hogere body:rolleyes:

Nu zit ik met een vraag. De achterkant van de slash zit erg laag bij de grond......
Jouw achterkant veert niet goed terug. Misschien zijn je schokbrekerstangetjes krom of lopen je veren aan... geen idee. Maar het ziet er niet zo soepel uit. De mijne had dat niet toen ie nieuw was. Later wel. Als spacers niet meer helpen dan zou ik even 30 dollar uitgeven voor een setje alu schokbrekers van Yeah racing. Heb ik er nu op zitten (de kortere versies welliswaar maar je aan ook de orignele lengte nemen natuurlijk)
Iets dikkere olie erin zoals al gezegd (50WT ongeveer) De blauwe veren zijn het stugst (nog niet eens heel erg)
achter:
Yeah Racing (#DP-0007SV) Alloy 100mm Damper Set Buggy - eBay, Cars, Radio Control Parts Access., Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 28-nov-09 05:50:20 CET)
voor:
Yeah Racing (#DP-0006SV) Alloy 90mm Damper Set Buggy - eBay, Cars, Radio Control Parts Access., Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 21-dec-09 07:31:04 CET)

fotootjes van het resultaat staan een paar pagina's terug. Zijn alleen wel 80 en 90 mm.

Bij Liquid RC heb ik 2 maanden geleden wat besteld, en nog niets ontvangen van hun, ondanks 6 emails. Het bedrag is allang van mijn rekening afgehaald. Ook op de emails géén antwoord!!!
Ik durf dus niets meer daar te bestellen.

de shocks kan je losmaken van je draagarmen en dan meer naar binnen zetten en dan is je slash hoger:p

je kan ook de bodyposts een gaatje hoger schroeven maar dan heb je alleen een hogere body:rolleyes:
De draagarmen heb ik al de hoogste stand staan.

Heb er een 4mm clips tussen gezet. Ziet er al wat hoger uit.
Ik wil gewoon dat ik, als ik offroad ga, niet te veel de onderkant raak, het maakt de slash gewoon wat langzamer.

Bij Liquid RC heb ik 2 maanden geleden wat besteld, en nog niets ontvangen van hun, ondanks 6 emails. Het bedrag is allang van mijn rekening afgehaald. Ook op de emails géén antwoord!!!
Ik durf dus niets meer daar te bestellen.

De draagarmen heb ik al de hoogste stand staan.

Heb er een 4mm clips tussen gezet. Ziet er al wat hoger uit.
Ik wil gewoon dat ik, als ik offroad ga, niet te veel de onderkant raak, het maakt de slash gewoon wat langzamer.

doe er anders 1/10 monstertruck banden+velgen onder:confused:

Jouw achterkant veert niet goed terug. Misschien zijn je schokbrekerstangetjes krom of lopen je veren aan... geen idee. Maar het ziet er niet zo soepel uit. De mijne had dat niet toen ie nieuw was. Later wel. Als spacers niet meer helpen dan zou ik even 30 dollar uitgeven voor een setje alu schokbrekers van Yeah racing. Heb ik er nu op zitten (de kortere versies welliswaar maar je aan ook de orignele lengte nemen natuurlijk)
Iets dikkere olie erin zoals al gezegd (50WT ongeveer) De blauwe veren zijn het stugst (nog niet eens heel erg)
achter:
Yeah Racing (#DP-0007SV) Alloy 100mm Damper Set Buggy - eBay, Cars, Radio Control Parts Access., Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 28-nov-09 05:50:20 CET)
voor:
Yeah Racing (#DP-0006SV) Alloy 90mm Damper Set Buggy - eBay, Cars, Radio Control Parts Access., Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 21-dec-09 07:31:04 CET)

fotootjes van het resultaat staan een paar pagina's terug. Zijn alleen wel 80 en 90 mm.
Schokbrekerstangetjes in goede staat. Veren lopen niet aan. Toen ie nieuw was, had ik dat probleem ook niet, stond ie goed omhoog.
Alu schokbrekers is een goed idee. Welke maat raad je me aan?
Hoe lang is de levertijd bij die jongens?
Ik wil ook wel dat ie beter functioneerd in offroad dan in deze clip. Tk96uSHLi7I[/media] - Slash driving 2
Misschien zandhapperbanden???

Ik had ze binnen 2 weken binnen. De linkjes die ik je geef zijn de standaard maten. Voor offroad raad ik je die aan. Het terrein van het filmpje is ook wel erg lastig hoor. Ik zou eens kijken naar HPI geolander banden op 2.2 Stampede achterwielen (rondom) dat past perfect. Wil je wat meer in los zand kan je de Proline Dirt Paw proberen voor achter. Op eniszins hard offroad kan je kijken naar Proline Gladiator of Dirt works.
succes

@Probie,

Vergeet niet dat het arbeid kost voor de achterbrug om op te veren, je hoort de wielen vegen als je auto omhoog tilt of indrukt. In de richting haaks op de rijrichting wordt dus arbeid verricht.

Als je de veren indrukt of uitrekt zal de auto dus niet op zijn rijhoogte komen. Hiervoor moet je auto enige malen heen en weer rijden. De "rijhoogte" in het filmpje na indrukken is dus niet helemaal de werkelijke rijhoogte in de praktijk omdat de wrijving de beweging tegengaat.
Had ik dus ook ontdekt. Ben met dat verder gegaan. Het staat al wat beter.
Heb je misschien wat close ups van de montage van de ledjes, graag ook aan de voorzijde?
Heb je wat aan de volgende link van het maken van en de montage van de lichten? Zo niet, laat me even weten, maak ik nieuwe foto's.
http://home.kpn.nl/laure011/wat_led_je.htm

Voor het beter functioneren op die ondergrond, het diff is erg los. Ik heb eind vorige week een lock diff besteld om eens te kijken of ik op zand dan wat beter de kont kan omgooien. Ik denk dat zoiets ook een verbetering moet geven voor het rijden op de ondergrond uit het filmpje.
Wat kost een locked diff???

Ik had ze binnen 2 weken binnen. De linkjes die ik je geef zijn de standaard maten. Voor offroad raad ik je die aan. Het terrein van het filmpje is ook wel erg lastig hoor. Ik zou eens kijken naar HPI geolander banden op 2.2 Stampede achterwielen (rondom) dat past perfect. Wil je wat meer in los zand kan je de Proline Dirt Paw proberen voor achter. Op eniszins hard offroad kan je kijken naar Proline Gladiator of Dirt works.
succes
Zit ook aan deze banden of vergelijkbare type te denken. HPI Sand Buster Paddle Tire M Compound 170x80mm (2) 4846 Radio Controlled Cars & Trucks

We weten inmiddels dat een te lost diff niet zo gunstig is. Te vast is ook niet handig. Het diff is er juist om het verschil in snelheid van het wiel aan de binnenkant op te vangen met dat van de buitenkant. Als je het diff vastzet dan zal bij een bocht 1 van beide wielen slippen. Slippende achterwielen betekent minder grip en vergroot de kans op uitbreken van de achterkant.
Je kan dus beter je diff vertragen.
Dit doet men door erg dikke olie in het diff te gooien (is ook al een paar keer aan bod gekomen)
Gebruik de zoekfunctie op dit forum of andere fora maar eens. Ik heb er zelf 300.000 WT (dik als stroop) inzitten en dat werkt behoorlijk goed. Er zijn ook trucen om het niet gesealde diff van de Slash wat dichter te maken. Ban daar zelf nog niet aan toe gekomen...

Back