Traxxas SLASH topic

nouja misschien tijd dat je paps een ezrun esc of een mamba/sidewinder scoord om de vxl te vervangen... Daar is het bekend van dat de ESC nogal but is...

Ooh sorry voor de double post maar even een update over mijn gebroken Xtreme RC chassis...

Ik heb de "version two" waar in ze hoopte het probleem te hebben op gelost, krijg dus niet gratis een nieuwe top plate maar zou voor de helft van de prijs een nieuwe moeten kopen... Zit er aan te denken om gewoon de plaat te copieren uit alu (6061 t6 zou het moeten doen) om gewoon van het gezijk af te zijn... Iemand nog tops over hoe ik dat spul het best kan vorm geven?

heey,

ik heb vandaag net mijn slash binnen gekregen, alleen dacht ik, RTR, ready to run?? dan moet er toch een accu en oplader bij zitten?? CHECK HIER MAAR: TRAXXAS Slash (#5803) - Overview.

daar staat dat je er een accu bij krijgt, maar goed die heb ik er niet bijgekregen.
nou weet ik alleen niet goed wat voor accu en lader ik erbij moet hebben.

kan iemand mij daarmee helpen??

Hier mijn recentelijke (nieuwe) aanwinst.
idd incl. lader (erg traag) en accupack 3000 MAh dus compleet RTR
Big scale is leuk, maar deze Slash maakt 1:10 wel erg aantrekkelijk.
Lekker licht, lekker snel, eenvoudig en goedkoop.
Vervang de vitale delen door RPM parts en het ding wordt onverwoestbaar.
Veel RC voor heel weinig :cool:

IMG_6303.jpg

IMG_6304.jpg

IMG_6306.jpg

IMG_6307.jpg

Laatst bewerkt:
wel een swankie body... Ik zit er half aan te denken om een slash/6 te gaan bouwen als de backslash af is...

En ik een beetje een cheapo slash met vxl motor kan vinden, weet niet of de ezruns het zo tof gaan vinden om zo'n idioot grote back te duwen... Dan hebben we weer een leuk projectje:)

Vraagje: zojuist m'n spur kaalgevreten omdat ik er grote truggy banden op de slash had gezet.
Wat is het beste qua vervanginsspur? (staal? bestaat dat en komt er dan niet teveel kracht te staan op
andere delen?). Of RPM? of std spur en beter op de speling letten?

de stock spur is met goede slipper instellingen bijna onverwoestbaar...

Ik ram 6000kv op 2s door mijn spur heen en stripte er vroeger echt een emmer (heb er ooit zelfs een gesmolten:P) maar als je ze goed insteld gaan ze bijna voor eeuwig mee, de mijne zien er nog uit als nieuw na uren en uren... (denk toch zeker zo'n 25-30 5Ah packs nou al)

EDIT: dit is stock 87t spur, stalen RRP 15t pinion, allemaal in 48p

Even een vraagje dat in dit topic thuishoort.
Hoeveel scheelt de offset tussen de voor en achterwielen van de slash 2wd, in millimeter?
Oftewel als ik de slash 2wd voorwielen achter zou steken, hoeveel breder zou ie dan worden?
Dit i.v.m. mn nieuwe project, wat trouwens geen traxxas wordt maar wel met 12mm hexx werkt.

Het scheelt vrij weinig iig. Je kan overigens ook de meenemers omwisselen. De voorste steken n.l. verder naar buiten. Beter nog neem je een aantaal voor-meenemers extra die je achterop steekt.

Ik wil het weten i.v.m. een Asso SC10.
Ik ga hier een coversion setje opzetten zodat ie 12 mm hexxen krijgt en ik dus slash wielen kan gebruiken.
Alleen werkt het voor dus alleen met slash voorwielen, en ik heb dus alleen slash achterwielen, dat zou dus gaan aanlopen met het sturen.
Maar ik kan het volgens mij wel oplossen met wat revetten (shims).
Dan moet ik dus per kant +/- 2.5mm shimmen volgens jullie.
Is zeker te doen.

Bedankt voor de antwoorden over spur mannen, maar ik heb met mijn ogen dicht zitten kijken (ik heb de 4x4)...even een ander topic opzoeken dus :)

Ik begrijp wel dat met een betere slipper afstelling het goed moet komen. :)

Als je een slipper gebruikt.. kun je ook Nitro Revo spur en pinion pakken. (heb ik nu ook)
Veel minder last van steentjes die er tussen vast gaan zitten. (daar werd ik iig helemaal gek van.)

Back