Traxxas SLASH topic

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe de wegligging te verbeteren en welke sc banden op kunstgras te gebruiken.. (beetje slijtvast is wenselijk)

Ik heb een aantal posts terug wat tips gegeven, weet niet of je die gezien hebt?

ok, een paar dingen.

Als eerst een set banden die geschikt zijn voor op kunstgras (kan zo niet zeggen welke want heb geen ervaring op kunstgras).
Denk deze,
Schumacher U6766
U6767
U6768
U6769

Als tweede, andere veren en shock olie om de vering en demping te 'tunen'

Voor:
LOSA5130
LOSA5132
LOSA5134

Achter:
LOSA5156
LOSA5158
LOSA5160

Als derde zou je het diff kunnen 'sealen',
Seal your diff, it's easy! - Traxxas Slash 2WD @ URC Forums

Zo moet je eerst wel behoorlijk uit de voeten kunnen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goeden Dag,

Nu heb ik een slash 2wd en wil graag een brushless setje er in monteren. Nu had ik er 1 op het oog: ORION Combo Vortex 2 Exp. Carb. 19T. Is dit wat of zeggen jullie van nee? Wil er niet te veel geld aan uitgeven.

Groeten Erik

Volgens mij worden de brushless motoren van Orion nogal snel heet.
Je zou kunnen kijken naar een EZrun 60 of 80 A setje met .,5 turns ( bijv : 5,5 8,5 10,5 etc )
Ook ga je met 19 Turns nogal achteruit op je snelheid om er standaard een 12T motor in zit.

De accu van mijn telefoon was idd bijna leeg, daardoor kneep SetCPU de processor snelheid wat af waardoor het slow motion beelden zijn. :p

Het 2WD chassis is binnen :D.

nu even wachten tot bestelling van RC racing verzonden word (besloten alles maar uit nederland te halen, alleen lipo's uit china was bijna even duur als NL, en hier in NL zit er al deans op).

hoop dinsdag/woensdag castle creations SCT 3800kv combo, allu demperbruggen (voor en achter), "een servo" (hitech servo die ik bestelde was niet op vooraad, de man van de winkel zal een ander meeleveren die vergelijkbaar/wat beter is). En uiteraard metalen gearbox :D. (plastic, en 600w aan motor vermogen vertrouw ik niet echt, en het oog wil ook wat).

Chassis zonder electronica of wat dan ook ziet er echt robuust/zwaar uit. hele slag groter dan me 1/10 "the hornet" van tamiya. Heb zin om het nieuwe spul erop te bouwen en me eerste buitenritje te maken met dit lekkere weer.

Ik heb de zelfde motor combinatie voor €140 gekocht als ik het me goed herinner, bij mijn plaatselijke shop (Westland Modelbouw).

De foto's die op internet te zien zijn kloppen niet meer, want de mijne heeft een ingebouwde fan op de esc zitten en heeft nog steeds een externe die je op de 3800 kan plaatsen.

Kan alleen nog niet rijden met mijn slash 4x4 want de banden zijn nog niet binnen en nog geen geld voor lipo want de set up vraagt wel aardig Amperès.
Ik krijg hem met een nimh niet in beweging op de grond, maar wel in de lucht.

Ik heb de zelfde motor combinatie voor €140 gekocht als ik het me goed herinner, bij mijn plaatselijke shop (Westland Modelbouw).

De foto's die op internet te zien zijn kloppen niet meer, want de mijne heeft een ingebouwde fan op de esc zitten en heeft nog steeds een externe die je op de 3800 kan plaatsen.

Kan alleen nog niet rijden met mijn slash 4x4 want de banden zijn nog niet binnen en nog geen geld voor lipo want de set up vraagt wel aardig Amperès.
Ik krijg hem met een nimh niet in beweging op de grond, maar wel in de lucht.

3800kv met 4x4 :o

ik heb 149,99 betaald bij RC racing Twente.

Ik krijg de set als het goed is deze week binnen, de Hitec HS-645MG en metalen gearbox waren nog niet op vooraad (heb alleen het chassis binnen nu).

Wat er besteld is:

Hitec HS-645MG
Metalen gearbox
Castle Creations SCT 3800kv combo (1410 motor + esc)
Metalen demper bruggen voor/achter (beetje voor looks, maar ook stevigheid om klappen op te vangen)
Python 25c 5000mah 2S lipo.

Wat mischien nog erbij komt later:
2-3 extra python lipo's
Castle link setje
Big bore shocks (niet 100% zeker of ze het waard zijn).
metalen front bumper (looks)
Metalen skid plates.

Maar ik moet even kijken of de zaak niet te zwaar word door al dat metalen plaat materiaal. Wil niet dat de motor bij normale (lees 50-60km/hr) snelheden al oververhit raakt. Wil wel beetje leuk kunnen bashen uiteraard.

Ik hoop dat het niet te zwaar gaat worden.
Bij de site van castle zag ik dat hij, de wagen, het liefst niet boven de 6.5 oz moet wegen in combinatie met de sidewinder.

Ik heb afgelopen weekend een alvast besteld voor mijn sidewinder en voor mijn castle 10A bec.
Ik kwam er achter dat mijn servo (savöx sc 1285-tg) meer vroeg dan er geleverd kon waardoor de servo haperde, met zijn bewegingen, en tevens verloor mijn sr300 ontvanger verbinding met de zender.
Met de bec is dat probleem tot nu toe verholpen, maar keep it in mind als jij er ook last van gaat krijgen.

Ik heb in jan/feb 2.8 trenchers besteld maar die zijn nog steeds niet binnen gekomen :sad:.
Eigenlijk heb ik de sidewinder + 3800 voor €120 kunnen krijgen (vaste klanten korting)

Van welk merk ga je de alu upgrades nemen. Ik was van plan om voor looks alleen een blauwe: battery strap en f&r shocktower van STRC te nemen.
Integy heeft voor mij te veel klachten.

Edit:
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Sidewinder SCT ESC met fan?!

Sidewinder SCT en SV2 worden toch zonder ESC fan geproduceerd, de SCT pro is een MMP met groene SC sticker.

Wat is dit, een nieuwe update van de SCT/SV2 Serie?

Wat ik tegen kom op youtube qua unboxings is allemaal met 1 fannetje (voor motor) erbij.

de allu shocktowers/gearbox zijn van traxxas volgens mij (staat bij tuning > traxxas > slash 2WD)

Ik heb een losse ESC (10-15A) die te zwaar is voor de heli, die kan dan mooi in de auto :).

En 6,5 oz? Hoeveel Kg hebben we het dan over?. Ik ben behalve afstands maten totaal niet thuis in het engelse systeem.

Ik denk dat ik de esc direct aan de deans soldeer waar de esc ook z'n stroom vandaan krijgt (of een deans splitter kabel gebruiken voor de esc?)

Welk voltage werken de hitech servo en SR 3000 ontvanger van spektrum eigenlijk? 5 of 6v?

Back