Traxxas SLASH topic

zo eventjes wat foto's van de baan en vandaag was erg gezellig en enorm goed grip

Laatst bewerkt door een moderator:
van het weekend even met de slash naar zee geweest.
even lekker over het strand gereden daarna nog over de parkeerplaats heen.
heb maar 1 accu leeggereden omdat het begon te regenen.

maar wel weer gepresteerd om me slash in 2en te rijden.
hij is achter afgebroken 4 plekken en zit achter nog maar aan 1 kant vast met zijn skidplate.

waarschijnlijk is die afgebroken om dat die aan de achterkant wat zwaarder is geworden en uiteindelijk met de overgang van het fietspad en het zand de weg heb geraakt waardoor die ergens achter is blijven hangen.

maar als ik zie hoe die vastzat nu met allu tranny dan had ik dat eigenlijk ook wel kunnen weten dat hij daar als eerst zou afbreken.
mischien toch maar weer me orginele plastic tranny gebruiken als ik een nieuw chassis ga halen.
of mischien iemand anders andere ideeen voor het chassis?

maar voorlopig ben ik even uitgereden met de slash 4x2.

Zozo RRobert zo te zien heb je genoeg vies gereden :P Wel jammer dat het enkel foto's zijn in het filmpje, ik heb namelijk nooit zo'n zin om 10 minuten aan foto's te bekijken in een filmpje :(

full
full
full
full
full
hier de schade.

full

hij brak uiteindelijk door de midden toen ik een foto aan het maken was.

Ach, die rear skid-plate kost 5 euro ofzo ;) Trouwens, haal na het rijden eens een compressortje over je auto heen om al het water weg te spuiten :o Bij bijna elk schroefje zit roest :p

Zozo RRobert zo te zien heb je genoeg vies gereden

Zeg dat wel...:p Gisteren met Robert en Koenie gereden op hun circuit...Leuke baan, maar je auto wordt er best smerig van:cool:

full

Slashbasher: Ik denk dat niet zozeer de tranny de boosdoener is, maar meer de shocktower. Had je in deze setup al een een "klapper" gemaakt waarbij je over de kop ging enzo?? Toch knap..Een Slash in 2en rijden;):p

Edit: Bij onderhoud de schoefjes een uurtjes laten weken in WD40. Blijft geen roest meer achter..

dit is echt me ragbak en ben ik zeker niet zuinig mee omgegaan.

dus dat dit me eigen schuld is weet ik ook wel.
en die roest zit erop omdat ik de auto nadat ik me lipo los heb gemaakt meteen in de tas heb gedaan omdat het echt hard begon te regenen.
en uiteindelijk de volgende dag pas achter de schade kwam toen ik al het zand en schelpen eraf spoot met me tuinslang.
en daarna met compressor droog blaasde.

ohja en had me auto even laten besturen door me kennis zijn vriendin.
en toen ik zei van maak niet uit hoe lomp je ermee omgaat want hier kan die niet kapot:cool:
nou dat had ik beter niet kunnen zeggen want meteen ging ze kijken of die ook kon zwemmen dus reed ze er zo mee de zee in :rolleyes:

dus wist toch al dat ik heel de auto uit elkaar mag halen want zoutwater en lagers en schroefjes dat is geen goede mix.

@ rcw als ik alle klappen en koprols een film van kon maken was die toch wel een dik een uur lang.
dus ja deze bak heeft aardig wat klappen en vlieg meters meegemaakt.
en dan mag het wel een keer het begeven geen probleem.

@Slashbasher, Kijk eens naar de Pro-line achter skidplate voor de Slash. :) die is een stuk dichter aan de voorkant, en blijft niet zo snel ergens achter hangen.

@ rcw als ik alle klappen en koprols een film van kon maken was die toch wel een dik een uur lang.
dus ja deze bak heeft aardig wat klappen en vlieg meters meegemaakt.
en dan mag het wel een keer het begeven geen probleem.

Wat ik bedoel te zeggen is dat een alu shocktower niet bepaald meeveert...Deze kan (tijdens een koprol) krachten hebben uitgeoefend op de verbinding tussen je back-end en het chassis.

Het gewicht van de tranny doet er derhalve niet toe...Probeer eens met je originele shocktower...

En die film mag je best maken....Uiterst vermakelijk! Maar ook herkenbaar:cool:

Laatst bewerkt:
ja ik snap wat je bedoelt maar had de alu schocktower erook al een half jaar erop zitten.
want die plastic schocktower was al gegaan op de motorcrossbaan met een jump van ongeveer 15 meter ver en 8 meter hoog:cool:en als die dan op zijn dak komt dan breekt die af.

maar je hebt wel een punt dat dat de boosdoener is,maar had pasgeleden de alu tranny erook op gezet en daardoor is het allemaal wel wat zwaarder geworden en wat gaan hangen.
dus had ik de slash wat verhoogd was het probleem ook al opgelost.
Wat ik bedoel te zeggen is dat een alu shocktower niet bepaald meeveert...Deze kan (tijdens een koprol) krachten hebben uitgeoefend op de verbinding tussen je back-end en het chassis.

Het gewicht van de tranny doet er derhalve niet toe...Probeer eens met je originele shocktower...

En die film mag je best maken....Uiterst vermakelijk! Maar ook herkenbaar:cool:

Hmmm waar zou dit gebeuren? Ik zou ook wel langs kunnen komen:P kan ik meteen die body ff hand afleveren...

Ik studeer op de VU dus leiden is maar 2 haltes met de sneltrein iig als het beetje bereikbaar is vanaf centraal of met het ov...

Back