Traxxas Stampede 4x4 topic!

Ik denk dat je gauw overmoedig wordt van die snelheid waarmee de stampede gaat.
In het begin lekker voorzichtig, maar gauw raak je eraan gewend en krijg je foutjes.

Waar rijd hij? in de woonwijk of op een open veld?


Hij rijdt in de tuin; groot grasveld, met hier en daar een boompje. En een van die boompjes stapte opeens opzij toen hij aangereden kwam :rolleyes:.
 
De auto rijdt weer, gisteren de draagarm vervangen en scheuren maar.
Wat ik mij wel afvraag is of iedereen problemen heeft met de steuntjes van de kap, Hiervoor zijn extra plastic plaatjes meegeleverd maar die passen er niet echt lekker onder. Toen heb ik er stoelviltjes op geplakt (even met een perforator gaatjes erin maken) om de kap te beschermen. Echter landt de auto wel eens met zijn pootjes in de lucht en nu begint de kap al te scheuren aan de achterzijde. Zijn er tips om dit te repareren? (behalve niet op zijn dak landen, want dat had ik zelf ook al bedacht :wink:)
Misschien verstevigen met carrosserie tape (ductape) vanaf de onderzijde? of wordt dat te dik?
 
de kappen van Traxxas zijn dun, en slap, traxxas kwaal zeg maar, kap helemaal intapen met "eende tape" is de beste remedie, of anders tzt een kap kopen van bv. Proline zijn dikker en gaan véél langer mee.
 
Center driveshaft

Beste,
Klopt het dat de center driveshaft enige speling heeft. Als ik de auto naar voren kantel, of naar achteren, glijd de center driveshaft een centimeter mee. Het lijkt alsof dit niet zo was, maar ik ben niet zeker. Kunnen juliie eens kjjken of er iets of wat speling op zit, waardoor je de drive shaft heen en weer kunt schuiven?
 
Beste,
Klopt het dat de center driveshaft enige speling heeft. Als ik de auto naar voren kantel, of naar achteren, glijd de center driveshaft een centimeter mee. Het lijkt alsof dit niet zo was, maar ik ben niet zeker. Kunnen juliie eens kjjken of er iets of wat speling op zit, waardoor je de drive shaft heen en weer kunt schuiven?


Yep, dit is normaal
 
Yep, dit is normaal

Thanks voor je reactie. Iemand overigens al met de optionele pinion gereden met een 3s lipo? Ik kan de 3s lipo met de stock pinion al bijna niet houden! Overigens is in etten-leur op dit moment een bouwterrein, toegankelijk, geheel bouwrijp gemaakt. Dit betekent gladgestreken percelen, zonder bulten e.d., waardoor je loeihard kunt racen. Ook zijn er bergen met grind en geel en zwart zand, zodat iedereen aan zijn trekken komt. Het is een terrein van ongeveer 500 bij 600 meter, met bouwstraten, en her en der bouwhekken! Erg aan te raden om wat te komen racen! Ik ga elke avond vroeg, en in het weekend!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand al de overtray en nieuwe kap gespot voor de stampede?
F150 raptor svt kap van proline, en de overtray van jconcepts
 
Pro-Line-Ford-F-150-Raptor-SVT-body-for-Stampede.jpg

JConcepts-Stampede-Overtray.jpg
 
Thanks voor je reactie. Iemand overigens al met de optionele pinion gereden met een 3s lipo? Ik kan de 3s lipo met de stock pinion al bijna niet houden! !

ik rijd nu op 2s lipo met de optionele pinion, gaat hard zat voorlopig

Die ford raptor kap ziet er gaaf uit zo:cool:
 
Thanks voor je reactie. Iemand overigens al met de optionele pinion gereden met een 3s lipo? Ik kan de 3s lipo met de stock pinion al bijna niet houden! Overigens is in etten-leur op dit moment een bouwterrein, toegankelijk, geheel bouwrijp gemaakt. Dit betekent gladgestreken percelen, zonder bulten e.d., waardoor je loeihard kunt racen. Ook zijn er bergen met grind en geel en zwart zand, zodat iedereen aan zijn trekken komt. Het is een terrein van ongeveer 500 bij 600 meter, met bouwstraten, en her en der bouwhekken! Erg aan te raden om wat te komen racen! Ik ga elke avond vroeg, en in het weekend!

Waar is dat dan naast Rotogravure?
 
Laatst bewerkt:
Waar is dat dan naast Rotogravure?

Nee, in schoenmakershoek. Via google maps kun je het beste herautstraat invoeren. Een het einde hiervan rijd je zo de wijk uit, en kom je in het nieuwe gedeelte. Zojuist weer veel plezier beleeft, maar een derde keer een aandrijfasje gesloopt. Gelukkig bovenaan, dus ik kon een oud onderdeel hergebruiken! En dat in 2 weken tijd.....;)
 
Overigens is de traxxas standaard niet echt bedoeld voor een 3s lipo... Ik heb nu in twee weken tijd al vier keer mijn aandrijfasje kapot gereden! Nu aan het wachten op een steel version van de aandrijfasjes. Komende dagen niet rijden dus:(
 
Back
Top