Traxxas SLASH topic

welke lagers gebruiken jullie dan? Ik heb bij beide gearboxes speling op de tandwielen. Bij 1 heb ik metal sealed bearings gemonteerd en dat maakt niets uit. Heb bij montage gekeken en de speling komt uit de lagers, niet uit de ruimte tussen lager en gear box of de ruimte tussen as en lager.

1 gear box is nieuw, de andere een accu of 20 mee gereden.

Dat is dan duidelijk.
Heb vast nog wel ergens wat lagers liggen dus even zoeken.
Hartelijk dank voor de reacties.
Gr,
Remco

de traxxas voertuigen (iig de 2wd generatie) gebruikt 5x10x4 lagers, als ik in de markt zou zijn voor nieuwe zou ik een setje stainless van RCscrews kopen...

Bedankt voor de link.

Als ik me goed herinner zijn het idd 11x5x4 lagers. (volgens mijn nieuwe Aldi schuifmaat is het idd 11)

sweet, net een set losi 8ight 2.0 buggy front shocks gewonnen:P totale overkill shock set up, COMPLEET... nu alleen de bellcrank, tranny, lagers, en misschien de driveshafts (doen het prima en ik zie geen reden om ze te upgraden eigenlijk:S) en dan heb ik 100% non stock parts;)

Dit topic is erg groot om helemaal door te lezen...heb veel zaken wel gelezen maar 250+ pagina;'s wordt een beetje gortig..

Daarom een aantal (beginners)vragen.
Ben momenteel aan het rijden met wat oude tamiya buggy's maar wil graag een stevige auto waarmee ik zowel off-road als on-road goed uit de voeten kan en die op termijn up te graden is. Hier in de buurt is een fietscrossbaan met wat bulten zou daar graag wat springen en dat gaat niet echt erg goed met mn huidige buggy's.

Is een Slash 2wd dan een goede keuze? Als ik zie dat een standaard brushed slash al 55 km/u haalt dan denk ik dat een brushed versie voor mij voorlopig snel genoeg is.... Is later makkelijk om te zetten toch?
Waar is de slash het beste te bestellen? Naar wat gezocht te hebben kom ik zelf het goedkoopst bij Toemen uit...Maar wellicht heb ik wat winkels/shops gemist??

Of zijn er andere traxxas modellen beter geschikt??

Dit topic is erg groot om helemaal door te lezen...heb veel zaken wel gelezen maar 250+ pagina;'s wordt een beetje gortig..

Daarom een aantal (beginners)vragen.
Ben momenteel aan het rijden met wat oude tamiya buggy's maar wil graag een stevige auto waarmee ik zowel off-road als on-road goed uit de voeten kan en die op termijn up te graden is. Hier in de buurt is een fietscrossbaan met wat bulten zou daar graag wat springen en dat gaat niet echt erg goed met mn huidige buggy's.

Is een Slash 2wd dan een goede keuze? Als ik zie dat een standaard brushed slash al 55 km/u haalt dan denk ik dat een brushed versie voor mij voorlopig snel genoeg is.... Is later makkelijk om te zetten toch?
Waar is de slash het beste te bestellen? Naar wat gezocht te hebben kom ik zelf het goedkoopst bij Toemen uit...Maar wellicht heb ik wat winkels/shops gemist??

Of zijn er andere traxxas modellen beter geschikt??

Een brushed kopen ga je spijt van krijgen .
Je kan het beste een vxl kopen en hem dan op 50 % zetten trainings mode.
Dan kan je altijd nog sneller gaan als je wilt door hem op normaal te zetten of er lipos in te proppen.

Laatst bewerkt:
je kan hem vaak ook gewoon 2e hands scoren, er kan toch niet echt iets aan kapot dus dan zit je prima...

Als je echt gaat springen zou ik wel de alu shock caps aan raden, die willen nog wel eens los komen van de plastic shocks...
Voor de rest moet alles wel goed gaan, gewoon als je iets breekt vervangen voor RPM, ik zou allen als je ze molt wel de castor blocks en axle carriers van alu nemen. Dit omdat de castor blocks nog wel eens willen verbuigen in plastic en dan de pin waaraan de axle carrier zit krom trekken alu is hier een eind stabieler...

Bedankt voor de tips!
dat springen is toch echt wel de bedoeling, zal er meteen de nodige reserveonderdelen bij bestellen.

De slechte service van toemen daar heb ik inderdaad ervaring mee maar de prijs is goed en er zit zelfs een 2e accu bij zag ik.....

Blijft lastig...brushed of brushless.......vind het prijsverschil erg groot...

kan ik dan gewoon op 3s lipo rijden? En kunnen dat dan dezelfde lipo's zijn als ik in mn vliegtuigen gebruikte...een 3s 2200 20c b.v.?

Back