Traxxas Stampede 4x4 topic!

@Basgarnaat, ik zou je stampede niet te stug maken, die veerweg heeft hij nu eenmaal wel nodig anders stuitert hij teveel en valt hij snel om.
Anders stuurt hij met jumps de krachten naar andere delen en ploppen je shocks straks open.

@Westcoast, dank voor je reactie.
Als ik het zo lees heb je inderdaad gelijk maar er moet iets toch op te verzinnen zijn zodat hij na een jump niet volledig inveert en de bodem raakt?

Je kan het wel doen, maar zorg dat je het niet teveel doet, want dan is hij niet meer te besturen. Ik zou denk alleen de veren vervangen voor 1 of 2 tandjes stugger.
Zolang er niks breekt op de bodem gaat t goed, buggy's en truggy's doen niks anders de hele dag ( alleen is hun chassis vaak van staal oid )
Als je de volledige klap op de veren laat aankomen zal op den duur je shockcap het begeven of je shocktower.

Ik heb mij laten wijsmaken dat het juist belangrijk is dat hij de klap opvangt op zijn chassis. Anders krijgt hij die klappen op de aandrijflijn/ stuurinrichting en dat geeft zeker problemen.

Wat betreft je vorige vraag over het afstellen van de stuuruitslag, is dat inmiddels gelukt? (sorry dat ik nu pas reageer maar was een beetje offline)

@ Twanotto. Het is nog niet gelukt aangezien ik geen idee heb wat je eraan gedaan hebt :p

In de handleiding staat hoe je via de zender de stuuruitslag kunt regelen.
Op pagina 30 staat hoe dat moet en op pagina 15 wat je dan doet...
Ik hoop dat je een beetje engels kunt dan kom je er wel uit.
anders, vrij vertaald; zet de transmitter aan. druk de menu knop in voor 3 seconde. laat de knop los als het groene lampje 1x knippert.
Druk op Set tot het rode lampje 3x knippert. De transmitter zal nu de door jou gekozen code knipperen; 1x groen, 3x rood.
Nu kun je met de multifunctionele draaiknop (de rechter, bovenaan, niet de knop waarmee je stuurt uiteraard ;)) de stuuruitslag afstellen. Dit kun je direct checken als je de auto aanzet en met zijn pootjes in de lucht legt. Als de afstelling goed is, druk dan de menutoets in en houd deze ingedrukt om terug te keren.

Succes ermee.

Ik zie dat je het leuk vind om door het mulle zand te raggen, maar zand komt echt overal tussen. ik ben net een hele dag bezig geweest om een busje te vervangen tussen de koppeling en de aandrijfas, omdat meneer dacht dat het grappig was om de auto als mol te gebruiken. ALLES zat vol met zand, zelfs het Diff. Daar wordt ik niet vrolijk van. Alle lagers krijgen hier zo van op hun donder. Zelfs nu alles schoon is en opnieuw in het vet staat vind ik dat hij een beetje rauw blijft klinken. (als je hem heen en weer duwt).
Maar goed, ik hoef jou wagen niet te onderhouden, dat mag je lekker zelf doen ;):yes:.

Rubenbosman, dank je wel voor het filmpje. Ik vind het een goed idee wat ik zeker ga proberen

En Twanotto, bedankt voor de info over het afstellen. Ik denk dat ik daar een heel eind mee ga komen.
De auto vond ik ook al wat rauw klinken toen hij al nieuw uit de doos kwam en heb daarom ook eerst alles gecontroleerd of alles netjes was ingevet en dat zag er allemaal goed uit. Ik denk dat het een beetje bij de auto hoort.
Door zand rijden is altijd leuk, daar is hij ook een beetje voor maar om hem als mol te gaan gebruiken??:thumbsup: Ik weet niet of dat ondergrondse bewoners daar gelukkig van worden! hahaha:tank:

Hij komt straks uit school en dan gaat hij proefrijden, of proef-raggen is misschien een betere omschrijving. Nu hopen dat alles goed afgesteld staat anders kan ik weer een avond lang sleutelen aan het apparaat.
Er kan wel veel kapot aan die auto :(, gelukkig is het allemaal los te verkrijgen en goed te vervangen.
schade tot nu toe;
draagarm voor
lager en busje tussen aandrijfas en slipkoppeling
draagarm achter
kap gescheurd
en dat in ander halve maand...

en JA, dat ligt allemaal aan de bestuurder ;)

Draagarmen ligt inderdaad aan de bestuurder aangezien die nogal sterk zijn.
Kap moet je zien als een bescherming van de elektronica en dus geen waarde aan hechten, want die dingen gaan altijd kapot. Maakt ook niet uit hoe duur ze zijn, stuk gaan ze toch.
Dat lager is HET zwakke punt van dit chassis en daarvoor werd al gewaarschuwd en zijn meerdere oplossingen mogelijk.
Dus opgeteld vind ik de schade heeel erg meevallen:)

Moet zeggen dat ik het een stevig karretje vind, had hiervoor een tamiya super levant maar na de eerste keer rijden al een fusee kapot en na een half jaar was de schade ondertussen: 3X fusee 2X aandrijfas 4X draagarmen. diverse dingen geupgrade en nog kapot gaan. Al met al een niet al te best autootje voor mij maar deze doet het tot op heden toppie. En ik doe er toch niet zachtjes mee

Heb ook begrepen dat deze kappen niet een van de stevigste zijn, ze zijn te dun

Is bij mij al gebeurd maar dat helpt niet echt meer als de kap al gescheurt is zoals het geval is bij twanotto

Hallo,

Heb me vorige week een 4x4 traxxas stampede aangeschaft Heb daar twee problemen mee :

1/ soms wil de auto niet rijden, hoor dan een klik aan de regelaar bij het gas geven, een duwtje en hij is weer vertrokken :confused:

2/ één onderdeel 6828 ( kruiskoppeling ) is reeds gebroken :mad:, heb gezien dat op de andere onderdelen reeds heel wat slijtage is, zijn daar upgrade parts voor

3/ is silicone olie nuttig voor algemene smering ?

voor het overige rijd de auto fantastisch :yes:

Hallo,

Heb me vorige week een 4x4 traxxas stampede aangeschaft Heb daar twee problemen mee :

1/ soms wil de auto niet rijden, hoor dan een klik aan de regelaar bij het gas geven, een duwtje en hij is weer vertrokken :confused:

2/ één onderdeel 6828 ( kruiskoppeling ) is reeds gebroken :mad:, heb gezien dat op de andere onderdelen reeds heel wat slijtage is, zijn daar upgrade parts voor

3/ is silicone olie nuttig voor algemene smering ?

voor het overige rijd de auto fantastisch :yes:

1/ heb ik ook wel eens. Als k hem optil werkt ie wel, of ff aan en uit zet. Mss te warm ofzo? Ik weet de oorzaak ook niet.
2/ ik heb in drie weken tijd vier van die dinen gemold... Kwestie van niet te veel gas op het onverharde, zodat ze niet te warm worden. Na enkele breuken heb ik dus aluminium aangeschaft. Zijn per twee slechts enekele euros duurder in vergelijking met plastic. Heb een set in nl gekocht, en in the usa. Als reserve. Die zijn onderweg...
3/ ja?

1/ heb ik ook wel eens. Als k hem optil werkt ie wel, of ff aan en uit zet. Mss te warm ofzo? Ik weet de oorzaak ook niet.
2/ ik heb in drie weken tijd vier van die dinen gemold... Kwestie van niet te veel gas op het onverharde, zodat ze niet te warm worden. Na enkele breuken heb ik dus aluminium aangeschaft. Zijn per twee slechts enekele euros duurder in vergelijking met plastic. Heb een set in nl gekocht, en in the usa. Als reserve. Die zijn onderweg...
3/ ja?

1/ te warm zal het probleem niet zijn want dan gaat hij in een beveiliging staan om te voorkomen dat hij oververhit raakt
2/ is bij mij nu ook het probleem dat me aandrijfas is gebroken, welk onderdeelnummer heb je daarvoor gevonden? kan ik ze ook bestellen
3/ altijd

Dank voor de antwoorden :

1/ gebeurt te veel dat mij lief is, ook als hij nog maar een paar minuten rijdt, dus gaat de auto terug naar de winkel
2/ zou graag het adres hebben van waar ik ze kan bestellen, we hebben wel wat op omgeploegd land aan het rijden geweest, maar zo snel kapot ! Heb op een usa forum gelezen dat dit echt het zwakke onderdeel van deze wagen is, dus beter ineens alles vervangen door metalen.
3/ zal ik dan doen, heb gehoord dat siliconespray vuilafstotend is, of bestaat er nog iets beters.

grtjs

koen

Back