Traxxas Stampede 4x4 topic!

check je manual pagina 21, daar zie je een foto hoe t moet ;-)

clutcho.png

traxxas e-maxx ghz of traxxas stampede 4x4 vxl

Ik ben van plan om een andere rc auto te nemen maar ik zit nog te twijfelen tussen een traxxas stampede 4x4 vxl of een traxxas e-maxx ghz:confused:
welke kan ik het beste nemen of is er nog een andere onder de 500 euro?

moet het persee 4x4 zijn?
de e-maxx raad ik af omdat de motoren wat lastig zijn, tenzij je de brushless neemt, maar die is 600-700 euri.
de e-revo is het zelfde verhaal als de e-maxx.

Ik ben van plan om een andere rc auto te nemen maar ik zit nog te twijfelen tussen een traxxas stampede 4x4 vxl of een traxxas e-maxx ghz:confused:
welke kan ik het beste nemen of is er nog een andere onder de 500 euro?

Ga dan voor de stampede, brushless, en voor onder de 500euro! Toemen heeft nu een leuke actie inclusief snellader e.d.

Net nog gekeken, je kunt er echt NIET bij gemakkelijk. Bovenzijde benaderen betekent echt de esc en de motor demonteren. De esc loopt half over de plastic plaat die de driveshaft beschermd. Het plastic is zelfs speciaal gevormd daar, zodat de esc erop rust.

Dan zou ik er gewoon een paar milimeter van dat plastic afdekkapje afslijpen/zagen, zodat je sleutel ertussen door kan. Dan maar een paar zandkorrels meer naar binnen toe, die komen er toch wel.

Dan zou ik er gewoon een paar milimeter van dat plastic afdekkapje afslijpen/zagen, zodat je sleutel ertussen door kan. Dan maar een paar zandkorrels meer naar binnen toe, die komen er toch wel.

Ik heb net even gesleuteld eraan, want had vanochtend nog een driveasje gemaakt, maar die was binnen 3 minuten kapot, dus ik heb bij het afstellen van de clutch hem waarschijnlijk veel te vast gedraaid.
De motor verwijderd, de ESC losgemaakt, en toen kon ik er gemakkelijk bij. Je moet even wat schroefjes losmaken, maar dan kun je er bij. Heb toen mijn slipper losser gezet, en ben daarna alles weer in elkaar gaan zetten. Toen getest, dat ding bleef een hoog geluid maken, na enkele meters nog op tapijt:mad:
Toen opnieuw alles los, en wat vaster gedraaid. nu is het nog steeds zo dat ie een hoog geluid maakt, maar dat stop na 1 tot 1,5 meter vermoed ik. het is moeilijk te bepalen dat geluid..
Nu morgen dus maar even testen hoe het in de praktijk werkt. Liever te los dan te vast:D

Slipper zit veel te los iig.
Blijkbaar zit het niet zoals er beschreven wordt in de beschrijving.

Klopt... Nu is mijn spur gear afgesleten...betekent dat ik dinsdag pas weer het onderdeel binnen heb, en dus dan pas weer kan rijden...
Maar als het veertje op zijn strakst zit in de slipper, dan zit hij toch het vast, en moet ik vanuit daar gaan testen?

Als je het veertje kan zien is het in mijn ogen zo:

veer helemaal aandrukken met de moer ( dus niet doordraaien, wat wel kan) en dan een kwart slag tot een halve slag terug.
Bij m'n revo zit hij zo en werkt perfect.
Je zou tussen de veerringen een dun velletje papier doorheen moeten kunnen halen.
Wat nu ook een probleem zou kunnen zijn is dat je slipperpads nu kapot gereden hebt door met een te losse slipper te rijden.

Geloof me, dit ligt echt niet aan de auto, echt aan de bestuurder.
Heb nog niks erover gelezen op het traxxas forum dat ze allemaal het probleem hebben namelijk.

Als je het veertje kan zien is het in mijn ogen zo:

veer helemaal aandrukken met de moer ( dus niet doordraaien, wat wel kan) en dan een kwart slag tot een halve slag terug.
Bij m'n revo zit hij zo en werkt perfect.
Je zou tussen de veerringen een dun velletje papier doorheen moeten kunnen halen.
Wat nu ook een probleem zou kunnen zijn is dat je slipperpads nu kapot gereden hebt door met een te losse slipper te rijden.

Geloof me, dit ligt echt niet aan de auto, echt aan de bestuurder.
Heb nog niks erover gelezen op het traxxas forum dat ze allemaal het probleem hebben namelijk.

Thanks!

Nou, de nieuwe Spur Gear zit erop, alles werkt weer en getest. Hij is denk ik goed, maar misschien dat het nog niet helemaal juist is, want weer een plastic aandrijfasje kapot gereden:(
Ik heb nog steeds mijn metalen niet.
Hier weer een filmpje, 2 minuten voordat het asje brak. Zou het aan de ondergrond liggen? veel spinnen, veel warmte op de as, waardoor die het begeeft?

fMeI8Qqm1Fk[/media] - Testing Slipper clutch

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgensmij staat je slipper wel wat te los hoor.
Maar als je het zo fijn vind rijden is het goed, ik heb trouwens wel gehoord dat je wel wat te snel vol gas geeft. Daar moet je was voorzichtiger mee zijn.

Correct me if i'm wrong ;)

Yep!, direct gedaan met de handleiding erbij :wink:

Wat heb je exact gedaan dan als ik vragen mag?
Zie dat ie bij mij nu ook een beetje inslijt maar kan van de handleiding niets wijzer worden, misschien dat ik er overheen lees maar m'n engels is niet al te best

Vandaag eens lekker kunnen rijden in de tijdelijke zandbak achter m'n huis.
Frontaal tegen een lantaarnpaal gereden en is nog steeds heel.
Fantastisch, want me vorige auto brak al een fusee na 5 min. rijden tegen een klein lullig steentje.

Hierbij een paar foto's van vanmiddag

full

full

full

De auto veert alleen wat te ver in naar mijn idee met remmen, raakt ook de bodem met neerkomen na een sprong.
Ga eens proberen een paar veerstops te maken

full

Trekt ook wheelies in het zand

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu weer van een spurgear de tandjes versleten... Blijkbaar zit er speling op de hele slipperclutch, zodat de spur niet goed op zijn plaats blijft zitten.. Iemand tips? Heb nog geen vijf minuten normaal kunnen rijden, en je hoorde weer dat de aandrijving geen 'grip' meer had op de spur...

Kweenie wat je er mee doet dan maar ik heb nergens problemen mee en ik spaar de auto nou ook niet echt.
Ik heb hem netjes afgesteld zoals beschreven en tot nu toe nergens last van

Back